Re: nieuwe bus! (+nieuw kleurtje)

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » vr mar 14, 2008 13:40 pm

Ik zou in dat geval ook de remslangen en de banden eens goed bekijken.
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Bericht door Stuif » za mar 15, 2008 16:05 pm

Alle begin is moeilijk :wink:

Maar geef vooral niet op, het grote genieten is dichterbij dan je denkt \:D/
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » ma mar 17, 2008 8:34 am

bluebus schreef:Alle begin is moeilijk :wink:

Maar geef vooral niet op, het grote genieten is dichterbij dan je denkt \:D/
Hier sluit ik me bij aan! 8)
Easy!

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » ma mar 17, 2008 13:27 pm

zaterdag de bus van binnen tot op het plaatwerk leeggehaald, nergens roest te bekennen, dus even goed schoonmaken en de binnenkant is klaar voor een camperinterieur. :D Volgende week beginnen met het wegwerken van de roest. Accu gaat overigens nog richting accubak...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » wo mar 26, 2008 8:44 am

nou zaterdag kwam ik meer ellende tegen dan verwacht. De vorige eigenaar zou de twee plekken in de dorpel lassen, en een stuk in de wielkast. Het zag er ook naar uit dat hij dat had gedaan, maar na een tijdje prikken met de schroevendraaier bleek dat hij de boel gewoon dicht had gesmeerd met dikke bende :evil: :evil: NIet erg netjes als je het mij vraagt.

Een andere plek bij de wielkast linksachter bleek meer verrot dan gedacht, hier moet dus een overzetstuk ingelast worden. (laatste foto's) De ellende is dat de wielkast ook deels verrot is, niet alleen de buitenste plaat. Is voor een deel vand e wielkast ook een overzetstuk te verkrijgen, of moet ik dat anders oplossen?

Hier de ellende:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


de wielkast waar hij een plaatje voor had gelast, overige ellende erachter. Op de vorige foto is een gat in de bodemplaat te zien, welke 'in verbinding' staat met het gat in de wielkast. Dit is wel een kl#%teplek.

Afbeelding

last but not least

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


ik zit te denken om dit stuk er in te lassen, door een vriend van mij. iemand tips?


Afbeelding

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » wo mar 26, 2008 9:04 am

emielow schreef:nou zaterdag kwam ik meer ellende tegen dan verwacht. De vorige eigenaar zou de twee plekken in de dorpel lassen, en een stuk in de wielkast. Het zag er ook naar uit dat hij dat had gedaan, maar na een tijdje prikken met de schroevendraaier bleek dat hij de boel gewoon dicht had gesmeerd met dikke bende :evil: :evil: NIet erg netjes als je het mij vraagt.
Balen is dat, komt helaas veel te vaak voor. :evil:

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » wo mar 26, 2008 9:18 am

Behoorlijk klote zeg! :evil: Wat een rotstreek eigenlijk! :shock: Je heb toch ook rechten als koper? Kun je de verkoper er niet op aanspreken en een deel van de reparatiekosten vergoed krijgen ofzo?

Bij mijn bus is aan weerszijden dat reparatiedeel wat jij afbeeldt erin laten lassen en dat ziet er er goed uit als ik het zelf zeg.
Easy!

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » wo mar 26, 2008 9:29 am

Airtime schreef:Behoorlijk klote zeg! :evil: Wat een rotstreek eigenlijk! :shock: Je heb toch ook rechten als koper? Kun je de verkoper er niet op aanspreken en een deel van de reparatiekosten vergoed krijgen ofzo?
Wil je advies daarin moet je airhead eens een pbtje sturen, die heeft net een robbertje gevochten in de rechtbank met D.

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » wo mar 26, 2008 10:26 am

D. uit H.?
Easy!

airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door airhead » wo mar 26, 2008 10:36 am

Airtime schreef:D. uit H.?
Ja, die. Is tegenwoordig D. uit U. maar zijn bussen staan in Maarssen. Het adres in H. was fake namelijk. De deurwaarder zal 'm wel weten te vinden .....

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » wo apr 09, 2008 11:56 am

nog meer ellende tegengekomen:

Afbeelding

inmiddels een nieuw stuk gekocht en gaat er ingelast worden, ik vraag me alleen wel af hoe dit ding door de rdw/apk is gekomen als nieuw ingevoerde bus......

maargoed, verder rondom stukken dorpel en wielkasten uitgeslepen en behandeld met novorox, schijnt roest om te vormen en dus verder roesten te voorkomen. Nieuw plaatwerk is inmiddels binnen en gaat er binnenkort ingelast worden. Enkele foto's :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voor de behandeling met novorox:

Afbeelding
Afbeelding

op de laatste foto is goed te zien we ook een deel uit de wielkast hebben moeten slijpen, deze was hier verrot. Moet dus wel een stukje op maat prusten om er in te lassen. Waarom heeft trouwens de rechterbinnendorpel gaten, en is de linker helemaal gesloten?

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » wo apr 09, 2008 12:18 pm

emielow schreef:Waarom heeft trouwens de rechterbinnendorpel gaten, en is de linker helemaal gesloten?
misschien heeft dat te maken met gewichtsverdeling links en rechts? De schuifdeur is denk ik zwaarder dan het gedeelte aan de andere kant? (zomaar een idee, heb er verder geen verstand van) :?
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door airhead » wo apr 09, 2008 14:28 pm

Lekker duidelijke foto's; altijd weer leerzaam voor toekomstige reparaties.

Succes ermee.

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » wo apr 09, 2008 15:59 pm

Ik vond dat zwarte plaatwerk erg slecht; Scherp.. en er zaten vouwen in.. rond de wielkastrand... en een paar deuken en dikke krassen...
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » wo apr 09, 2008 16:28 pm

Udo schreef:Ik vond dat zwarte plaatwerk erg slecht; Scherp.. en er zaten vouwen in.. rond de wielkastrand... en een paar deuken en dikke krassen...
dat laatste heeft vooral te maken met hoe er mee omgegaan is voordat het bij jou terrecht kwam denk ik...
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Plaats reactie