Max zonder bus.
Max zonder bus.
Hoi ik zal zoals beloofd even schrijven hoe ik aan mijn bussen (en besmet met het virus) gekomen ben.
Het is allemaal begonnen in 88 toen ik bij mijn toenmalige vriendin (later mijn vrouw en nu mijn ex) d'r vader even hielp in de garage.
Daar stond dus een T2b
Het geluid, de vorm alles klopte, het heeft alleen nog wat jaartjes geduurd voordat tot aanschaf werd overgegaan.
Een T2 werd vanwege de financiele positie , gebrek aan sleutelruimte en de komst van 2 dochters verder uitgesteld. Wel werd in 2000 een 6 jaar oude T4 aangeschaft om toch een VW-bus (al was het een waterkoker ) te bezitten.
Het heeft toch nog even geduurd totdat tot aanschaf van een T2 kon worden overgegaan
Een T2b ex-leger ( marechaussee ) met heel snel versnellingsbakkie .
Vervolgens kwam via via mij ter ore dat er een (rotte) T2a te koop stond in Harderwijk.
Eenmaal oog in oog (als dat al kan met een bus, volgens mij wel ) op slag verliefd , maar wat een werk . (binnenkort wel te volgen op deze topic )(edit, bus verkocht )
Dus inmiddels in het gelukkige bezit van 3!! bussen.
Nu gaf de T2b de nodige (electrische ) problemen en de voorkeur naar de a maakte dat ik in 2004 een T2a Dormo 8) aanschafte maar dit maakte het bij ons op de oprit wel erg druk dus ons b-tje ging in de verkoop .
Het is allemaal begonnen in 88 toen ik bij mijn toenmalige vriendin (later mijn vrouw en nu mijn ex) d'r vader even hielp in de garage.
Daar stond dus een T2b
Het geluid, de vorm alles klopte, het heeft alleen nog wat jaartjes geduurd voordat tot aanschaf werd overgegaan.
Een T2 werd vanwege de financiele positie , gebrek aan sleutelruimte en de komst van 2 dochters verder uitgesteld. Wel werd in 2000 een 6 jaar oude T4 aangeschaft om toch een VW-bus (al was het een waterkoker ) te bezitten.
Het heeft toch nog even geduurd totdat tot aanschaf van een T2 kon worden overgegaan
Een T2b ex-leger ( marechaussee ) met heel snel versnellingsbakkie .
Vervolgens kwam via via mij ter ore dat er een (rotte) T2a te koop stond in Harderwijk.
Eenmaal oog in oog (als dat al kan met een bus, volgens mij wel ) op slag verliefd , maar wat een werk . (binnenkort wel te volgen op deze topic )(edit, bus verkocht )
Dus inmiddels in het gelukkige bezit van 3!! bussen.
Nu gaf de T2b de nodige (electrische ) problemen en de voorkeur naar de a maakte dat ik in 2004 een T2a Dormo 8) aanschafte maar dit maakte het bij ons op de oprit wel erg druk dus ons b-tje ging in de verkoop .
Laatst gewijzigd door Max op di apr 15, 2014 10:07 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
Op busgebied is het in het sleutelhok van Max een beetje rustig, in verband met het mooie weer is het sleutelhok en bijbehorende woning aan de beurt (schilderwerk).
Tussen de bedrijven door toch nog even iets "bijzonders" aan het opknappen, een Westfalia aanhangwagentje.
(foto volgt)
Tussen de bedrijven door toch nog even iets "bijzonders" aan het opknappen, een Westfalia aanhangwagentje.
(foto volgt)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- Brando & Marloes
- Beginner
- Berichten: 63
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 18:33 pm
- Locatie: Dordrecht
Wij zijn toevallig ook bezig met het opknappen van een Westfalia aanhanger!
Het onderstel en de steunen zijn er nu afgehaald en opnieuw geverfd.
Nu moeten we het hout van de aanhanger schuren en opnieuw lakken.
De volgende stap is het aanschaffen van nieuwe bandjes en schokdempers (dit is helaas een grote aanschaf, de schokdempers kosten 140,-!).
Het onderstel en de steunen zijn er nu afgehaald en opnieuw geverfd.
Nu moeten we het hout van de aanhanger schuren en opnieuw lakken.
De volgende stap is het aanschaffen van nieuwe bandjes en schokdempers (dit is helaas een grote aanschaf, de schokdempers kosten 140,-!).
Veerrubbers ga je bestellen in Groningen??? € 55,- ex BTW en opsturen/stuk.
