Pinkerschakelaar VW T2 1969

Zoek je iets ? Plaats hier zowel VW als niet-VW artikelen.
Forumregels
Basis regels, lees dit eerst voor wat te plaatsen

Zet ook in het onderwerp wat je zoekt.
Is het onderdeel gevonden, zet het er in, dan sluiten wij het item. Of stuur ons een PBtje.

Natuurlijk mogen het ook niet VW gerelateerde spullen zijn.

Handelaren en Bedrijven
Het is niet de bedoeling dat handelaren en/of bedrijven het forum als commercieel uithangbord gaan gebruiken. Mocht dit wel gebeuren, dan worden deze berichten verwijderd.

Help, mijn opmerking is weg
Alleen topic gerelateerde teksten worden toegestaan, bij afwijking van het topic wordt het bericht verwijderd.

Help, ik ben mijn advertentie kwijt!
Advertenties worden in principe 2 maanden na plaatsing van het eerste bericht zonder verdere vermelding verwijderd. Dit doen wij om het woud van advertenties overzichtelijk te houden.
Plaats reactie
marcovw
Lurker
Berichten: 3
Lid geworden op: di dec 10, 2019 18:28 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Pinkerschakelaar VW T2 1969

Bericht door marcovw » zo apr 05, 2020 22:09 pm

Hey Allen,

In mijn knipperlichtschakelar zit een zwart plastic onderdeel dat gebroken lijkt te zijn. Het lijkt erop dat de schakelaar niet uit elkaar te halen is om dat onderdeel te vervangen. Mocht iemand daar tips voor hebben dan hoor ik dat graag.

Maar ik ben dus op zoek naar een werkende pinkerschakelaar voor mijn T2a. Mocht iemand nog wat hebben liggen. Ik hoor het graaf.

Groetjes,

Marco

Gebruikersavatar
Has
Actief Lid
Berichten: 123
Lid geworden op: wo apr 23, 2014 12:45 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Home is where you park it!

Re: Pinkerschakelaar VW T2 1969

Bericht door Has » di apr 07, 2020 16:40 pm

Hoi Marco,

Heb je een foto? Dat maakt het iets duidelijker wat je bedoelt.
Bij mijn late T2B was ook een palletje aan de zijde van de ruitenwisserschakelaar van de ring weg, dit leek ook afgebroken.
Op de nieuwe richtingaanwijzer schakelaar die overigens gewoon overal verkrijgbaar zijn zat dit palletje wel.
Echter door dit palletje sprong de ruitenwisser niet terug in de neutrale stand onderin.
Ik heb alles dus weer los kunnen halen om het weer eraf te halen.

Ik heb wel wat onderdeeltjes (o.a. veertjes en kunststof kabelgeleiders) van de oude schakelaar omgezet op de nieuwe omdat de veertjes los schoten onder het sturen en de kabelgeleider niet mooi paste.
Verder werkt de schakelaar prima.
T2B Berlin Perlweiß/Taigagrün 1978

marcovw
Lurker
Berichten: 3
Lid geworden op: di dec 10, 2019 18:28 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Pinkerschakelaar VW T2 1969

Bericht door marcovw » wo apr 08, 2020 21:18 pm

Dank voor je reactie. Heb even een foto opgezocht van het web. Dit is exact de versie die ik ook heb. Lijkt in elkaar geponst(?) en gesoldeerd uiteraard.

Afbeelding

marcovw
Lurker
Berichten: 3
Lid geworden op: di dec 10, 2019 18:28 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Pinkerschakelaar VW T2 1969

Bericht door marcovw » wo apr 15, 2020 20:13 pm

Mocht iemand hier nog iets voor weten. Ik ben nog steeds op zoek naar een antwoord.

Plaats reactie