Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
ik heb ook boutmontage , bevalt prima
grt Richard
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Top, dan ga ik die plaatsen zodra hij uit de stalling is. Bedankt!
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Gisteren heb ik de motor uitgebouwd om, gezien het olieverbruik mij toch is gaan irriteren, de pakkingen bij de oliekoeler te vervangen.Lars schreef: ↑wo aug 23, 2017 21:14 pmMotor zit er weer terug in. Alles doet het goed en hij loopt nogsteeds als een zonnetje. Hopelijk verbruikt hij nu een stuk minder olie met de nieuwe kering.
Hoe kan ik nu het beste in de gaten houden of mijn koeling werkt? Iedere keer stoppen en voelen aan de koelkleppen geniet ook niet echt de voorkeur van mijn vrouw namelijk
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Vorig jaar heb ik de motor ook al eens uitgebouwd om dingen te vernieuwen en aan te passen, maar heb toen de pakkingen bij de oliekoeler over het hoofd gezien. Om te voorkomen dat hij er volgend jaar weer uit moet, zou ik graag van jullie horen wat handig is om uit voorzorg nog meer te vervangen. De gaskabel is al vervangen.
Tips?
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4840
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Krukas kering al vervangen? Lekken ze ook vaak. En als de motor er toch naast ligt gelijk contactpunten
zij die vielen zijn gevallen
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Als hij er toch naast staat koppeling en drukgroep en ook druklager en dan gelijk ook maar de koppelingkabel??
Kleppen ook al gesteld en de kabeltjes van de kachel nagekeken die willen nl ook nog al eens vast roesten, en dan gelijk ook maar de cilinders en zuigers vervangen dan is dat ook gebeurd!!!!
Kleppen ook al gesteld en de kabeltjes van de kachel nagekeken die willen nl ook nog al eens vast roesten, en dan gelijk ook maar de cilinders en zuigers vervangen dan is dat ook gebeurd!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Gisteren teruggekomen van 3 weken Frankrijk. Een top vakantie gehad, waarin onze bus het relatief goed heeft gedaan. Het reisverhaal post ik later, eerst het volgende.
Totaal dik 2000 km gereden en helaas als grootste minpunt bijna 3 liter olie verbruik.
We zijn bang dat een motor revisie redelijk onvermijdelijk gaat worden..
We gaan graag veel weg met de bus, gebruiken en onderhouden hem goed en hebben met hem een 3 maanden lange reis door Scandinavië in de planning voor volgend jaar. Motorisch moet hij dus echt in orde zijn!
Nu kost het volledig reviseren (inclusief onderblok) van de motor toch tussen de 2k en de 3k. Dit is veel geld.
De mogelijkheid bestaat ook om nieuwe cilinders, zuigers enz enz (alles van de bovenkant) te vervangen, zodat het olie verbruik niet meer is. Dan zijn we voor de helft van het geld klaar.
We vragen wat het juiste gaat zijn. We weten niet in welke staat de lagers, krukas enz zijn, dus kunnen niet inschatten of het bijvoorbeeld allemaal nog sterk genoeg is voor de compressie van de nieuwe koppen.
Onze oprechte vraag is dus het volgende. Wat adviseren jullie?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Totaal dik 2000 km gereden en helaas als grootste minpunt bijna 3 liter olie verbruik.
We zijn bang dat een motor revisie redelijk onvermijdelijk gaat worden..
We gaan graag veel weg met de bus, gebruiken en onderhouden hem goed en hebben met hem een 3 maanden lange reis door Scandinavië in de planning voor volgend jaar. Motorisch moet hij dus echt in orde zijn!
Nu kost het volledig reviseren (inclusief onderblok) van de motor toch tussen de 2k en de 3k. Dit is veel geld.
De mogelijkheid bestaat ook om nieuwe cilinders, zuigers enz enz (alles van de bovenkant) te vervangen, zodat het olie verbruik niet meer is. Dan zijn we voor de helft van het geld klaar.
We vragen wat het juiste gaat zijn. We weten niet in welke staat de lagers, krukas enz zijn, dus kunnen niet inschatten of het bijvoorbeeld allemaal nog sterk genoeg is voor de compressie van de nieuwe koppen.
