Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Tja bij mij zijn er nog een paar dingen wat ik eerst wil weten ( of bij een ander ervaren ) wat er allemaal nodig is voor het verlagen.Died schreef:Gewoon doen.... (ik moet eerst nog "even " een nieuwe schuur neerzetten.. )Turbo.d schreef:maar nu ff de hamvraag ( voor mij dan )
zijn die dropped spindels nog steeds leverbaar?
en wat zijn de ervaringen met die omgedraaide kogels???
( en ja ik sta nog steeds in dubio over verlagen )
Ik had begrepen dat bij de dropped spindels de "veerweg" even lang is als origineel. Dus heb je kortere schokbrekers nodig om dat op te vangen.
- hoe stug zijn andere schokbrekers? en zijn deze vloeistof gevuld?
- Heb je dan ook meteen andere velgen nodig?
- Wat voor bandenmaat hoort daarbij?
- zijn die omgedraaide kogels geen zwak punt ( aangezien deze normaal altijd andersom belast worden )
- Zijn er ondertussen al goeie spindels verkrijgbaar of moeten ze verlast worden?
- ik zag dat de er op de site van Slammed panel geen informatie meer te halen is
Ik zou hier hele graag meer over willen weten van de kenners 8)
Dus dat wordt nog een hele investering om de bus aan te passen.
En dan heb ik ook nog een winterstalling nodig.
( Zij kan dan in de zomer thuis in de garage staan. zodat zij dicht bij huis is als we willen rijden )
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- chris_surfer
- Actief Lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
- Locatie: Den Haag
Gaan we weer... (alles staan namelijk al in dit topic beschreven)
Ik blijf nog steeds van mening dat je een hangende fuseekogel (zoals het standaard op een T2 zit) die ontworpen is om duwkrachten te verwerken, nooit maar dan ook NOOIT (!!) trekkend mag gaan belasten.
Slammed Panel (ze bestaan inderdaad niet meer) gebruikte fuseekogels van een zware Amerikaanse auto, die wél op trekkende krachten waren berekend.
Ik blijf nog steeds van mening dat je een hangende fuseekogel (zoals het standaard op een T2 zit) die ontworpen is om duwkrachten te verwerken, nooit maar dan ook NOOIT (!!) trekkend mag gaan belasten.
Slammed Panel (ze bestaan inderdaad niet meer) gebruikte fuseekogels van een zware Amerikaanse auto, die wél op trekkende krachten waren berekend.
- 147fridolin
- Actief Lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr jul 28, 2006 18:10 pm
- Locatie: ROOSENDAAL
duwen of trekken
Alain, ik ben het in principe wel met je eens.
Maar als je het goed bekijkt, ondervinden de kogels eerder een duwende kracht dan een trekkende kracht.
De hele bus met voor-as en draagarmen duwen nu in je spindels.
Trekkende krachten gaan volgens mij alleen op als je foxy's gebruikt op deze manier.
Zoals ik het zie kan het naar mijn mening helemaal geen kwaad.
Kan het mis hebben
Maar als je het goed bekijkt, ondervinden de kogels eerder een duwende kracht dan een trekkende kracht.
De hele bus met voor-as en draagarmen duwen nu in je spindels.
Trekkende krachten gaan volgens mij alleen op als je foxy's gebruikt op deze manier.
Zoals ik het zie kan het naar mijn mening helemaal geen kwaad.
Kan het mis hebben
- chris_surfer
- Actief Lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
- Locatie: Den Haag
In principe hangt je voorkant van je bus aan je fuseekogels dus lijkt me duidelijke vorm van trek belasting.
Toch heeft Jerupke, een jaar geleden (ja ik heb deze 30 pagina's uitvoerig door gelezen Alian), vrij veel onderzoek gedaan over de fusee kogels geleverd door VW en deze kogels zouden dezelfde krachten ook trekkend moeten kunnen doorstaan.
Voor mij is het nu alleen nog niet duidelijk of het een kwestie is van de draagarmen wisselen (met in goede staat verkeerde fuseekogels) of dat er nog meer moet worden aangepast (persen etc..)?
Toch heeft Jerupke, een jaar geleden (ja ik heb deze 30 pagina's uitvoerig door gelezen Alian), vrij veel onderzoek gedaan over de fusee kogels geleverd door VW en deze kogels zouden dezelfde krachten ook trekkend moeten kunnen doorstaan.
Voor mij is het nu alleen nog niet duidelijk of het een kwestie is van de draagarmen wisselen (met in goede staat verkeerde fuseekogels) of dat er nog meer moet worden aangepast (persen etc..)?
- chris_surfer
- Actief Lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
- Locatie: Den Haag
- 147fridolin
- Actief Lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr jul 28, 2006 18:10 pm
- Locatie: ROOSENDAAL
meevallen
Denk dat het allemaal wel meevalt met die trekkende krachten.
-
- Actief Lid
- Berichten: 258
- Lid geworden op: do jun 12, 2008 12:42 pm