Weber 32/36 dfev carburateur

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4092
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Weber 32/36 dfev carburateur

Bericht door wouthwortel » do dec 08, 2022 11:24 am

Davy_B. schreef:
do dec 01, 2022 21:27 pm
Mss 1 puntje voor de prestatie! Iedereen zit zijn koppen te flowen en de scherpe randen weg te werken om de flow te verbeteren en alle obstakels te vermijden... Wat doe jij! Je steekt een 19mm in haar nekje! 😅 Kon het niet laten...
Deze redenatie hoor ik wel vaker en ik zou jou volledig gelijk geven indien Thijs zijn thule in de nabijheid van de inlaatklep (in het inlaatspruitstuk natuurlijk) had geplaatst. Maar nu zit die thule helemaal aan het begin van het inlaatspruitstuk. De storing die dit in het wervelen van het lucht/gas-mengsel veroorzaakt is tegen de tijd dat dit mengsel bij de inlaatklep komt alweer gereduceerd tot NUL.
Het mooiste zou natuurlijk een doorzichtig inlaatspruitstuk zijn en een high-speed-camera, dan weten we met enige zekerheid wat er zich daadwerkelijk daaro afspeelt.
I am Wouth and I approve this message.

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Weber 32/36 dfev carburateur

Bericht door Davy_B. » vr dec 09, 2022 19:23 pm

Okay, Thijs maak er eens een doorzichtige opstelling van! Nee kan gerust zijn hoor heb er nog geen ervaring mee maar je leest vanalles over de flow die moet goed zijn voor betere prestaties dus viel me op dat daar een flow "probleem" zou kunnen zijn! 😜
Wat ik wel nog had "bedacht" was een adapter plaat/stuk die tussen de carb en het inlaatspruitstuk zit waar de hoogte van de carb een positief punt zou zijn voor zijn krappe situatie en eventueel in dit stuk de boring te kunnen voorzien worden van de vacuüm leiding ...

Plaats reactie