Onze oprechte vraag is dus het volgende. Wat adviseren jullie?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Heeft ie de olie allemaal opgedronken of is er ergens een lekkage waar je onder het rijden olie verliest???
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Hij verliest tijdens hij rijden het grootste deel van de olie. De onderkant zit helemaal onder.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Dan heb je ergens een lek of de zuigers zijn behoorlijk versleten en perst de olie eruit, zou beginnen met de compressie eens op te meten dan weet je de toestand van de zuiger(s).
Je hebt al eens de pakkingen onder de oliekoeler vervangen maar het kan dus ook heel goed de koeler zelf zijn die lek is, heb het zelf gehad in Denemarken en daar ter plekke bij een garage met uitermate vriendelijke mensen het blok eruit gehaald 2x omdat volgens hen de pakking lek was en volgens mij de koeler , na het afsluiten van een weddenschap, als de koeler lek was kreeg ik de div pakkingen voor niets, dus de motor eruit , schoon en droog gemaakt pakkingen vervangen en er weer in, kwestie van een aantal uren, laten lopen op de brug en eerst leek alles dicht maar na zo'n 10 minuten kwam er een straaltje olie naar beneden lopen , dus toch de koeler!!!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Zou goed nadenken, half werk is weggegooid geld en leid daarna tot nog hogere kosten.
Denk ook dat je nu 50,- per jaar aan olie onnodig verbruikt en mogelijk rijdt je nu niet echt zuinig, na revisie ging ik van 1/6,5 naar 1/10 dit is bij elkaar ook bijna 500,- op jaar basis.
Denk ook dat je nu 50,- per jaar aan olie onnodig verbruikt en mogelijk rijdt je nu niet echt zuinig, na revisie ging ik van 1/6,5 naar 1/10 dit is bij elkaar ook bijna 500,- op jaar basis.
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Ik deel die mening @Gijsv. We denken er over om een volledige revisie te laten doen.
Zijn er adressen welke jullie, uit ervaring, positief aanbevelen?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Zijn er adressen welke jullie, uit ervaring, positief aanbevelen?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Heb ik voor jeLars schreef:Ik deel die mening @Gijsv. We denken er over om een volledige revisie te laten doen.
Zijn er adressen welke jullie, uit ervaring, positief aanbevelen?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
https://we-carservice.nl
In Winkel NH
Hebben mijn motor gedaan ben er EEG tevreden over.
Fred
Laatst gewijzigd door freddeblok op zo aug 11, 2019 11:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Ik welk deel van het land zit je?
CarlKever kan je zeker verder helpen en goede adviezen kunnen geven tegen betaalbare prijzen.
https://amklassiek.nl/oldtimer-bedrijvengids/carlkever/
CarlKever kan je zeker verder helpen en goede adviezen kunnen geven tegen betaalbare prijzen.
https://amklassiek.nl/oldtimer-bedrijvengids/carlkever/
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
Zuid-west Nederland. Hoogerheide om nog meer specifiek te zijn.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin
als jij aangeeft dat je blok onder de olie zit, MOET je eerst gewoon weten waar dit wegkomt. Als het zoveel is, is dit zeker te achterhalen.
Pas daarna kan je een zinnig woord zeggen over reviseren of niet. Echt eerst het probleem helder krijgen ipv meteen all-in gaan met een totaal revisie.
Compressie meting is altijd goed, omdat dit (vrijwel) niets kost en verteld veel over de staat van je motor. mijn compressiemeter mag je zo gebruiken als je wil, geen idee of je ooit in de buurt komt. wil em ook wel opsturen.
Pas daarna kan je een zinnig woord zeggen over reviseren of niet. Echt eerst het probleem helder krijgen ipv meteen all-in gaan met een totaal revisie.
Compressie meting is altijd goed, omdat dit (vrijwel) niets kost en verteld veel over de staat van je motor. mijn compressiemeter mag je zo gebruiken als je wil, geen idee of je ooit in de buurt komt. wil em ook wel opsturen.
Take the planet and make it spin your way