Re: nieuwe bus! (+nieuw kleurtje)
De mannen van de Beijing Bus hadden volgens mij een beugel met wiel op de achterkant. Ik vond dat er nog best mooi uitzien eigenlijk. Ding kon ook aan de kant worden gezwengeld zodat de achterklep en motorklep gewoon open konden.
The band is just fantastic, that is really what I think. Oh by the way, which one's Pink?
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Hoi ,
Wat een leuk projekt, heb het net even doorgespit.
Even de fotos bekeken van deze bus en het ziet eruit alsof deze bus een voormalige bus van gevangeniswezen is. Deze bussen hadden altijd een schot achter de banken. Het kan ook een politiebus zijn geweest (technisch onderzoek) maar dan moet er een groot dakluik (niet vanaf fabriek) inzitten.
Koplampsproeiers zijn standaard vanaf 1972 , dus alle T2b hebben deze. Vanaf 76 is ook de injectiemotor standaard.
Erwin (zweden)
Wat een leuk projekt, heb het net even doorgespit.
Even de fotos bekeken van deze bus en het ziet eruit alsof deze bus een voormalige bus van gevangeniswezen is. Deze bussen hadden altijd een schot achter de banken. Het kan ook een politiebus zijn geweest (technisch onderzoek) maar dan moet er een groot dakluik (niet vanaf fabriek) inzitten.
Koplampsproeiers zijn standaard vanaf 1972 , dus alle T2b hebben deze. Vanaf 76 is ook de injectiemotor standaard.
Erwin (zweden)
Het interieur zit er helemaal in! Het interieur past alleen niet vanzelf. Het gasfornuis kastje is vanzelfsprekend niet echt te verzagen en deze past ook prima. De rest moet echter wel verzaagd worden. Ik kwam er achter dat de bijrijdersstoel gewoon te draaien is, niet op de westfalia manier, maar gewoon door de stoel andersom in de rails te schuiven, ideaal
Het kastje wat links naast het fornuis komt past qua lengte er wel in, alleen in combinatie met de slaapbank in de breedte niet. Het kastje is daarom afgezaagd precies achter de scharnieren van de bovenste kleppen, zodat deze nog te gebruiken zijn. De slaapbank is maximaal ingekort, niet het zit/slaapgedeelte, maar de voorste plank en de scharnieren. De scharnieren komen daardoor vlak langs het kastje en de rechterbinnenkant van de bus. Het kan allemaal maar net... Maar het werkt en daar gaat het om! Alleen is de slaapbank in zit- en slaappositie niet even hoog, dit in tegenstelling tot een t2 westfalia interieur, hier 'verhoogt' de slaapbank zich in slaappositie. Ik heb dit opgelost door er in slaappositie een extra kussen er op te leggen (bovenop de zitkussens) waardoor het gelijk komt met het motorkussen. In zitstand gooi je het kussen gewoon achter de rugleuning. (Misschien is dit ook op te lossen door andere scharnieren te kopen, daar had ik alleen geen tijd voor) De scharnieren moeten ook wat verbogen worden anders komt de bank niet helemaal tot aan de motorruimte en past het, uitgeklapt in slaappositie, niet meer tussen het fornuis. Nogmaals het kan allemaal maar net... Dan nog het kastje links achterin de bus. Hier is nog het meest aan verzaagd. Wel precies zodat alle deurtjes nog open kunnen. Aan de onderzijde is rondom 14 cm weggezaagd. Ik heb de rechterbovenhoek van het deurtje aan de voorkant als eikpunt genomen, zodat deze in ieder geval past, en open kan, over het andere kastje. Dan goed afmeten en de bovenkant rondom, in de ronding van het dak afzagen... In mijn geval heb ik de planken binnenin ook voor een groot deel weggezaagd, zodat het reservewiel nog op de oorspronkelijke plek kan zitten (ik wil hem niet voorop). Ik heb ook nog een dakkastje, die links van dit kastje boven het bed gehangen kan worden, ik ben alleen bang dat je dan niet meer echt kunt slapen in de bus.. Verder heb ik overal op de zaagsneden de originele afwerkstrips weer tussengelijmd, zodat er geen zaagsneden meer zichtbaar zijn... Ook de koelkast is aangesloten, hiervoor moest helaas wel een gat in de bus worden geboord, om de afvoer gassen naar buiten te werken. Maar liever een roostertje aan de buitenkant dan lauw bier!!!
foto's:
de voorstoel gedraaid:
roostertje tbv de koelkast
aan de binnenkant ziet het er dan zo uit, gasdicht met gungum, nog wel even primer overheen....
:
het kan allemaal maar net....
en in slaapstand:
brandblusser
en het achterwiel:D ik maak er nog een klep voor, al zie je er van de buitenkant niets van...
