T2b dubbelschuiver - Belettering erop!
- martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
T2b dubbelschuiver - Belettering erop!
Omdat Alain niet alleen wil zijn met zijn dieselombouw zal ik mijn busverhaal ook eens plaatsen
Het is zo dat ik en mijn vriendin een bloemenwinkel hebben (die zij volledig runt en ik alleen maar werkslaaf ben ) waren we opzoek naar een transportmiddel. We hadden een Caddy en die was soms voor het mooie net te klein... Deze is inmiddels vervangen door het nieuwe type Caddy omdat de vorige zo'n 265d km had gelopen en het comfort was langzamer hand ver te zoeken.
Maar omdat wij er iets bij wilde, en ik al een tijdje VW fannaat ben, ben ik opzoek gegaan naar iets leuks...dat heeft 1,5 jaar geduurd omdat ik een panel bus wilde en het liefst een dubbeldeurs..
Omdat wij deze bus toch behoorlijk gaan gebruiken en dus ook behoorlijk wat kilometers gaan rijden heb ik besloten tot een diesel ombouw.
Ik ben bezig met het inbouwen van een 1.9TD(AAZ) motor van VW. Deze wordt middels een pasplaat, zodat het blok in de originele stand staat, op de bak gemonteerd.
Verder is het de bedoeling dat er geen uiterlijke kenmerken komen van de waterkoeling, dus de radiateur zit onder de bus gemonteerd. Dit is in dit geval een raditeur van een T4 omdat deze een behoorlijk koeloppervlakte heeft wat ik wel kan gebruiken als er teweinig rijwind is.
Maargoed, genoeg gepraat.. de foto's:
Dit zijn niet de recentste foto's, die volgen nog. Momenteel is hij aan de voorzijde verlaagd(met dank aan alain:)) De achterzijde moet ik nog doen, dan kan ik meteen passen of de wielen allemaal passen. Er komen 16" 8j wielen onder dus de ruimte wordt beperkt
Het is zo dat ik en mijn vriendin een bloemenwinkel hebben (die zij volledig runt en ik alleen maar werkslaaf ben ) waren we opzoek naar een transportmiddel. We hadden een Caddy en die was soms voor het mooie net te klein... Deze is inmiddels vervangen door het nieuwe type Caddy omdat de vorige zo'n 265d km had gelopen en het comfort was langzamer hand ver te zoeken.
Maar omdat wij er iets bij wilde, en ik al een tijdje VW fannaat ben, ben ik opzoek gegaan naar iets leuks...dat heeft 1,5 jaar geduurd omdat ik een panel bus wilde en het liefst een dubbeldeurs..
Omdat wij deze bus toch behoorlijk gaan gebruiken en dus ook behoorlijk wat kilometers gaan rijden heb ik besloten tot een diesel ombouw.
Ik ben bezig met het inbouwen van een 1.9TD(AAZ) motor van VW. Deze wordt middels een pasplaat, zodat het blok in de originele stand staat, op de bak gemonteerd.
Verder is het de bedoeling dat er geen uiterlijke kenmerken komen van de waterkoeling, dus de radiateur zit onder de bus gemonteerd. Dit is in dit geval een raditeur van een T4 omdat deze een behoorlijk koeloppervlakte heeft wat ik wel kan gebruiken als er teweinig rijwind is.
Maargoed, genoeg gepraat.. de foto's:
Dit zijn niet de recentste foto's, die volgen nog. Momenteel is hij aan de voorzijde verlaagd(met dank aan alain:)) De achterzijde moet ik nog doen, dan kan ik meteen passen of de wielen allemaal passen. Er komen 16" 8j wielen onder dus de ruimte wordt beperkt
Laatst gewijzigd door martin_d_b op za mei 04, 2013 15:17 pm, 13 keer totaal gewijzigd.
- martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
ja daar is zeker al over gedacht... hij wordt 2 kleurig, onder oranje boven geel. Dit zijn de keuren van de winkelklaas schreef:Gaaaf weer een groene panel erbij !
Ga je hem nog meer aanpassen? remmen etc.?
Of blijft dit zoals het is. en het kleurtje daar al over na gedacht?
http://www.flowerpowerwerkendam.nl/
De gele kleur wordt gelijk aan de kleur van de Caddy die we nu hebben:
Verder laat ik de remmen voor wat het is. Alleen een bekrachtiger erop.. Mocht het nodig zijn kan ik altijd nog overstappen naar iets anders. Maar het is niet de bedoeling om een scheurijzer ervan te maken... maar meer voor de betrouwbaarheid van een diesel en de kostprijs van de brandstof
Laatst gewijzigd door martin_d_b op za mei 04, 2013 15:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Dit blok werd gebruikt in de golf 3 en in de vento..kermie schreef:Ziet er goed uit! Als je toch de recente foto's aan het uitzoeken gaat, neem je dan ook even wat details mee van het inbouwen/passen van het blok?
In welk model werd dat blok gebruikt?
Tja inbouwmaten heb ik niet echt... maar wil wel wat foto's maken en evt wat maten opnemen.
De pasplaat heb ik laten maken zodat het blok in de originele stand staat( dacht 5graden achterover)
Dan heb je in de lengte gezien voldoende ruimte, in de hoogte kan het precies... Alleen omdat ik een 1600 heb zit er geen serviceluik in de bus en dan is het wel lastis olie bijvullen...
- martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Bij de bus hard... Ik vind een gespote gradient nooit echt mooi worden, maar das mijn mening. Voordat ik boze mensen op mijn nek heb die een gradient op hun bus/auto hebbenkermie schreef:Ga je ook de kleur in elkaar over laten lopen of hard op hard?martin_d_b schreef: (..) hij wordt 2 kleurig, onder oranje boven geel. Dit zijn de keuren van de winkel
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Kijk das leuk weer een dubbelschuiver erbij. En nog wel een panel die helemaal opgeknapt wordt. Ben benieuwd naar het resultaat. Zeker naar de ombouw van luchtgekoeld naar diesel.
veel sucses en houd ons op de hoogte.
groet Patrick
veel sucses en houd ons op de hoogte.
groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
cool projectje.
jammer, ik dacht dat groen wel eengoede ondergrond was voor een bloemen zaak;)
ben benieuwd naar het resultaat!!
ga je nog een speciaal interieur in maken of helemaal kaal?
jammer, ik dacht dat groen wel eengoede ondergrond was voor een bloemen zaak;)
ben benieuwd naar het resultaat!!
ga je nog een speciaal interieur in maken of helemaal kaal?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
achterin wordt het redelijk saai met houten planken ed. voor het transport van de bloemen enzo. verder wordt het voorin redelijk standaart, ik laat de stoel en bamk opnieuw bekleden met zwart leer..met in de rug het vw 60jaar logo.Dit heb ik in de caddy ook laten doen,wat er erg goed uitziet. verder laat ik er meteen stoelverwarming in maken, das wel lekker als je stoelen koud zijn.fahtal schreef: ga je nog een speciaal interieur in maken of helemaal kaal?
verder heb ik een pc klaar staan met een 7" tft voor in de dash. deze is voor radio/nav/dvd ed. wel leuk voor onderweg
- martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
het laswerk is voor 90% klaar,de dichte achterklep moet nog gedaan worden. verder de achterschermen nog.maar dat hangt er vanaf of er ruimte gemaakt moet worden na verlaging met de 8j's eronder.Airtime schreef:Mooi project! Zit er nu nog veel laswerk aan? Of is het allemaal af? En wat voor velgen komen eronder? 16" 8j kunnen er een hoop zijn...
dit zijn btw 16" porsche teledials.
groeten martin