Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » vr nov 02, 2007 13:31 pm

Slammed Panel is -voorlopig- gestopt met het maken van dropped spindels voor de T2.
De kwaliteit van de kogels is erg wisselend, en daardoor kunnen (en willen) ze niet de
verantwoordelijkheid op zich nemen.

Marco baalde er wel van, want er was al een hele waslijst, maar tot de kwaliteit van de
kogels weer aan hun maatstaven voldoet worden er geen setjes dropped spindels meer
geleverd.

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » vr nov 02, 2007 15:48 pm

Area51 schreef:Slammed Panel is -voorlopig- gestopt met het maken van dropped spindels voor de T2.
De kwaliteit van de kogels is erg wisselend, en daardoor kunnen (en willen) ze niet de
verantwoordelijkheid op zich nemen.

Marco baalde er wel van, want er was al een hele waslijst, maar tot de kwaliteit van de
kogels weer aan hun maatstaven voldoet worden er geen setjes dropped spindels meer
geleverd.
Gat in de markt???
onderdelen nodig? PB maar!

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » vr nov 02, 2007 16:08 pm

Niet voor mij in ieder geval :wink:

Het probleem is de wisselnde kwaliteit kogels, die toch iedere keer in hetzelfde doosje zit.
Hun leverancier -QH- laat ze maken waar het het goedkoopst is, dus tis iedere keer weer
een verrassing wat erin zit vertelde Marco me. Een goede kennis van mij heeft wat contact
met gieterijen, en misschien dat hij wat voor Slammed Panel kan gaan betekenen.

Voorlopig dus ff niet leverbaar, maar wordt ongetwijfeld weer vervolgd ...

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » vr nov 02, 2007 17:38 pm

Area51 schreef:Niet voor mij in ieder geval :wink:
Voor mij ook niet,
is mij te technisch.
Wat ik niet snap, verkoop ik zelf ook niet.
onderdelen nodig? PB maar!

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » vr nov 02, 2007 17:43 pm

Hilfigerbus schreef:
Area51 schreef:Niet voor mij in ieder geval :wink:
Voor mij ook niet,
is mij te technisch.
Wat ik niet snap, verkoop ik zelf ook niet.
zou ik toch mee uitkijken , je weet maar nooit met een papegaai :wink: :lol: :-1w

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » vr nov 02, 2007 18:12 pm

:D ik vind de hoogte van mijn bus juist zo lekker , geen drempelproblemen , lekker op karresporen kunnen rijden , leuke camping plekkjes ofroad te kunnen bereiken ,wat is nu het nut van verlagen?? betere wegligging of bochten gedrag?? ik heb dit nooit gesnapt :D groetjes van highrider ko

Gebruikersavatar
Gonzo
Actief Lid
Berichten: 418
Lid geworden op: vr apr 27, 2007 11:26 am
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Gonzo » vr nov 02, 2007 19:25 pm

ko de fries schreef::D ik vind de hoogte van mijn bus juist zo lekker , geen drempelproblemen , lekker op karresporen kunnen rijden , leuke camping plekkjes ofroad te kunnen bereiken ,wat is nu het nut van verlagen?? betere wegligging of bochten gedrag?? ik heb dit nooit gesnapt :D groetjes van highrider ko
Daar ben ik het helemaal mee eens Ko.
We stoten nu al ons hoofd aan de luifel :D
Two stroke or not two stroke

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » vr nov 02, 2007 20:31 pm

ko de fries schreef::D ik vind de hoogte van mijn bus juist zo lekker , geen drempelproblemen , lekker op karresporen kunnen rijden , leuke camping plekkjes ofroad te kunnen bereiken ,wat is nu het nut van verlagen?? betere wegligging of bochten gedrag?? ik heb dit nooit gesnapt :D groetjes van highrider ko
tis meer voor de looks denk ik
onderdelen nodig? PB maar!

Gebruikersavatar
Gonzo
Actief Lid
Berichten: 418
Lid geworden op: vr apr 27, 2007 11:26 am
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Gonzo » vr nov 02, 2007 20:48 pm

ko de fries schreef:groetjes van highrider ko
Highrider???? Rijden onder invloed is strafbaar Ko [-X
Two stroke or not two stroke

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » vr nov 02, 2007 21:02 pm

ko de fries schreef:,wat is nu het nut van verlagen?? betere wegligging of bochten gedrag?? ik heb dit nooit gesnapt
Ieder z'n ding, nietwaar ??
het is als met mensen die gek op Opels zijn : ik snap het niet maar zij snappen ons niet als VW rijders .

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » vr nov 02, 2007 21:08 pm

:D mijn opel kadet city van 1978 rij ik naast mijn bus ook met veel plezier
,maar mijn vraag was wat zijn de voordelen van verlaging imv wegligging ,stuurgedrag ? groetjes ko :D

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » vr nov 02, 2007 21:27 pm

Bij de meeste bussen die ik tegenwoordig laag zie staan gaat het maar om 1 ding, nl hoe lager, hoe vetter !!
Ikzelf zie een bus graag 'bruikbaar' laag, dwz een centimeter of 10 verlaging, maar toch nog steeds maximaal gebruiksgemak. Met mijn 1977 T2b heb ik vanaf begin 1998 t/m november 2005 zo'n kleine 100.000 km in een bruikbaar lage stand gereden, en dat staat hij ook nog steeds, ware het niet dat er nu een motorprobleem is, en de bus alweer 2 jaar stilstaat. Ik kon in die 10cm lagere stand nog steeds een goeie 700 kilo hout laden, en kon er in Engeland, Belgie, Frankrijk en Zwitserland de kleinste begaanbare bergweggetjes mee op. Voordeel van een lagere bus is minder zijwind gevoeligheid, iets stugger, minder duikneigingen bij het remmen en een relaxter stuurgedrag .. mits er geen 18" wielen onder zitten :oops:

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » vr nov 02, 2007 22:23 pm

thnx , das een duidelijk antwoord , groetjes ko :D

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » ma nov 05, 2007 8:44 am

Area51 schreef:Slammed Panel is -voorlopig- gestopt met het maken van dropped spindels voor de T2.
De kwaliteit van de kogels is erg wisselend, en daardoor kunnen (en willen) ze niet de
verantwoordelijkheid op zich nemen.

Marco baalde er wel van, want er was al een hele waslijst, maar tot de kwaliteit van de
kogels weer aan hun maatstaven voldoet worden er geen setjes dropped spindels meer
geleverd.
Dan was hetw el echt drama, kan me voorstellen dat als je zoveel bestellingen/interesse hebt uitstaan voor je product, dat het lastig is om te zeggen:" nu even niet!"
Vooral wanneer je inkomsten ermee gepaart gaan.

Waren zij het niet die verzwaarde kogels van een jeep (merk weet ik even niet meer) gebruikten?!
Dat betekend dat de kogels voor die auto's ook niet echt denderend zijn!
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » ma nov 05, 2007 8:59 am

Okee dan, dat is niet zo mooi nieuws. Ik hoop voor ze dat ze het 'lek' snel weer boven water hebben.

Hoe staat het eigenlijk met de dropped spindels van Jerupke? Zijn daar al foto's en ervaringen e.d. van?
Easy!

Plaats reactie