Hallo,
Gezien mijn originele motor van mijn t2a nog steeds bij het revisie bedrijf vertoeft, gebruik ik momenteel een andere 1600 motor die ik van een vriend geleend heb. Nu is het enige verschil zo ver ik zie dat deze met een alternator is, en mijn originele motor een dynamo heeft. Maakt dit een verschil in het aansluiten van de motor?
Bedankt,
Pieter
Motor met alternator ipv dynamo
Motor met alternator ipv dynamo
Sinds juli 2013 zijn wij trotse bezitters van ons T2a busje uit 1971! :)
https://www.instagram.com/busybluebay/
https://www.instagram.com/busybluebay/
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Motor met alternator ipv dynamo
Vertaal altenator eens naar het nederlands?
Denk dat je bedoeld een gelijkstroom of wisselstroom dynamo?
Jw
Denk dat je bedoeld een gelijkstroom of wisselstroom dynamo?
Jw
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Motor met alternator ipv dynamo
Ja, daar zit verschil in.
Voor een alternator heb je een andere spanningsregelaar nodig.
Let ook op dat er alternators zijn waar al een spanningsregelaar zit ingebouwd, dan heb je geen externe spanningsregelaar meer nodig, je moet dan alleen de dikke pluskabel aansluiten en het blauwe of groene draadje voor je laadstroom controlelampje.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Voor een alternator heb je een andere spanningsregelaar nodig.
Let ook op dat er alternators zijn waar al een spanningsregelaar zit ingebouwd, dan heb je geen externe spanningsregelaar meer nodig, je moet dan alleen de dikke pluskabel aansluiten en het blauwe of groene draadje voor je laadstroom controlelampje.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk