Motor loopt niet goed na montage
Motor loopt niet goed na montage
Goedenavond,
Nadat de motor van de T2 met type 4 motor vorig jaar tijdens de vakantie stuk was gelopen, hebben we deze vandaag weer terug mogen monteren in de bus.
De oorzaak bleek een kapotte nokkenas te zijn, tandwiel zat los aan de as(uitgelubberde popnagel? gaten)
Door een revisie te laten doen bij een bedrijf is de motor weer helemaal goed. Hier is de motor in zijn geheel uit elkaar geweest en volledig gereviseerd.
Ook is de motor daar op de testbank geweest en daar is een mooi rapport uitgekomen. Motor liep dus goed.
Echter, nadat wij de motor weer hebben geplaatst in de bus loopt deze niet goed meer. lijkt heel zwaar te lopen en stationair heeft de motor het heel moeilijk. Het oppakken van het gasgeven doet deze af en toe niet. Je geeft dan volgas maar er gebeurt niets.
En het volgende moment weer wel.
Nadat wij wouden wegrijden reageerde deze totaal niet op het gaspedaal. Dus terug op de plek voor verder onderzoek.
Er zit wel nieuwe brandstof in de tank.
Ook hebben we vacuumslangen gecontroleerd en uit voorzorg toch maar 2 vervangen. De rest zien er goed uit.
Ontsteking is goed. Rotor en verdeler zijn nieuw. Nieuwe bougies en kabels.
Carburateur is los geweest om een paar dingen te checken door een bevriende T2 eigenaar maar dit gaf helaas geen succes.
Bougies eruit gehaald maar deze waren helemaal zwart, lijkt dus te duiden op teveel brandstof.
Paar afstellingen gedaan, leek te werken maar nadat je een paar keer gas kon geven gaat deze eerst hoog stationair lopen om vervolgens langzaam terug te zakken naar een lager toerental en vervolgens valt de motor uit.
Hetzelfde gebeurt ook als je de motor start in de "P" en dan wilt overschakelen naar de "D", dan valt de motor ook uit.
Het gaat om een type 4 motor met 1 carburateur (holley) met een automaatbak.
Zou het kunnen komen door de automaatbak?
Zou het aan de afstelling kunnen liggen van de carburateur? Lijkt mij vreemd omdat deze voor de tijd op de testbank prima liep.
Hopelijk kan er iemand een tip geven waar wij nog niet aan gedacht hadden.
Groetjes Jeroen
Nadat de motor van de T2 met type 4 motor vorig jaar tijdens de vakantie stuk was gelopen, hebben we deze vandaag weer terug mogen monteren in de bus.
De oorzaak bleek een kapotte nokkenas te zijn, tandwiel zat los aan de as(uitgelubberde popnagel? gaten)
Door een revisie te laten doen bij een bedrijf is de motor weer helemaal goed. Hier is de motor in zijn geheel uit elkaar geweest en volledig gereviseerd.
Ook is de motor daar op de testbank geweest en daar is een mooi rapport uitgekomen. Motor liep dus goed.
Echter, nadat wij de motor weer hebben geplaatst in de bus loopt deze niet goed meer. lijkt heel zwaar te lopen en stationair heeft de motor het heel moeilijk. Het oppakken van het gasgeven doet deze af en toe niet. Je geeft dan volgas maar er gebeurt niets.
En het volgende moment weer wel.
Nadat wij wouden wegrijden reageerde deze totaal niet op het gaspedaal. Dus terug op de plek voor verder onderzoek.
Er zit wel nieuwe brandstof in de tank.
Ook hebben we vacuumslangen gecontroleerd en uit voorzorg toch maar 2 vervangen. De rest zien er goed uit.
Ontsteking is goed. Rotor en verdeler zijn nieuw. Nieuwe bougies en kabels.
Carburateur is los geweest om een paar dingen te checken door een bevriende T2 eigenaar maar dit gaf helaas geen succes.
Bougies eruit gehaald maar deze waren helemaal zwart, lijkt dus te duiden op teveel brandstof.
Paar afstellingen gedaan, leek te werken maar nadat je een paar keer gas kon geven gaat deze eerst hoog stationair lopen om vervolgens langzaam terug te zakken naar een lager toerental en vervolgens valt de motor uit.
Hetzelfde gebeurt ook als je de motor start in de "P" en dan wilt overschakelen naar de "D", dan valt de motor ook uit.
Het gaat om een type 4 motor met 1 carburateur (holley) met een automaatbak.
Zou het kunnen komen door de automaatbak?
Zou het aan de afstelling kunnen liggen van de carburateur? Lijkt mij vreemd omdat deze voor de tijd op de testbank prima liep.
Hopelijk kan er iemand een tip geven waar wij nog niet aan gedacht hadden.
Groetjes Jeroen
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Motor loopt niet goed na montage
Vlotterkamers die niet vol blijven. Benzine leidingen verstopt. Iets voor de vlotter naald?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Motor loopt niet goed na montage
Heb je 2 carbs. Zodra die slecht loopt maakt het dan uit als je bijvoorbeeld links of rechts de bougies eruit trekt? Zo niet dan doet die kant niet mee. Dan is die carb verstopt.
In het begin druppelt de vlotterkamer wel vol. Maar die is snel leeg
In het begin druppelt de vlotterkamer wel vol. Maar die is snel leeg
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Motor loopt niet goed na montage
Of vacuüm van rem en misschien automaat, de oude variant heeft vacuüm.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Motor loopt niet goed na montage
Hij heeft maar 1 carb Frank
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Motor loopt niet goed na montage
Ben je erbij geweest toen de motor mooi liep op de testbank, of heb je enkel een rapport?
Take the planet and make it spin your way
Re: Motor loopt niet goed na montage
@wilfred, ja wij waren erbij toen deze mooi liep.
We laten de carburateur nu helemaal schoonmaken.
De motor heeft namelijk in de bus ook even goed gelopen. Wellicht dat deze vuil is geworden door nog een restant oude brandstof in de pomp(tank was leeg)
We laten de carburateur nu helemaal schoonmaken.
De motor heeft namelijk in de bus ook even goed gelopen. Wellicht dat deze vuil is geworden door nog een restant oude brandstof in de pomp(tank was leeg)
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Motor loopt niet goed na montage
Ik had een keer de pech dat bij het vervangen van de benzine leidingen en flapje rubber was los geschoten. Dan kan je lang zoeken
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige