Dirty Harry's bus
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: Dirty Harry's bus
Jazeker
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: Dirty Harry's bus
Zo maar weer even afstoffen hier..
Deze winter een paar upgrades gedaan want klaar is het nooit
Als eerste een solar power installatie, wilde geen vast paneel op het dak dus heb ik gekozen voor een 120 WP solartas van Wattstunde, deze past mooi in een T2a westfalia waar normaal het schuifdak zou zitten!
De stekker heb ik in het ontluchtingskapje van de gootsteen gemonteerd want dit is allemaal niet meer in gebruik, wil nog even een afdekkapje tekenen met o-ring die ik ga 3-d printen zodat als het dak omhoog staat en ik geen panel aangesloten heb het geheel mooi dicht zit.
De controller zit onder de gootsteen, een plexi schermpje om de LCD display te beschermen en toch zicht hebben op de laad voortgang.
Het paneel laadt als een malle heel erg blij mee, voordeel is bv bus in schaduw en paneel in de zon altijd de optimale stand te zetten hangen of neer te leggen en hij kan ook achter de voorruit.
Het volgende was de installatie van een diesel kachel.
Heb gekozen voor een Chinese 2 KW die ik op peteroleum laat lopen, voordeel is dat dit vele malen schoner brand als diesel zeker wanneer je hem veel op de lage stand laat lopen.
Wilde niet gaan boren en zagen in het originele laminaat dus heb ik mijn lectuurbak omgevormd.
Alles kan weer naar origineel gebouwd worden.
De uitstromers zijn de originele frisse lucht rooster die van het dashboard, op deze wijze houden we wat originele look and feel.
Zat eerst nog te kijken om de kachel onder de bus te monteren maar de beste plek was al bezet door mijn externe rembekrachtiger dus hij is nu in de jumpseat naast mijn huishoud accu gekomen.
De controller (uit het zicht) achter de bijrijders stoel.
5 liter tankje achter de bestuurders stoel.
De uitlaat met stofkap wanneer hij niet gebruikt wordt.
Het is werkelijk niet normaal wat deze dingen aan warmte leveren verder is deze best wel stil op de lagere standen wat ook meer als genoeg is, voordeel van de 2 rooster is dat er 1 naar voren gericht kan worden en de ander naar achteren waardoor er een goede warmte verdeling is.
Volgende projekt zal dank zij Corona een douche zijn die zowel binnen als buiten gebruikt kan worden zonder boren of zagen en volledig opvouwbaar is tot een klein pakketje
Deze winter een paar upgrades gedaan want klaar is het nooit
Als eerste een solar power installatie, wilde geen vast paneel op het dak dus heb ik gekozen voor een 120 WP solartas van Wattstunde, deze past mooi in een T2a westfalia waar normaal het schuifdak zou zitten!
De stekker heb ik in het ontluchtingskapje van de gootsteen gemonteerd want dit is allemaal niet meer in gebruik, wil nog even een afdekkapje tekenen met o-ring die ik ga 3-d printen zodat als het dak omhoog staat en ik geen panel aangesloten heb het geheel mooi dicht zit.
De controller zit onder de gootsteen, een plexi schermpje om de LCD display te beschermen en toch zicht hebben op de laad voortgang.
Het paneel laadt als een malle heel erg blij mee, voordeel is bv bus in schaduw en paneel in de zon altijd de optimale stand te zetten hangen of neer te leggen en hij kan ook achter de voorruit.
Het volgende was de installatie van een diesel kachel.
Heb gekozen voor een Chinese 2 KW die ik op peteroleum laat lopen, voordeel is dat dit vele malen schoner brand als diesel zeker wanneer je hem veel op de lage stand laat lopen.
Wilde niet gaan boren en zagen in het originele laminaat dus heb ik mijn lectuurbak omgevormd.
Alles kan weer naar origineel gebouwd worden.
De uitstromers zijn de originele frisse lucht rooster die van het dashboard, op deze wijze houden we wat originele look and feel.
Zat eerst nog te kijken om de kachel onder de bus te monteren maar de beste plek was al bezet door mijn externe rembekrachtiger dus hij is nu in de jumpseat naast mijn huishoud accu gekomen.
De controller (uit het zicht) achter de bijrijders stoel.
5 liter tankje achter de bestuurders stoel.
De uitlaat met stofkap wanneer hij niet gebruikt wordt.
Het is werkelijk niet normaal wat deze dingen aan warmte leveren verder is deze best wel stil op de lagere standen wat ook meer als genoeg is, voordeel van de 2 rooster is dat er 1 naar voren gericht kan worden en de ander naar achteren waardoor er een goede warmte verdeling is.
Volgende projekt zal dank zij Corona een douche zijn die zowel binnen als buiten gebruikt kan worden zonder boren of zagen en volledig opvouwbaar is tot een klein pakketje
Re: Dirty Harry's bus
Mooie oplossing met dat paneel zo en ook een mooie plek voor de kachel zo onder de stoel
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Dirty Harry's bus
Damn, dat zijn mooie en goed doordachte upgrades. Standkachel heb ik ook (i.v.m. ontbreken warmtewisselaars) mooi spul he.
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Dirty Harry's bus
goed bezig! en weer mooi afgewerkt!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: Dirty Harry's bus
Prachtig werk weer, Harry!! Knap wat jij allemaal weet uit te denken zonder boren of zagen!!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: Dirty Harry's bus
Thanks mannen!
Hey Bas, helaas ontkom ik niet aan helemaal geen boren maar ik zoek zoveel mogelijk bestaande gaten om daar weer een functie voor te verzinnen.
Zo heb ik nog plannen voor de achterste en voorste asbak die momenteel ook geen functie meer hebben maar qua looks heel moeten blijven
Hey Bas, helaas ontkom ik niet aan helemaal geen boren maar ik zoek zoveel mogelijk bestaande gaten om daar weer een functie voor te verzinnen.
Zo heb ik nog plannen voor de achterste en voorste asbak die momenteel ook geen functie meer hebben maar qua looks heel moeten blijven
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: Dirty Harry's bus
Zo dan laatste post is van 2020
Dit weekend mijn nieuwe ARB touring luifel gemonteerd
Beugels van Thule die wat nagezet moesten worden wat een metaalbedrijf voor me heeft gedaan want 5mm dik daar doe je zelf niet veel mee.
Gelijk maar even een voor en zijwand mee besteld, voorwand wil ik ook geschikt maken dat deze ook als zijwand te gebruiken is.
Dit weekend mijn nieuwe ARB touring luifel gemonteerd
Beugels van Thule die wat nagezet moesten worden wat een metaalbedrijf voor me heeft gedaan want 5mm dik daar doe je zelf niet veel mee.
Gelijk maar even een voor en zijwand mee besteld, voorwand wil ik ook geschikt maken dat deze ook als zijwand te gebruiken is.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Dirty Harry's bus
Ziet er netjes uit. Wat kost die?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Actief Lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do aug 08, 2019 8:15 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Dirty Harry's bus
nette luiffel ! rolt deze nu ook op ?
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: Dirty Harry's bus
Yep rol je op en bergt deze op in de hoes
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Dirty Harry's bus
het is toch wel echt een hele mooi bus dit.
gr
Marcel
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: Dirty Harry's bus
Ja net even aan het scrollen geweest! Top bus... Bedankt om ons mee te nemen met uw verhaal tips en ideeën! Gr
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: Dirty Harry's bus
Bedankt mannen!
Mooie van deze luifel is ook de ingebouwde ledstrip die overigens ook verwijderd kan worden maar normaal gewoon mee op te rollen is, deze heeft 2 kleuren die separaat of samen aan te zetten zijn en is volledig in meerdere stappen dimbaar.
Ik sluit deze aan op een waterdichte 12 volt DIN stekker die ik in een 3D geprinte houder heb gemonteerd die weer aangesloten is op de schakelbare last uitgang van de solar regelaar zodat ik deze mooi van binnen aan en uit kan zetten.
Mooie van deze luifel is ook de ingebouwde ledstrip die overigens ook verwijderd kan worden maar normaal gewoon mee op te rollen is, deze heeft 2 kleuren die separaat of samen aan te zetten zijn en is volledig in meerdere stappen dimbaar.
Ik sluit deze aan op een waterdichte 12 volt DIN stekker die ik in een 3D geprinte houder heb gemonteerd die weer aangesloten is op de schakelbare last uitgang van de solar regelaar zodat ik deze mooi van binnen aan en uit kan zetten.