T2b dubbelschuiver - Belettering erop!

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
martin_d_b
Gevorderde
Berichten: 583
Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
Bouwjaar Bus: 1977

T2b dubbelschuiver - Belettering erop!

Bericht door martin_d_b » vr nov 23, 2007 16:02 pm

Omdat Alain niet alleen wil zijn met zijn dieselombouw zal ik mijn busverhaal ook eens plaatsen :)

Het is zo dat ik en mijn vriendin een bloemenwinkel hebben (die zij volledig runt en ik alleen maar werkslaaf ben :P) waren we opzoek naar een transportmiddel. We hadden een Caddy en die was soms voor het mooie net te klein... Deze is inmiddels vervangen door het nieuwe type Caddy omdat de vorige zo'n 265d km had gelopen en het comfort was langzamer hand ver te zoeken.
Maar omdat wij er iets bij wilde, en ik al een tijdje VW fannaat ben, ben ik opzoek gegaan naar iets leuks...dat heeft 1,5 jaar geduurd omdat ik een panel bus wilde en het liefst een dubbeldeurs..
Omdat wij deze bus toch behoorlijk gaan gebruiken en dus ook behoorlijk wat kilometers gaan rijden heb ik besloten tot een diesel ombouw.

Ik ben bezig met het inbouwen van een 1.9TD(AAZ) motor van VW. Deze wordt middels een pasplaat, zodat het blok in de originele stand staat, op de bak gemonteerd.
Verder is het de bedoeling dat er geen uiterlijke kenmerken komen van de waterkoeling, dus de radiateur zit onder de bus gemonteerd. Dit is in dit geval een raditeur van een T4 omdat deze een behoorlijk koeloppervlakte heeft wat ik wel kan gebruiken als er teweinig rijwind is.

Maargoed, genoeg gepraat.. de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dit zijn niet de recentste foto's, die volgen nog. Momenteel is hij aan de voorzijde verlaagd(met dank aan alain:)) De achterzijde moet ik nog doen, dan kan ik meteen passen of de wielen allemaal passen. Er komen 16" 8j wielen onder dus de ruimte wordt beperkt :)
Laatst gewijzigd door martin_d_b op za mei 04, 2013 15:17 pm, 13 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
klaas
Luchtgekoeld
Berichten: 2991
Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door klaas » vr nov 23, 2007 16:18 pm

Gaaaf weer een groene panel erbij :D !
Ga je hem nog meer aanpassen? remmen etc.?
Of blijft dit zoals het is. en het kleurtje daar al over na gedacht? :roll:
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?

Gebruikersavatar
kermie
Gevorderde
Berichten: 969
Lid geworden op: di nov 28, 2006 13:11 pm
Locatie: Gemert

Bericht door kermie » vr nov 23, 2007 16:35 pm

Ziet er goed uit! Als je toch de recente foto's aan het uitzoeken gaat, neem je dan ook even wat details mee van het inbouwen/passen van het blok?

In welk model werd dat blok gebruikt?
Niet eens een LEGO® bus..

Gebruikersavatar
martin_d_b
Gevorderde
Berichten: 583
Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door martin_d_b » vr nov 23, 2007 16:42 pm

klaas schreef:Gaaaf weer een groene panel erbij :D !
Ga je hem nog meer aanpassen? remmen etc.?
Of blijft dit zoals het is. en het kleurtje daar al over na gedacht? :roll:
ja daar is zeker al over gedacht... hij wordt 2 kleurig, onder oranje boven geel. Dit zijn de keuren van de winkel :)

http://www.flowerpowerwerkendam.nl/

De gele kleur wordt gelijk aan de kleur van de Caddy die we nu hebben:
Afbeelding

Verder laat ik de remmen voor wat het is. Alleen een bekrachtiger erop.. Mocht het nodig zijn kan ik altijd nog overstappen naar iets anders. Maar het is niet de bedoeling om een scheurijzer ervan te maken... maar meer voor de betrouwbaarheid van een diesel en de kostprijs van de brandstof :)
Laatst gewijzigd door martin_d_b op za mei 04, 2013 15:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » vr nov 23, 2007 16:48 pm

Cool !!

Maare met flower power, had je dan niet een T1 moeten hebben? :wink: :lol:
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Gebruikersavatar
kermie
Gevorderde
Berichten: 969
Lid geworden op: di nov 28, 2006 13:11 pm
Locatie: Gemert

Bericht door kermie » vr nov 23, 2007 16:50 pm

martin_d_b schreef: (..) hij wordt 2 kleurig, onder oranje boven geel. Dit zijn de keuren van de winkel
Ga je ook de kleur in elkaar over laten lopen of hard op hard?