Het kastje wat links naast het fornuis komt past qua lengte er wel in, alleen in combinatie met de slaapbank in de breedte niet. Het kastje is daarom afgezaagd precies achter de scharnieren van de bovenste kleppen, zodat deze nog te gebruiken zijn. De slaapbank is maximaal ingekort, niet het zit/slaapgedeelte, maar de voorste plank en de scharnieren. De scharnieren komen daardoor vlak langs het kastje en de rechterbinnenkant van de bus. Het kan allemaal maar net... Maar het werkt en daar gaat het om! Alleen is de slaapbank in zit- en slaappositie niet even hoog, dit in tegenstelling tot een t2 westfalia interieur, hier 'verhoogt' de slaapbank zich in slaappositie. Ik heb dit opgelost door er in slaappositie een extra kussen er op te leggen (bovenop de zitkussens) waardoor het gelijk komt met het motorkussen. In zitstand gooi je het kussen gewoon achter de rugleuning. (Misschien is dit ook op te lossen door andere scharnieren te kopen, daar had ik alleen geen tijd voor) De scharnieren moeten ook wat verbogen worden anders komt de bank niet helemaal tot aan de motorruimte en past het, uitgeklapt in slaappositie, niet meer tussen het fornuis. Nogmaals het kan allemaal maar net... Dan nog het kastje links achterin de bus. Hier is nog het meest aan verzaagd. Wel precies zodat alle deurtjes nog open kunnen. Aan de onderzijde is rondom 14 cm weggezaagd. Ik heb de rechterbovenhoek van het deurtje aan de voorkant als eikpunt genomen, zodat deze in ieder geval past, en open kan, over het andere kastje. Dan goed afmeten en de bovenkant rondom, in de ronding van het dak afzagen... In mijn geval heb ik de planken binnenin ook voor een groot deel weggezaagd, zodat het reservewiel nog op de oorspronkelijke plek kan zitten (ik wil hem niet voorop). Ik heb ook nog een dakkastje, die links van dit kastje boven het bed gehangen kan worden, ik ben alleen bang dat je dan niet meer echt kunt slapen in de bus.. Verder heb ik overal op de zaagsneden de originele afwerkstrips weer tussengelijmd, zodat er geen zaagsneden meer zichtbaar zijn... Ook de koelkast is aangesloten, hiervoor moest helaas wel een gat in de bus worden geboord, om de afvoer gassen naar buiten te werken. Maar liever een roostertje aan de buitenkant dan lauw bier!!!
foto's:
de voorstoel gedraaid:
roostertje tbv de koelkast
aan de binnenkant ziet het er dan zo uit, gasdicht met gungum, nog wel even primer overheen....
:
het kan allemaal maar net....
en in slaapstand:
brandblusser
en het achterwiel:D ik maak er nog een klep voor, al zie je er van de buitenkant niets van...
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Ik vind het er bijzonder geslaagd uitzien. Erg netjes gedaan.
Het is misschien niet origineel uit een fabriek, maar wat geeft dat.
In principe is het hetzelfde interieur als de berlin, en daardoor ook wel praktisch denk ik.
groeten Patrick
Het is misschien niet origineel uit een fabriek, maar wat geeft dat.
In principe is het hetzelfde interieur als de berlin, en daardoor ook wel praktisch denk ik.
groeten Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
ben al een tijdje terug, maar nog geen zin om foto's te gaan uploaden.. dus hierbij een vakantie update
via zwitserland naar kroatie en terug, (afgezien van een achteras die er tijdens stilstaan voor een stoplicht er af viel) een probleemloze rit
foto's:
over de grens bij basel, een volgestampte bus:
wachten op de auto-trein van kandersteg (zwiterland) naar iselle (italie)
im zug
het weertje aan de andere kant van de bult toch iets beter
ergens bij een itallaans tankstation blokje laten uitdampen..
diverse foto's op verschillende campings in kroatie:
koud bier!
terugweg via de simplonpas, stelt niet zo veel voor lekker in de 2 en soms even in de 3 omhoogkarren...
net toen we een camping wilden gaan opzoeken, wilde ik hem in de 1e versnelling zetten toen we stilstonden in een kleine file in het dal, hoorde ik 'klonk'.... ik dacht eerst dat de koppelingskabel knapte oid, maar na een blik onder de bus zag ik dit
bleek niet zo ernstig, we stonden NAAST een autogarage en de beste man was zo vriendelijk het een en ander aan te draaien en de volgende dag veilig naar huis gekart wel blij dat dit niet met 110 km/h op de autostrada (zonder vluchtstrook) gebeurde......
via zwitserland naar kroatie en terug, (afgezien van een achteras die er tijdens stilstaan voor een stoplicht er af viel) een probleemloze rit
foto's:
over de grens bij basel, een volgestampte bus:
wachten op de auto-trein van kandersteg (zwiterland) naar iselle (italie)
im zug
het weertje aan de andere kant van de bult toch iets beter
ergens bij een itallaans tankstation blokje laten uitdampen..
diverse foto's op verschillende campings in kroatie:
koud bier!
terugweg via de simplonpas, stelt niet zo veel voor lekker in de 2 en soms even in de 3 omhoogkarren...
net toen we een camping wilden gaan opzoeken, wilde ik hem in de 1e versnelling zetten toen we stilstonden in een kleine file in het dal, hoorde ik 'klonk'.... ik dacht eerst dat de koppelingskabel knapte oid, maar na een blik onder de bus zag ik dit
bleek niet zo ernstig, we stonden NAAST een autogarage en de beste man was zo vriendelijk het een en ander aan te draaien en de volgende dag veilig naar huis gekart wel blij dat dit niet met 110 km/h op de autostrada (zonder vluchtstrook) gebeurde......