wat verbruikt jouw bus ?
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
wat verbruikt jouw bus ?
hoi , mijn 1600 type 1 motor gebruikt bij rijden op de snelweg zo,n 1 op 6,5
bij 90 km constant op lpg en zo,n 1 op 7,5 op benzine , bij gecombineerde
snelweg,normale weg ,stoplichten etc zo,n 1 op 4,5 op lpg en 1 op 6 op benzine , ik heb er een spagethi uitlaat op zitten met een dubbel silence pak
en de motor staat een beetje hoog statinar ,heeft wel een hoop kracht en gaat makelijk boven de 100 derst , mijn bus is een t2b 1976 dormobliel
mijn olie vebruik is redelijk hoog , ben benieuwd hoe jullie bussen lopen
en met wat voor motor ,dak , brandstof ,en wie tips heeft hoe ie zijn bus zuiniger heeft gekregen
groetjes ko
bij 90 km constant op lpg en zo,n 1 op 7,5 op benzine , bij gecombineerde
snelweg,normale weg ,stoplichten etc zo,n 1 op 4,5 op lpg en 1 op 6 op benzine , ik heb er een spagethi uitlaat op zitten met een dubbel silence pak
en de motor staat een beetje hoog statinar ,heeft wel een hoop kracht en gaat makelijk boven de 100 derst , mijn bus is een t2b 1976 dormobliel
mijn olie vebruik is redelijk hoog , ben benieuwd hoe jullie bussen lopen
en met wat voor motor ,dak , brandstof ,en wie tips heeft hoe ie zijn bus zuiniger heeft gekregen
groetjes ko
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
- Gliset
- Moderator
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
verbruik
Mijn huidige bussen verbruiken niets, maar die zijn ook maximaal schaal 1 op 18
Van onze bus in Oz heb ik het gebruik helemaal bijgehouden, zie grafiek.
Aan het begin van de trip (82000) zat er een 2L injectie motor in (code GD). Na 10.000km zijn de injectors schoongemaakt, misschien daarom die kleine verbetering in verbruik. Het verbruik liep echter snel terug, vermoedelijk door een losse klepzitting. Bij 97000 hield de GD er helemaal mee op (in de middle of nowhere natuurlijk...), waarna er een 1800cc motor ingezet is. Die laatste had een gemiddeld verbruik van ca. 1 op 9 (op nieuwe kleppen )
Van onze bus in Oz heb ik het gebruik helemaal bijgehouden, zie grafiek.
Aan het begin van de trip (82000) zat er een 2L injectie motor in (code GD). Na 10.000km zijn de injectors schoongemaakt, misschien daarom die kleine verbetering in verbruik. Het verbruik liep echter snel terug, vermoedelijk door een losse klepzitting. Bij 97000 hield de GD er helemaal mee op (in de middle of nowhere natuurlijk...), waarna er een 1800cc motor ingezet is. Die laatste had een gemiddeld verbruik van ca. 1 op 9 (op nieuwe kleppen )
'79 VW T2 Berlin
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe