C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » zo okt 19, 2008 17:23 pm

Het horregaas is heel eenvoudig te vervangen, he? Mocht je daar nog niet achter zijn. Wij hebben het anderhalf jaar geleden compleet vervangen, zit gewoon met een peesje in het aluminium raamwerk gedrukt. Horregaas koop je bij elke DHZ-winkel en het ziet er gelijk weer netjes uit!

Wel echt balen dit soort acties... Ze moeten gewoon met hun poten van je spullen afblijven!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » zo okt 19, 2008 18:40 pm

FreezzR schreef:Lijkt me echt een nightmare zo'n inbraak. Denk je net alles netjes te hebben slopen die klojo's hem... succes met het weer netjes maken!
Thx! Gelukkig stond de schuifdeur nog wel op het programma (de deur zelf is nogal... rot), maar toch klote. En irri dat je dat soort dingen uit eigen zak moet betalen (valt denk ik nog helemaal binnen eigen risico te repareren...)
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Zondagstripje

Bericht door Gliset » zo okt 19, 2008 18:42 pm

Net weer lekker een eindje gereden. Met de jongens naar de Havelterberg geweest, stukje wandelen. Erg goeie smoes om ff met de bus te rijden (al is het wel lastig: peus naar de achterkant van het huis rijden, stoelen overzetten, bus stukje verplaatsen, met de peus de parkeerplaats innemen... en als je terugkomt weer andersom... ben sneller als ik de 206 neem voor dit soort geintjes :roll: ). 'k Zal het wel missen als ze straks weer gaan strooien! Hopenlijk krijgen we een zachte winter :wink:
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » ma jan 19, 2009 13:09 pm

Afgelopen zaterdag de bus weer es een stukje verreden ongeveer 1m vooruit.... Eindelijk de schuur opgeruimd en wat spullen naar de garage gebracht, en gelijk de accu uit de bus gehaald om op te laden. Staat ie alvast klaar als het straks weer wat beter is op de weg (wat dat betreft kan het me niet hard genoeg regenen! Lekker zout wegspoelen :D )

Binnenkort maar es proberen nog wat klusjes uit te voeren. Ik wil in ieder geval proberen of ik de verwarming aan de praat kan krijgen en mogelijk ook de gaskachel. Lekker warm voor die wat frisse voorjaarsdagen dat het toch al leuk is om te gaan touren.

En verder maar es profiteren van de lage pond, er staan nog wat spullen op het verlanglijstje die JustKampers kan leveren:
* nieuwe mat voor voorin de cabine (ik snap niet wie bedacht heeft om een camper uit te rusten met vloerbedekking... ik heb iig geen stofzuiger mee op vakantie, wel vaak een vegertje... dus de vloerbedekking moet wijken voor rubber en vinyl)
* bandjes met drukknop (o.a. om het tentdoek op z'n plek te houden)
* kastgreepjes (2 of 3 zijn er echt kapot, die moeten vervangen worden)
* nieuw slotje voor achterklep (waarschijnlijk heeft de inbreker eerst geprobeerd om de achterklep te openen... het lukt me op dit moment in ieder geval niet om m van het slot te krijgen... BALEN :evil: )

Echt zin om bezig te gaan, en nog meer om weer te rijden... kan haast niet wachten!
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » vr apr 03, 2009 16:34 pm

Het voorjaar is nu echt begonnen! Vorige week zaterdag de bus schoongemaakt aan de buitenkant. In de stromende regen... maar daar hebben ze van die schoonmaakbaaien voor, met dak! Dus ik stond zelf droog :) Pas als je de bus echt gaat schoonmaken zie je waar de goeie en slechte stukken van de bus zitten... Gelukkig is slecht vooral optisch slecht, echt hele slechte stukken heb ik (afgezien van de schuifdeur) niet gezien.

Ook wat kleine klusjes uitgevoerd die al lang lagen te wachten: zo heb ik nieuwe boxen gekocht voor in de voordeuren (de oude begonnen te kraken en hadden geen net frontje meer) en had ik (al gelijk de eerste week dat we de bus hadden... :oops: ) een lichtzoemer gekocht (zo'n klein gevalletje dat je kan waarschuwen als je je lichten aan laat staan. Hoog nodig, want zelfs zaterdag was ik het weer vergeten...). Beide zijn nu geinstalleerd en werken goed.

Lang genieten konden we nog niet, want zaterdag middag hebben we de bus naar een caravan centrum in Steenwijk gebracht. In de bus zit (af nieuw) een gaskachel ingebouwd, maar ik vertrouwde er niet op dat ik die zonder meer kon gebruiken. Vandaar dus de keuze voor een caravan zaak om de gasinstallatie te laten testen op lekkages en gelijk de kachel schoon te laten maken. Vandaag heb ik de bus daar weer opgehaald. Prijzig geintje, want het bleek dat de onstekingsautomaat vervangen moest worden (€75 en dan nog het arbeidsloon). Maar nodig was het ook wel: er was ook nog een stukje gasleiding lek en in de kachel zat enorm veel rotzooi. Niet echt veilig om te laten branden dus...

En vorig weekend ook een stuk van m'n verlanglijstje bij JustKampers ingediend. Vandaag (of eigenlijk al eerder, maar we waren niet thuis) het pakket in huis gekregen. Dus nu kunnen we:
* vloermat van de cabine vervangen (stof door rubber; we vinden stoffen vloerbedekking op de camping niet zo heel erg handig. rubber en zeil veeg je zo ff schoon,l veel praktischer), inclusief hoesje rond handrem
* kabels van de verwarming vervangen (en dan maar hopen dat de kachelpotten wel goed zijn :roll: )
* kapotte greepjes van de kastjes vervangen (3 waren er echt al aan vervanging toe, de rest moet maar ff wachten)
* met de achterklep op slapen (althans, we hebben een hor voor de achterklep. nu alleen de klep nog open zien te krijgen :? slotje is kapot :( )

Hopen dat we morgen nog wat kunnen klussen. Maandag gaat de bus voor een beurt en APK naar Nijkerkerveen. En dan wordt het echt tijd om weer te genieten!
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Nieuwe APK!

Bericht door Gliset » wo apr 08, 2009 9:49 am

Net ff de RDW site geraadpleegd, en de bus heeft weer nieuwe APK:
Afbeelding

Vrijdag de bus weer ophalen in Nijkerkerveen en dan GENIETEN!
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » wo apr 08, 2009 9:51 am

Gefeliciteerd!!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Inactief Account

Re: Nieuwe APK!

Bericht door Inactief Account » wo apr 08, 2009 12:00 pm

Gliset schreef:Net ff de RDW site geraadpleegd, en de bus heeft weer nieuwe APK:
Afbeelding

Vrijdag de bus weer ophalen in Nijkerkerveen en dan GENIETEN!

EN Niet gestolen :lol:

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Nieuwe APK!

Bericht door Gliset » wo apr 08, 2009 12:05 pm

shadowman schreef:EN Niet gestolen :lol:
Nou, ja, daar gaan we dan maar even vanuit :wink: Geen bericht is goed bericht zeg maar
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » wo apr 08, 2009 13:21 pm

Staat rechts onderaan :wink:
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » wo apr 15, 2009 14:39 pm

Bus was dus niet gestolen, maar is keurig netjes weer opgeleverd.

Met:
* nieuwe APK, zonder verdere ingrepen eigenlijk - best leuk natuurlijk!
* motor helemaal nagekeken
* nieuwe 3-punts rolgordel ingebouwd rechtsachter - Waldo heeft mooie beugels laten maken (en ik nog geen foto's... :oops: komend weekend maar doen) die lijken op het origineel. Niet goedkoop, wel goed. Daniel heeft nu in ieder geval een automatische gordel, zit toch een stuk beter
* aansluiting voor een 2e accu. Ik wil de komende tijd zelf de aansluiting verder in orde maken, maar ben nog aan het nadenken over wat en hoe precies. Denk erover om in de bandenbak (linksachter) een zekerringenkastje te maken en vandaar kabels door te trekken naar binnenverlichting, koelkast, radio, sigarettenaansteker en misschien nog een omvormer. We hebben geen haast...

Zaterdag naar Zuidlaren gereden (fam-bezoek) en een poging gedaan onze voortent te voorzien van de rubber tentstrip:
Afbeelding
Helaas trok de naaimachine dit toch niet helemaal :( Toch een leuke middag gehad (heerlijk weer om buiten met de bus te klooien).

