Dat is is in ieder geval bij de 5 en 6 ribs bakken het geval.
Of het bij een CU bak ook zo is durf ik niet te zeggen maar wel even goed om te checken inderdaad.
Wat je dan ook even moet checken is of de ingaande as wel dezelfde lengte heeft als jouw oude bak, anders moet je die ook even omwisselen.
Die kun je er uit draaien nadat je het tandwiel voor de achteruit naar achter hebt geschoven. Het tandwiel wordt op zijn plek gehouden met een zegering.
schiet uit de 3e versnelling
-
- Nieuweling
- Berichten: 32
- Lid geworden op: ma aug 19, 2013 23:00 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: schiet uit de 3e versnelling
Hoi Blokkever, je bedoelt de price-as?
T2a-1970 en sinds 1985 in ons bezit
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: schiet uit de 3e versnelling
Ja, inderdaad.
-
- Nieuweling
- Berichten: 32
- Lid geworden op: ma aug 19, 2013 23:00 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: schiet uit de 3e versnelling
Zelfde lengte, morgen effe terughangen.
Ben benieuwd of deze beter schakelt.
Ben benieuwd of deze beter schakelt.
T2a-1970 en sinds 1985 in ons bezit
-
- Nieuweling
- Berichten: 32
- Lid geworden op: ma aug 19, 2013 23:00 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: schiet uit de 3e versnelling
Schakelt weer als een T2tje, andere bak was de oplossing.
Koppelingshuis omgezet en price-as keerring vervangen, staartstukophanging overgezet, nieuwe olie erin en teruggeplaatst.
Tegelijkertijd de motor een grote beurt gegeven en de remmen rondom vervangen.
Uitlaat gelast en de koplampen vervangen, 4 nieuwe banden en de velgen overgespoten, tussendoor toevallig twee afgebroken bouten gespot van de aandrijfas, voor nood gebruikte erin gedraaid (nieuwe staan in bestelling)
Net met samengeknepen billen een ritje gemaakt en zoals gehoopt schakelt hij weer als 49 jaar geleden!
bedankt voor het meedenken! ga me nu op het lakwerk en het interieur richten, het is voorjaar voordat je het weet
Koppelingshuis omgezet en price-as keerring vervangen, staartstukophanging overgezet, nieuwe olie erin en teruggeplaatst.
Tegelijkertijd de motor een grote beurt gegeven en de remmen rondom vervangen.
Uitlaat gelast en de koplampen vervangen, 4 nieuwe banden en de velgen overgespoten, tussendoor toevallig twee afgebroken bouten gespot van de aandrijfas, voor nood gebruikte erin gedraaid (nieuwe staan in bestelling)
Net met samengeknepen billen een ritje gemaakt en zoals gehoopt schakelt hij weer als 49 jaar geleden!
bedankt voor het meedenken! ga me nu op het lakwerk en het interieur richten, het is voorjaar voordat je het weet
T2a-1970 en sinds 1985 in ons bezit