fahtal schreef:carter ontluchting.
door slijtage gaat een motor steeds meer lucht pompen langs cilinders en onstaat er overdruk in het carter. als deze niet weg kan dan zou je de olie uit je blok persen.
midden boven op je blok zit ook een donker zwart blokje met een dikke slang eraan dat is de standaard carter ontluchting.
Bij sommige blokken wordt deze lucht ook weer terug je filter ingestuurd om te verbranden ivm emissie normen.
Ik vermoed dat deze modifivcatie is voor getunde blokken met misschien meer carter druk?
Tip: ga je een auoto kopen modern of niet. start de motor draai de olie dop los maar haal hem er niet van af. danst die een beetje door de lucht verplaatsing dan is het prima wordt die eraf geblazen dan zijn de zuigerveren op. beetje gas even geeft meer effect.
Thanks voor de tip, ga ik zeker onthouden.
Ik vermoed ook dat het voor getunede motoren is. Echter dacht ik dat ik misschien nogal veel carterdruk zou hebben, waardoor hij de olie er misschien langs de kleppendeksels uitblaast. De motor is 1000 km geleden totaal gereviseerd, dus dacht misschien dat de carterdruk dan misschien maximaal zou zijn, maar ik begrijp dus dat carterdruk juist bij slijtage vermeerderd. Dan kan dat het probleem dus eigenlijk niet zijn lijkt me. Ik ga zeker even testen met de olievuldop.
De CSP kleppendeksels lijken echt mooi vlak te zijn. Natuurlijk kan het zijn dat een kleine oneffenheid bij het deksel of de kop een niet perfecte afdichting geeft. Maar ik dacht juist dat de o-ring dat dan zou compenseren. Ik heb alles lichtjes opgeschuurd, zo ook de cilinderkop en daarna alles gemonteerd. Vaster dan dat ik ze nu draai krijg ik ze niet, dus de afdichting van de o-ring zou maximaal moeten zijn.
Oldbrumax adviseerde eerder al Curil T. Bij CSP adviseren ze Hylomar te gebruiken als extra afdichting. Ik denk dat ik maar een kleine tube bestel, en dat probeer als laatste redmiddel.
Nogmaals, licht druppelen vind ik niet heel vervelend. Echter wil ik dat hij tijdens onze lange trip van volgend jaar gewoon volledig dicht is, zodat ik niet onnodig olie verlies en extra moet meenemen. Ik wil juist zo weinig mogelijk bepakking meenemen en ik was dus van plan maar 2 liter olie mee te nemen namelijk..
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk