Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
zou me er geen zorgen over maken over een drupje olie. en ja hoeveel olie wil je mee nemen als je die reis wilt doen.
zou eerst kijken wat hij nu verbruikt .
denk dat dat drupje langs de deksel niet zo snel opteld
zou eerst kijken wat hij nu verbruikt .
denk dat dat drupje langs de deksel niet zo snel opteld
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Als je bang bent niet genoeg ruimte te hebben zet je toch een pakketje klaar bij familie/vrienden/buren, heb je als de bodem in zicht komt binnen 3-4 dagen nieuwe voorraad op lokatie.
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
20 Nm is handvast, oftewel aandraaien met de hand, en dan een slagje na met een sleutel maar zeker niet meer.
Take the planet and make it spin your way
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Van CSP zelf de tip gekregen een lijntje Hylomar tegen de rubberen pakking te smeren. Dit heb ik laatst gedaan en gelukkig is hij na een paar honderd km nog steeds droog. Eindelijk!
Gisteren de bus naar de stalling gebracht. Inmiddels ruim 1500 heerlijke km's gereden na de garantie revisie. Alles voelt vertrouwd en lijkt klaar voor de grote reis van volgend jaar!
Nu eerst de winterslaap.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Gisteren de bus naar de stalling gebracht. Inmiddels ruim 1500 heerlijke km's gereden na de garantie revisie. Alles voelt vertrouwd en lijkt klaar voor de grote reis van volgend jaar!
Nu eerst de winterslaap.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Wat is hylomar??Lars schreef: ↑zo nov 24, 2019 14:41 pmVan CSP zelf de tip gekregen een lijntje Hylomar tegen de rubberen pakking te smeren. Dit heb ik laatst gedaan en gelukkig is hij na een paar honderd km nog steeds droog. Eindelijk!
Gisteren de bus naar de stalling gebracht. Inmiddels ruim 1500 heerlijke km's gereden na de garantie revisie. Alles voelt vertrouwd en lijkt klaar voor de grote reis van volgend jaar!
Nu eerst de winterslaap.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Een niet uithardende vloeibare pakking
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
OK zal dan zo ongeveer vergelijkbaar zijn met die curil T en er zullen nog wel een aantal fabriekanten zijn, maar heel fijn dat ze nu dicht zijn en ben zeer benieuwd of dat ook zo blijft op de lange duur dan is dat zeker iets om te proberen voor mij omdat mijn klepdeksels nooit echt dicht zijn, en zijn ze een poos mooi droog dan moet ik ze er weer aftrekken om de kleppen na te stellen en begint het gelazer weer van voor af aan.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Voor als men geïnteresseerd is ons insta account te volgen:
Ook te vinden onder de naam "vanlifetrip".
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Ook te vinden onder de naam "vanlifetrip".
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Klein vraagje. Sinds de revisie van onze motor is ook het olievulstuk vervangen voor een nieuw exemplaar.
Sindsdien valt me op dat dit potje aan de onderkant, bij de rode markering wat vochtig is.
Het is niet veel, maar als ik mijn vinger onderlangs haal zit er wat olie op mijn vingertop.
Is dit normaal? Zo nee, hoe is dit te verhelpen?
Ik zit er aan te denken deze te vervangen voor het rechte schroefbare olievulstuk. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Sindsdien valt me op dat dit potje aan de onderkant, bij de rode markering wat vochtig is.
Het is niet veel, maar als ik mijn vinger onderlangs haal zit er wat olie op mijn vingertop.
Is dit normaal? Zo nee, hoe is dit te verhelpen?
Ik zit er aan te denken deze te vervangen voor het rechte schroefbare olievulstuk. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4840
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Al geprobeerd hem wat aan te draaien?
zij die vielen zijn gevallen
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Nee ik heb dat gereedschap niet. Maar is wel een idee natuurlijk. Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.
Kan het ook uit het ontluchtingsgat komen?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Kan het ook uit het ontluchtingsgat komen?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Wat je op de foto aangeeft is de felsrand en daar kun je niet veel aan doen, hooguit de rand goed ontvetten met remreiniger en dan net in het randje een randje kit zetten, maar dan wel even kijken of de felsrand naar boven of naar onder omgeslagen is.
Je zou ook nog kunnen proberen met een tang de rand aandrukken rondom.
Of even terug naar de motorbouwer en een ander potje laten plaatsen.
Je zou ook nog kunnen proberen met een tang de rand aandrukken rondom.
Of even terug naar de motorbouwer en een ander potje laten plaatsen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Op de foto te zien lijkt het randje van het onderste deel om het randje van het bovenste deel te zijn gevouwen.
Wat Old Brumax al schreef, het randje goed ontvetten (bij voorkeur ook de binnenkant) en daarna het randje dicht kitten met een oliebestendige kit of vloeibare pakking.
Wat Old Brumax al schreef, het randje goed ontvetten (bij voorkeur ook de binnenkant) en daarna het randje dicht kitten met een oliebestendige kit of vloeibare pakking.
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Gisteren naar de palmboom geweest voor wat onderdeeltjes. Toch maar besloten alles te vervangen mbt olievulstuk.
Vandaag alles er afgehaald, nieuwe pakking onder het potje, nieuw potje en een nieuwe rubberen pakking in de oliedop gedaan. Nu moet het probleem weg zijn.
Wat me wel opviel is dat er een behoorlijke klets vocht uit het oude olievulpotje kwam. Geen olie, daar was het te dun voor. Het rook naar benzine en het was wat opgeschuimd.
Is dit normaal of moet ik me zorgen maken?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Vandaag alles er afgehaald, nieuwe pakking onder het potje, nieuw potje en een nieuwe rubberen pakking in de oliedop gedaan. Nu moet het probleem weg zijn.
Wat me wel opviel is dat er een behoorlijke klets vocht uit het oude olievulpotje kwam. Geen olie, daar was het te dun voor. Het rook naar benzine en het was wat opgeschuimd.
Is dit normaal of moet ik me zorgen maken?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
is het olie peil ook hoog?
benzine kan via de benzine pomp in je blok komen. het membraam is dan gescheurd. de olie wordt dun en slijtage kan optreden.
pomp controleren/demonteren/ vervangen en olie verversen
benzine kan via de benzine pomp in je blok komen. het membraam is dan gescheurd. de olie wordt dun en slijtage kan optreden.
pomp controleren/demonteren/ vervangen en olie verversen
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige