Ral 1007 kleurige bus met 2 liter subie en t3 5-bak. ooit met Dormobile dak
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse VW t2 TDI camper --> koppeling vervangen
nee, no way. valt meteen in een relatief smal kanaal (ongeveer 2 cm diameter) naar beneden. Bovendien, ik kon uberhaupt al niet bij die plek komen, laat staan als ik moet gaan richten met iets.
Take the planet and make it spin your way
Re: Paarse VW t2 TDI camper --> koppeling vervangen
hoe bevallen de andere torsiestaven? Is er een verschil in rijbeleving?
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse VW t2 TDI camper --> koppeling vervangen
Ja enorm, je kan er veel meer inladen zonder dat ie doorhangt, en het rijdt ook veel strakker.
Take the planet and make it spin your way
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse VW t2 TDI camper --> koppeling vervangen
gisteravond even het carter onder blok weggehaald. In het carter lagen ook de stukjes die op de vorige foto missen, ben blij dat ik het even los gehaald heb.
Take the planet and make it spin your way
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Paarse VW t2 TDI camper --> koppeling vervangen
Dus dat die moer erin viel was voorbestemd.
Gelukkig geen vervolgschade zo.
Gr
Marcel
Gelukkig geen vervolgschade zo.
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse VW t2 TDI camper --> koppeling vervangen
Zo, de bus is weer voorzien van een verse APK. 4 afkeurpunten:
Claxon werkt niet - vervangen, die was al jaren haperig en nu eindelijk weer goed. Was echt de claxon zelf, dus niet de knop in het stuur ofzo
dimlicht niet goed afgesteld - schroefje verdraaien, klaar
parkeerrem niet voldoende remkracht - onder de bus de remkabels wat aandraaien. Was ik vergeten te doen na het vervangen van de torsiestaven.
motorklep scharnier afgebroken - uitgeboord en nieuwe pen erin
ruitensproeier werkt niet - klopt, oetlul, daar moet je eerst perslucht opzetten
Door de TDI motor is de hoek van de aandrijfassen wat groter, en als je de wielen van de grond haalt moet je of de aandrijfassen loshalen of krikken op de draagarm. HElaas was ik dat vergeten te vermelden dus na eerste keuring wilde ik naar huis rijden, blijkt een homokineet uit elkaar getrokken te zijn. Daar was ik flink pissig om, maar de garage weigerde mee te werken aan een oplossing. Uiteindelijk heb ik de dag erna nieuwe homokineten naar de garage gebracht (had ik nog liggen) en hebben zij ze eronder gezet en kon ik een dag later alsnog naar huis rijden.
Nu bezig met vakantie voorbereidingen. Ik heb bevestigingspunten gelast voor een driepuntsgordel achterin. Maar nu kan je dus niet meer bij de klep van de bank als daar een kinderzitje opzit. Dus ik ga een klep vooraan maken, zodat we toch die ruimte snel kunnen bereiken.
Verder wat kleine dingetjes. Fleshouders, opbergnetje, raamslinger die niet lekker was (tip, die uit een volvo v40 past er zo op
Claxon werkt niet - vervangen, die was al jaren haperig en nu eindelijk weer goed. Was echt de claxon zelf, dus niet de knop in het stuur ofzo
dimlicht niet goed afgesteld - schroefje verdraaien, klaar
parkeerrem niet voldoende remkracht - onder de bus de remkabels wat aandraaien. Was ik vergeten te doen na het vervangen van de torsiestaven.
motorklep scharnier afgebroken - uitgeboord en nieuwe pen erin
ruitensproeier werkt niet - klopt, oetlul, daar moet je eerst perslucht opzetten
Door de TDI motor is de hoek van de aandrijfassen wat groter, en als je de wielen van de grond haalt moet je of de aandrijfassen loshalen of krikken op de draagarm. HElaas was ik dat vergeten te vermelden dus na eerste keuring wilde ik naar huis rijden, blijkt een homokineet uit elkaar getrokken te zijn. Daar was ik flink pissig om, maar de garage weigerde mee te werken aan een oplossing. Uiteindelijk heb ik de dag erna nieuwe homokineten naar de garage gebracht (had ik nog liggen) en hebben zij ze eronder gezet en kon ik een dag later alsnog naar huis rijden.
Nu bezig met vakantie voorbereidingen. Ik heb bevestigingspunten gelast voor een driepuntsgordel achterin. Maar nu kan je dus niet meer bij de klep van de bank als daar een kinderzitje opzit. Dus ik ga een klep vooraan maken, zodat we toch die ruimte snel kunnen bereiken.
Verder wat kleine dingetjes. Fleshouders, opbergnetje, raamslinger die niet lekker was (tip, die uit een volvo v40 past er zo op
Take the planet and make it spin your way
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse VW t2 TDI camper --> koppeling vervangen
Zo, net terug van een heerlijke vakantie in Frankrijk. Een heel goede en leuke reis gehad, en volop genoten. We zijn naar Bourgondie geweest. de eerste dag doorgereden tot aan Sedan, in noord-frankrijk. Tweede dag aangekomen op de camping in Avallon. dit is een heel mooie stad, en de camping lag er net buiten op een heerlijke plek.
Daarna telkens twee nachten op campings gestaan in/nabij Montigny En Morvan, Lac Les Settons, Semur en Auxois. op de terugreis nog een dagje stadscamping Metz gedaan en de stad bekeken. Laatste stop was is Eijsden. Omdat we noorderlingen zijn, is het dan nog steeds meer dan 300 kilometer naar huis en we vonden het wel relaxt om de terugreis wat in stukjes te doen.
Semur en Auxois is echt een aanrader, zo'n ontzettend leuk stadje! Wij stonden op een camping Pont du Lac, aan een meertje met veel speeltoestellen voor kinderen, die combinatie is echt rustgevend voor jonge ouders
Oh, en de moostjum in Eijsden is echt een heerlijke plek ook.
Tja, en technisch.... niets te melden. de Diesel snort heerlijk voort. start altijd bij de eerste tik en sleurt ons met plezier de bergen op. 1 klein puntje de achteruit is soms wat lastiger te vinden, daar ga ik wat aan verbeteren. en het verbruik is ook lekker, niet zozeer financieel als wel dat je niet zo vaak aan de pomp staat. laatste keer tanken was in het zuiden van luxemburg, en nu, 600 km later, zit er nog ruim een kwart in de tank.
Wel moeten er hoognodig nieuwe banden onder, de huidige zitten er al zeker 10 jaar op. Profiel is nog ruim voldoende, maar het is oud. Opmerkelijk: ik heb drie bridgestone banden, en 1 michelin. allemaal even oud. De bridgestone zie je eigenlijk niets aan, de michelin heeft super veel droogte scheurtjes in de wang...
Daarna telkens twee nachten op campings gestaan in/nabij Montigny En Morvan, Lac Les Settons, Semur en Auxois. op de terugreis nog een dagje stadscamping Metz gedaan en de stad bekeken. Laatste stop was is Eijsden. Omdat we noorderlingen zijn, is het dan nog steeds meer dan 300 kilometer naar huis en we vonden het wel relaxt om de terugreis wat in stukjes te doen.
Semur en Auxois is echt een aanrader, zo'n ontzettend leuk stadje! Wij stonden op een camping Pont du Lac, aan een meertje met veel speeltoestellen voor kinderen, die combinatie is echt rustgevend voor jonge ouders
Oh, en de moostjum in Eijsden is echt een heerlijke plek ook.
Tja, en technisch.... niets te melden. de Diesel snort heerlijk voort. start altijd bij de eerste tik en sleurt ons met plezier de bergen op. 1 klein puntje de achteruit is soms wat lastiger te vinden, daar ga ik wat aan verbeteren. en het verbruik is ook lekker, niet zozeer financieel als wel dat je niet zo vaak aan de pomp staat. laatste keer tanken was in het zuiden van luxemburg, en nu, 600 km later, zit er nog ruim een kwart in de tank.
Wel moeten er hoognodig nieuwe banden onder, de huidige zitten er al zeker 10 jaar op. Profiel is nog ruim voldoende, maar het is oud. Opmerkelijk: ik heb drie bridgestone banden, en 1 michelin. allemaal even oud. De bridgestone zie je eigenlijk niets aan, de michelin heeft super veel droogte scheurtjes in de wang...
Take the planet and make it spin your way
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Paarse VW t2 TDI camper --> Vakantie Update!
Mooi dat alles voorspoedig is gegaan.
Bij Sedan hebben we een paar jaar geleden ook gestaan aan de voet van het kasteel.
Bij Sedan hebben we een paar jaar geleden ook gestaan aan de voet van het kasteel.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: Paarse VW t2 TDI camper --> Vakantie Update!
Fijn dat alles goed gegaan is.
grt Richard
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse VW t2 TDI camper --> Vakantie Update!
gisteren even wat boeidelen opgehaald. Kan net op de bus, 6 meter.
Take the planet and make it spin your way
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Paarse VW t2 TDI camper --> koppeling vervangen
Denk dat je de Moosjtum (moestuin) bedoeldWilfred schreef:Zo, net terug van een heerlijke vakantie in Frankrijk. Een heel goede en leuke reis gehad, en volop genoten. We zijn naar Bourgondie geweest. de eerste dag doorgereden tot aan Sedan, in noord-frankrijk. Tweede dag aangekomen op de camping in Avallon. dit is een heel mooie stad, en de camping lag er net buiten op een heerlijke plek.
Daarna telkens twee nachten op campings gestaan in/nabij Montigny En Morvan, Lac Les Settons, Semur en Auxois. op de terugreis nog een dagje stadscamping Metz gedaan en de stad bekeken. Laatste stop was is Eijsden. Omdat we noorderlingen zijn, is het dan nog steeds meer dan 300 kilometer naar huis en we vonden het wel relaxt om de terugreis wat in stukjes te doen.