Afbeelding
Niet eens een LEGO® bus..

Gebruikersavatar
martin_d_b
Gevorderde
Berichten: 583
Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door martin_d_b » vr nov 23, 2007 17:00 pm

kermie schreef:Ziet er goed uit! Als je toch de recente foto's aan het uitzoeken gaat, neem je dan ook even wat details mee van het inbouwen/passen van het blok?

In welk model werd dat blok gebruikt?
Dit blok werd gebruikt in de golf 3 en in de vento..

Tja inbouwmaten heb ik niet echt... maar wil wel wat foto's maken en evt wat maten opnemen.
De pasplaat heb ik laten maken zodat het blok in de originele stand staat( dacht 5graden achterover)
Dan heb je in de lengte gezien voldoende ruimte, in de hoogte kan het precies... Alleen omdat ik een 1600 heb zit er geen serviceluik in de bus en dan is het wel lastis olie bijvullen...

Gebruikersavatar
martin_d_b
Gevorderde
Berichten: 583
Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door martin_d_b » vr nov 23, 2007 17:01 pm

Udo schreef:Cool !!

Maare met flower power, had je dan niet een T1 moeten hebben? :wink: :lol:
haha eigenlijk wel ja... maar financieel gezien was dit een betere keuze ;)

Gebruikersavatar
martin_d_b
Gevorderde
Berichten: 583
Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door martin_d_b » vr nov 23, 2007 17:02 pm

kermie schreef:
martin_d_b schreef: (..) hij wordt 2 kleurig, onder oranje boven geel. Dit zijn de keuren van de winkel
Ga je ook de kleur in elkaar over laten lopen of hard op hard?

Afbeelding
Bij de bus hard... Ik vind een gespote gradient nooit echt mooi worden, maar das mijn mening. Voordat ik boze mensen op mijn nek heb die een gradient op hun bus/auto hebben :lol:

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » vr nov 23, 2007 19:27 pm

:D voor dat service luik moet je eens bij wouthwortel kijken , die heeft er zelf een gemaakt en nog knap ook :D

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Bericht door Dubbel schuiver » za nov 24, 2007 13:57 pm

Kijk das leuk weer een dubbelschuiver erbij. En nog wel een panel die helemaal opgeknapt wordt. Ben benieuwd naar het resultaat. Zeker naar de ombouw van luchtgekoeld naar diesel.

veel sucses en houd ons op de hoogte.

groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » zo nov 25, 2007 10:07 am

cool projectje.

jammer, ik dacht dat groen wel eengoede ondergrond was voor een bloemen zaak;)


ben benieuwd naar het resultaat!!

ga je nog een speciaal interieur in maken of helemaal kaal?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » zo nov 25, 2007 11:29 am

Mooi project! Zit er nu nog veel laswerk aan? Of is het allemaal af? En wat voor velgen komen eronder? 16" 8j kunnen er een hoop zijn... :wink:
Easy!

Gebruikersavatar
martin_d_b
Gevorderde
Berichten: 583
Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door martin_d_b » zo nov 25, 2007 13:17 pm

fahtal schreef: ga je nog een speciaal interieur in maken of helemaal kaal?
achterin wordt het redelijk saai met houten planken ed. voor het transport van de bloemen enzo. verder wordt het voorin redelijk standaart, ik laat de stoel en bamk opnieuw bekleden met zwart leer..met in de rug het vw 60jaar logo.Dit heb ik in de caddy ook laten doen,wat er erg goed uitziet. verder laat ik er meteen stoelverwarming in maken, das wel lekker als je stoelen koud zijn.

verder heb ik een pc klaar staan met een 7" tft voor in de dash. deze is voor radio/nav/dvd ed. wel leuk voor onderweg :)

Gebruikersavatar
martin_d_b
Gevorderde
Berichten: 583
Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door martin_d_b » zo nov 25, 2007 13:33 pm

Airtime schreef:Mooi project! Zit er nu nog veel laswerk aan? Of is het allemaal af? En wat voor velgen komen eronder? 16" 8j kunnen er een hoop zijn... :wink:
het laswerk is voor 90% klaar,de dichte achterklep moet nog gedaan worden. verder de achterschermen nog.maar dat hangt er vanaf of er ruimte gemaakt moet worden na verlaging met de 8j's eronder.
dit zijn btw 16" porsche teledials.

groeten martin

Plaats reactie