Zondag teruggereden naar Meppel. Beetje bezorgd over het 'waggelen' van de bus. Net of er iets met een van de wielen niet in orde was (zoals het voelt als je fietsband slecht is). De jongens sliepen er gelukkig niet minder door (ze vallen werkelijk binnen 5 minuten in slaap achterin de bus... Je zou je haast zorgen maken over het CO-gehalte daar achterin... Voorin nergens last van (en ook in de peugeot vallen ze vaak snel in slaap, dus maak me niet echt druk...)

Gisteren toch maar met Waldo (BusBrothers) afgesproken om weer naar Nijkerkerveen te rijden. Dat gehobbel aan de bus beviel me niks. En de tent weggebracht naar de zeilmakerij in Emmeloord. Voor hun was het duidelijk een fluitje van een cent (nou, ja, €15, maar toch). Nu dus een netjes vastgemaakte tentstrip, vrijdag maar es proberen of het goed werkt. Zal nog lastig worden, de nieuwe strip is vrij stug merkte ik zaterdag...

En vanochtend naar Nijkerkerveen gegaan. Wegrijden ging al niet al te best. De bus wou niet echt stationair lopen. Toch maar onderweg gegaan, maar bij Staphorst (nog geen 10 minuten rijden) had ik het gevoel dat de bus alleen maar slechter ging lopen. Toch de weg maar af en de wegenwacht gebeld. Die was er zeer snel (binnen een kwartier!), en hij constateerde dat de bus op 3 cylinders leek te lopen. Op zijn voorstel doorgereden naar het tankstation vlak voor Zwolle. Gelukkig liep de motor daar weer prima en ook gewoon op 4 cylinders. Toch maar gewoon verder gereden.
Bij Nijkerk, de snelweg af, viel me al wel op dat het 'waggelen' erger was geworden. Gelukkig vlak bij Nijkerkerveen. Erik (busbrother) ff een proefrit laten maken... hij durfde nauwelijks te rijden, zo erg was het gehobbel. Bleek er over zo'n 20cm op de linkervoorband een uitstulping te zijn ontstaan... Band kaduuk dus. Gelijk links en rechts laten vervangen, het gehobbel is er nu uit.
En de motor? Niks geks kunnen vinden, hoewel hij nog wel een keertje is afgesteld (puntjes). En de terugweg ging verder prima. Op naar de volgende trip (Enkhuizen!)

En ondertussen is de bus ook langzamerhand weer klaar gemaakt om te kamperen. Alles is weer lekker fris, voorin is een nieuwe mat gelegd (ik snap niet helemaal waarom er in de campers vloerbedekking werd gelegd. Misschien een luxe uitstraling, maar een ramp op de camping... Wie heeft er nou een stofzuiger bij zich op vakantie? Geef mij maar een zeiltje en rubber mat. Ff de veger er overheen en het oogt weer schoon, of desnoods even snel een natte doek erdoorheen) en de voorraden zijn weer aangevuld. Het campingseizoen kan beginnen!

Natuurlijk nog wel wat kleine klusjes over:
* deurtje linksachterkast repareren (het fineer heeft losgelaten)
* handgreepjes vervangen
* verwarmingskabels aansluiten
* op zoek naar bekleding hemeltje (schijnt een soort vinylbehang te zijn wat er op lijkt) en vervangen
* schoonmaken binnenzijde hefdak
* vervangen schuifdeur (waarschijnlijk wordt dat een winterklusje)
maar allemaal niet noodzakelijk om te genieten!
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » wo apr 15, 2009 14:47 pm

Vorig weekend tijdens ons eerste 'tripje' ook nog een fotoshoot gedaan:
Afbeelding
Oerhollands plaatje

Afbeelding
twee grote busliefhebbers
'79 VW T2 Berlin

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » wo apr 15, 2009 14:56 pm

We zullen die liefhebbers eens vlees gaan voeren aankomen weekend :wink:

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » wo apr 15, 2009 14:59 pm

Lomax schreef:We zullen die liefhebbers eens vlees gaan voeren aankomen weekend :wink:
vrees dat het dan snel geen liefhebbers meer zijn!
'79 VW T2 Berlin

Plaats reactie