Semur en Auxois is echt een aanrader, zo'n ontzettend leuk stadje! Wij stonden op een camping Pont du Lac, aan een meertje met veel speeltoestellen voor kinderen, die combinatie is echt rustgevend voor jonge ouders
Oh, en de moostjum in Eijsden is echt een heerlijke plek ook.
Tja, en technisch.... niets te melden. de Diesel snort heerlijk voort. start altijd bij de eerste tik en sleurt ons met plezier de bergen op. 1 klein puntje de achteruit is soms wat lastiger te vinden, daar ga ik wat aan verbeteren. en het verbruik is ook lekker, niet zozeer financieel als wel dat je niet zo vaak aan de pomp staat. laatste keer tanken was in het zuiden van luxemburg, en nu, 600 km later, zit er nog ruim een kwart in de tank.
Wel moeten er hoognodig nieuwe banden onder, de huidige zitten er al zeker 10 jaar op. Profiel is nog ruim voldoende, maar het is oud. Opmerkelijk: ik heb drie bridgestone banden, en 1 michelin. allemaal even oud. De bridgestone zie je eigenlijk niets aan, de michelin heeft super veel droogte scheurtjes in de wang...
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Paarse VW t2 TDI camper --> koppeling vervangen
Misschien iets waar je al over nagedacht hebt, maar misschien kun je versterkt-rubberen banden bevestigen tussen chassis en het bevestigingspunt van veebladen en draagarmen, zodat de assen nooit helemaal uit kunnen hangen.Wilfred schreef:Zo, de bus is weer voorzien van een verse APK. 4 afkeurpunten:
Claxon werkt niet - vervangen, die was al jaren haperig en nu eindelijk weer goed. Was echt de claxon zelf, dus niet de knop in het stuur ofzo
dimlicht niet goed afgesteld - schroefje verdraaien, klaar
parkeerrem niet voldoende remkracht - onder de bus de remkabels wat aandraaien. Was ik vergeten te doen na het vervangen van de torsiestaven.
motorklep scharnier afgebroken - uitgeboord en nieuwe pen erin
ruitensproeier werkt niet - klopt, oetlul, daar moet je eerst perslucht opzetten
Door de TDI motor is de hoek van de aandrijfassen wat groter, en als je de wielen van de grond haalt moet je of de aandrijfassen loshalen of krikken op de draagarm. HElaas was ik dat vergeten te vermelden dus na eerste keuring wilde ik naar huis rijden, blijkt een homokineet uit elkaar getrokken te zijn. Daar was ik flink pissig om, maar de garage weigerde mee te werken aan een oplossing. Uiteindelijk heb ik de dag erna nieuwe homokineten naar de garage gebracht (had ik nog liggen) en hebben zij ze eronder gezet en kon ik een dag later alsnog naar huis rijden.
Nu bezig met vakantie voorbereidingen. Ik heb bevestigingspunten gelast voor een driepuntsgordel achterin. Maar nu kan je dus niet meer bij de klep van de bank als daar een kinderzitje opzit. Dus ik ga een klep vooraan maken, zodat we toch die ruimte snel kunnen bereiken.
Verder wat kleine dingetjes. Fleshouders, opbergnetje, raamslinger die niet lekker was (tip, die uit een volvo v40 past er zo op
Rubber omdat het geen geluid maakt en geen corrosie veroorzaakt.
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse VW t2 TDI camper
Zo, brief gehad van de belastingdienst. Of ik fijnstoftoeslag wil gaan betalen per 2020, omdat mijn bus een diesel is.
De prijs komt later nog....maar er staat 15% van de huidige MRB. ff rekenen: 15% van 0 = 0.
Ben benieuwd wat het tarief wordt. Mocht het echt serieus geld gaan kosten, ga ik er een andere benzine motor inzetten, maar ik verwacht eigenlijk dat het wel meevalt. Kan het alleen nog niet vinden in de regels.
Gezien de kilometers die we rijden, hoeft het van mij niet per se een diesel te zijn. Een 1.8t kan zo achter de huidige versnellingsbak, dus relatief eenvoudig te swappen. Nog lichter ook denk ik, en meer pk
De prijs komt later nog....maar er staat 15% van de huidige MRB. ff rekenen: 15% van 0 = 0.
Ben benieuwd wat het tarief wordt. Mocht het echt serieus geld gaan kosten, ga ik er een andere benzine motor inzetten, maar ik verwacht eigenlijk dat het wel meevalt. Kan het alleen nog niet vinden in de regels.
Gezien de kilometers die we rijden, hoeft het van mij niet per se een diesel te zijn. Een 1.8t kan zo achter de huidige versnellingsbak, dus relatief eenvoudig te swappen. Nog lichter ook denk ik, en meer pk
Take the planet and make it spin your way
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Paarse VW t2 TDI camper
laatst hoorde ik dat bij een moderne diesel de uitstoot die eruit komt minder fijnstof heeft dan die hij opzuigt.... nu is die van jou natuurlijk niet modern;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige