weer even een update...
Inmiddels de rubber rozetten met sproeiers toch maar verwijderd. Hoofdreden was dat ze mijn net gespoten bumpers beschadigen door de gammele bevestiging van die rozetten.
Was wel een flinke klus om achter de kickpanels onder het dashboard de hogedrukpomp af te sluiten, maar het is gelukt.
Inmiddels ook de slanggaten in het front mooi afgedicht met rubber doppen die rondom om het plaatwerk vallen. helaas nog geen foto.
Ook de 2 achtervelgen gespoten in dezelfde kleur als de bumpers en heb mezelf maar ook eens getrakteerd op 4 nieuwe wieldoppen...a-kwaliteit, ben benieuwd hoelang deze goed blijven.
Ook begonnen met het vervangen van de rubbers van de achterklep, motorklep en voordeuren, de schuifdeur komt later als ik die dorpel eronder nog ga spuiten.
Lastig dat alle rubbers gelijmd zitten. Ze kunnen wel goed verwijderd worden maar de lijmresten kun je bijna niet weghalen. Alabastine kit verwijderaar werkt redelijke goed.
Ik heb de achterkleprubber overigens alleen in de 2 bovenhoeken verlijmd, meer is volgens mij niet nodig.
Ben ook gelukkig geen roest tegengekomen onder en achter het voordeurrubber, dat viel weer mee.
Het nieuwe rubber (org vw, van kieftenklok) past ook perfect en heb ik alleen aan de voorkant van de deur gelijmd, daar waar ie niet in een rand valt. Deur sluit nu wel moeilijker, maar ik verwacht dat dat wel beter wordt na verloop van tijd.
Erg leuk detail vond ik het 9/'74 stempeltje op mijn voordeuren, het zijn dus nog de originele deuren en in 1e lak! Mijn bus is in oktober 1974 geproduceerd.