Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Westy
Luchtgekoeld
Berichten: 3324
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Bericht door Westy » vr sep 26, 2008 9:36 am

nou 10 to 15 cm lager :wink:
Klik voor een leuk t-shirt

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » vr sep 26, 2008 9:56 am

maar nu ff de hamvraag ( voor mij dan )
zijn die dropped spindels nog steeds leverbaar?

en wat zijn de ervaringen met die omgedraaide kogels???



( en ja ik sta nog steeds in dubio over verlagen )
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » vr sep 26, 2008 10:22 am

Turbo.d schreef:maar nu ff de hamvraag ( voor mij dan )
zijn die dropped spindels nog steeds leverbaar?

en wat zijn de ervaringen met die omgedraaide kogels???



( en ja ik sta nog steeds in dubio over verlagen )
Gewoon doen.... (ik moet eerst nog "even " een nieuwe schuur neerzetten.. :wink: )

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » vr sep 26, 2008 10:44 am

Died schreef:
Turbo.d schreef:maar nu ff de hamvraag ( voor mij dan )
zijn die dropped spindels nog steeds leverbaar?

en wat zijn de ervaringen met die omgedraaide kogels???



( en ja ik sta nog steeds in dubio over verlagen )
Gewoon doen.... (ik moet eerst nog "even " een nieuwe schuur neerzetten.. :wink: )
Tja bij mij zijn er nog een paar dingen wat ik eerst wil weten ( of bij een ander ervaren ) wat er allemaal nodig is voor het verlagen.

Ik had begrepen dat bij de dropped spindels de "veerweg" even lang is als origineel. Dus heb je kortere schokbrekers nodig om dat op te vangen.

- hoe stug zijn andere schokbrekers? en zijn deze vloeistof gevuld?
- Heb je dan ook meteen andere velgen nodig?
- Wat voor bandenmaat hoort daarbij?
- zijn die omgedraaide kogels geen zwak punt ( aangezien deze normaal altijd andersom belast worden )
- Zijn er ondertussen al goeie spindels verkrijgbaar of moeten ze verlast worden?
- ik zag dat de er op de site van Slammed panel geen informatie meer te halen is

Ik zou hier hele graag meer over willen weten van de kenners 8)

Dus dat wordt nog een hele investering om de bus aan te passen.
En dan heb ik ook nog een winterstalling nodig.
( Zij kan dan in de zomer thuis in de garage staan. zodat zij dicht bij huis is als we willen rijden )
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » vr sep 26, 2008 11:39 am

Erik en Kees (Surfpanel en Westy 1969) rijden allebei met droped spindels en instelbare (lucht-) schokbrekers voor. Check hun busverhaal anders even.. :wink:

Slammed Panel bestaat niet meer. Er zijn (volgens mij) genoeg alternatieven voor het laten verlagen van je bus.

Gebruikersavatar
chris_surfer
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door chris_surfer » vr sep 26, 2008 12:24 pm

Heeft Jerupke trouwens niet dezelfde methode?

Is het niet dat de draagarm linksboven nu rechtsonder zit en andersom?
kruislings verwisseld?

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » vr sep 26, 2008 13:06 pm

Gaan we weer... (alles staan namelijk al in dit topic beschreven)

Ik blijf nog steeds van mening dat je een hangende fuseekogel (zoals het standaard op een T2 zit) die ontworpen is om duwkrachten te verwerken, nooit maar dan ook NOOIT (!!) trekkend mag gaan belasten.
Slammed Panel (ze bestaan inderdaad niet meer) gebruikte fuseekogels van een zware Amerikaanse auto, die wél op trekkende krachten waren berekend.

Gebruikersavatar
147fridolin
Actief Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 18:10 pm
Locatie: ROOSENDAAL

duwen of trekken

Bericht door 147fridolin » vr sep 26, 2008 14:04 pm

Alain, ik ben het in principe wel met je eens.
Maar als je het goed bekijkt, ondervinden de kogels eerder een duwende kracht dan een trekkende kracht.
De hele bus met voor-as en draagarmen duwen nu in je spindels.
Trekkende krachten gaan volgens mij alleen op als je foxy's gebruikt op deze manier.
Zoals ik het zie kan het naar mijn mening helemaal geen kwaad.
Kan het mis hebben :wink:

Gebruikersavatar
chris_surfer
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door chris_surfer » vr sep 26, 2008 15:14 pm

In principe hangt je voorkant van je bus aan je fuseekogels dus lijkt me duidelijke vorm van trek belasting.
Toch heeft Jerupke, een jaar geleden (ja ik heb deze 30 pagina's uitvoerig door gelezen Alian), vrij veel onderzoek gedaan over de fusee kogels geleverd door VW en deze kogels zouden dezelfde krachten ook trekkend moeten kunnen doorstaan.
Voor mij is het nu alleen nog niet duidelijk of het een kwestie is van de draagarmen wisselen (met in goede staat verkeerde fuseekogels) of dat er nog meer moet worden aangepast (persen etc..)?

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » vr sep 26, 2008 15:36 pm

chris_surfer schreef:(met in goede staat verkeerde fuseekogels)
Fuseekogels zijn na 30 jaar wel 'enigzins' versleten hoor :wink:

Voor de kosten hoef je het niet te laten, dus als je het gaat doen (linksonder wordt rechtsonder) vervang dan iig je fuseekogels.

Gebruikersavatar
chris_surfer
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door chris_surfer » vr sep 26, 2008 15:47 pm

oke, moet allemaal dus goed komen

Gebruikersavatar
147fridolin
Actief Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 18:10 pm
Locatie: ROOSENDAAL

meevallen

Bericht door 147fridolin » vr sep 26, 2008 16:32 pm

Denk dat het allemaal wel meevalt met die trekkende krachten.

JK Le Mans
Actief Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: do jun 12, 2008 12:42 pm

Bericht door JK Le Mans » ma okt 20, 2008 21:36 pm

Ik zie wel eens dat alleen op de bovenste buis van de vooras is verlaagd ,
waarom is dat ?

Plaats reactie