Heb ze zelf gelukkig niet nodig (we gebruiken het wagentje alleen naar meetings en is dan nauwelijks beladen)
Fototjes van mijn karretje (in 't begin dan)
hij ligt nu (op de bak na) helemaal uit elkaar, het rood van de bak is helemaal blank geschuurd en 3x in de teak-beits gezet, straks blank lakken en eens kijken wat het resultaat is.
Heb ze zelf gelukkig niet nodig (we gebruiken het wagentje alleen naar meetings en is dan nauwelijks beladen)
Fototjes van mijn karretje (in 't begin dan)
hij ligt nu (op de bak na) helemaal uit elkaar, het rood van de bak is helemaal blank geschuurd en 3x in de teak-beits gezet, straks blank lakken en eens kijken wat het resultaat is.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- Brando & Marloes
- Beginner
- Berichten: 63
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 18:33 pm
- Locatie: Dordrecht
Nou ja, we hebben lang gezocht en dit vond ik wel mooi. daarbij komt dat teak een beetje de houtsoort en kleur van de jaren 70 is dus.......
Het zijn 3 lagen beits voor binnen Cetabever interieurbeits op terpentinebasis, krasvast kleur Teak 085 en af te lakken met 1 laag transparante lak Pan superlak van Sigma.
De binnenkant is onbehandeld en dus nog origineel.
Lekker verkleurd (donkerder) en nu nog smerig!!
Het zijn 3 lagen beits voor binnen Cetabever interieurbeits op terpentinebasis, krasvast kleur Teak 085 en af te lakken met 1 laag transparante lak Pan superlak van Sigma.
De binnenkant is onbehandeld en dus nog origineel.
Lekker verkleurd (donkerder) en nu nog smerig!!
Laatst gewijzigd door Max op do aug 28, 2008 15:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
Zo vandaag maar eens de stofhoezen van de linker fuseekogels vervangen.
Vorige week enigste puntje voor afkeur en is (APK toegestaan) toen ter plaatse maar even gelijmd en natuurlijk goedgekeurd. 8)
Om problemen bij de volgende APK te voorkomen heb ik maar meteen 2 nieuwe stofhoezen gehaald.
Het viel me trouwens op dat deze hoezen (slechts 2 jaar oud ) van heel slechte kwaliteit waren, hoe is dat bij anderen??
De fuseekogelhoezen aan de andere kant zijn nog perfect. (die zitten er dus al minimaal 6 jaar )
Vorige week enigste puntje voor afkeur en is (APK toegestaan) toen ter plaatse maar even gelijmd en natuurlijk goedgekeurd. 8)
Om problemen bij de volgende APK te voorkomen heb ik maar meteen 2 nieuwe stofhoezen gehaald.
Het viel me trouwens op dat deze hoezen (slechts 2 jaar oud ) van heel slechte kwaliteit waren, hoe is dat bij anderen??
De fuseekogelhoezen aan de andere kant zijn nog perfect. (die zitten er dus al minimaal 6 jaar )
Laatst gewijzigd door Max op do aug 28, 2008 15:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Hey Max!!!
zo, ik heb dan toch de stap naar de VCT2-forums ook maar gemaakt... Je-zus wat bemoei jij je met veel dingen.....hihi!!
Ben vandaag begonnen aan : 'die bodum'
Kijk maar eens op http://oosbuske.spaces.msn.com
Wat wel handig is, als je stukken wil/moet vervangen, is dat je voorganger gewoon GEEN verstand van lassen heeft... ](*,) Schroevedraaier tegen de lasrups.. hamertje erbij en je klopt ze er zo af!!!!!!
Niet te geloven, de stukken hoekijzer waarmee de binnenkokers opnieuw zijn geconstrueerd 'plakten'er gewoon onder, de las is er vanaf en die heeft gewoon NERGENS gehecht!!
ONGELOOFELOOS!!!
Ben vandaag begonnen aan : 'die bodum'
Kijk maar eens op http://oosbuske.spaces.msn.com
Wat wel handig is, als je stukken wil/moet vervangen, is dat je voorganger gewoon GEEN verstand van lassen heeft... ](*,) Schroevedraaier tegen de lasrups.. hamertje erbij en je klopt ze er zo af!!!!!!
Niet te geloven, de stukken hoekijzer waarmee de binnenkokers opnieuw zijn geconstrueerd 'plakten'er gewoon onder, de las is er vanaf en die heeft gewoon NERGENS gehecht!!
ONGELOOFELOOS!!!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Re: Hey Max!!!
Hey, Jeroen,jerupke schreef:zo, ik heb dan toch de stap naar de VCT2-forums ook maar gemaakt... Je-zus wat bemoei jij je met veel dingen.....hihi!!
Ben vandaag begonnen aan : 'die bodum'
Kijk maar eens op http://oosbuske.spaces.msn.com
Wat wel handig is, als je stukken wil/moet vervangen, is dat je voorganger gewoon GEEN verstand van lassen heeft... ](*,) Schroevedraaier tegen de lasrups.. hamertje erbij en je klopt ze er zo af!!!!!!
Niet te geloven, de stukken hoekijzer waarmee de binnenkokers opnieuw zijn geconstrueerd 'plakten'er gewoon onder, de las is er vanaf en die heeft gewoon NERGENS gehecht!!
ONGELOOFELOOS!!!
kom dit bericht net tegen (heb je in m'n vakantie geplaatst, moet er nog een paar doorlopen maar dit terzijde)
Zag dat je al met de binnenplaat bezig bent (en de passat eennieuwe klep heeft )
Maar lassen is iets dat je toch moet leren?, waarom niet op zo'n ouwe bus Het is alleen jammer dat de volgende eigenaar daarna met de aangebakken peren zit
Jou kennende gaat dat allemaal goedkomen, volg je op je space.
groetjes,
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Goed bedoeld
Klopt Max,
De opmerking is zo bedoeld zoals ze geschreven is!! Niet sarcastisch...
Het is gewoon ontzettend gemakkelijk dat die lassen nergens gehecht hebben!! daardoor is veel goed materiaal nog gewoon schoon te maken!!!
Was dus niet lu..ig bedoeld ten opzichte van de vorige eigenaar!
Ik heb eigenlijk wel meelij met hem/haar . Zoals het er nu uitziet heeft die goede man/vrouw zich 4 jaar lang de pleuri... zitten lassen ,knippen, zetten,slijpen,etc op oos Buske.... en toen hij/zij er uiteindelijk mee naar de keuring ging.... werd hij/zij waarschijnlijk uitgelachen door de keurmeester en werd hem/haar verteld dat alle werk voor niets was geweest ! Dat zou ik na zoveel werk echt NIET mee willen maken!!
(de bus is nl. in 2001 de laatste keer gekeurd. Ik heb een foto gekregen van een surfer van Oos Buske uit 2001 en daarop zie je dat een deel van de gelaste plaatsen net geschilderd zijn!)
De opmerking is zo bedoeld zoals ze geschreven is!! Niet sarcastisch...
Het is gewoon ontzettend gemakkelijk dat die lassen nergens gehecht hebben!! daardoor is veel goed materiaal nog gewoon schoon te maken!!!
Was dus niet lu..ig bedoeld ten opzichte van de vorige eigenaar!
Ik heb eigenlijk wel meelij met hem/haar . Zoals het er nu uitziet heeft die goede man/vrouw zich 4 jaar lang de pleuri... zitten lassen ,knippen, zetten,slijpen,etc op oos Buske.... en toen hij/zij er uiteindelijk mee naar de keuring ging.... werd hij/zij waarschijnlijk uitgelachen door de keurmeester en werd hem/haar verteld dat alle werk voor niets was geweest ! Dat zou ik na zoveel werk echt NIET mee willen maken!!
(de bus is nl. in 2001 de laatste keer gekeurd. Ik heb een foto gekregen van een surfer van Oos Buske uit 2001 en daarop zie je dat een deel van de gelaste plaatsen net geschilderd zijn!)
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Max schreef:Nou ja, we hebben lang gezocht en dit vonden we wel mooi. daarbij komt dat teak een beetje de houtsoort en kleur van de jaren 70 is dus.......
Het zijn 3 lagen beits voor binnen Cetabever interieurbeits op terpentinebasis, krasvast kleur Teak 085 en af te lakken met 1 laag transparante lak Pan superlak van Sigma.
De binnenkant is onbehandeld en dus nog origineel.
Lekker verkleurd (donkerder) en nu nog smerig!!
Ohhhhh, zo'n willen wij ook! Zo'n echte westy-aanhanger! Lastig te vinden moet ik zeggen.
Bij tijd en wijle breek je je nek erover en dan zijn ze weer een periode niet of nauwelijks te vinden.
Kwam ze nog wel eens voor leuke prijzen tegen (geen 200 euro wat je ook nog weleens ziet) kijk wel even rond voor je
Kwam ze nog wel eens voor leuke prijzen tegen (geen 200 euro wat je ook nog weleens ziet) kijk wel even rond voor je
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.