A&E's Finse T1 1967 restauratie

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » ma jul 30, 2018 15:58 pm

old brumax schreef:
ma jul 30, 2018 15:12 pm
berliner schreef:
ma jul 30, 2018 14:50 pm
En bij geen gebruik van het stopcontact heb je daar weer 2 gaatjes zitten :mrgreen:
Daar doe je gewoon een paar stopjes in :mrgreen:
Of een stukje plaat er overheen, op zijn plek gehouden door twee pinnetjes.
Die je weer weg moet halen als je het andere plaatje met stekker wil parkeren.
O wacht...... ;) :mrgreen:
Dus.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » ma jul 30, 2018 21:12 pm

Een bescherming en vasthoudinrichting voor de gasfles gemaakt.
De fles staat in een gat in de vloerplaat op de stalen bodem van de bus.
Daarin zitten wat gaten zodat bij eventuele lekkage het gas naar buiten kan.
Ook nog een afgezekerde draad van de startaccu naar de voltmeter gemaakt.
Nu kan ik de spanning van beide accu's controleren.

Afbeelding

Afbeelding
Dus.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door fahtal » di jul 31, 2018 8:17 am

Ik weet niet of het slim is om hem vast te klemmen op de druk regelaar. Mocht je dan een flink ongeluk hebben breekt er misschien wel iets af..
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » di jul 31, 2018 10:54 am

fahtal schreef:
di jul 31, 2018 8:17 am
Ik weet niet of het slim is om hem vast te klemmen op de druk regelaar. Mocht je dan een flink ongeluk hebben breekt er misschien wel iets af..
Ik denk dat je dan andere zorgen hebt. Het flesje is nu ingeklemd met een stuk foam ertussen, dus enige beweging is wel mogelijk.
Dus.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door fahtal » di jul 31, 2018 12:25 pm

Foam klinkt inderdaad al wat vriendelijker.

Inderdaad andere zorgen dus extra zit je dan niet op te wachten;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door mobiel70 » wo aug 01, 2018 21:53 pm

Twee pootjes aan het andere afgezaagde deel van de stekker :mrgreen: :lol:
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » zo aug 05, 2018 9:35 am

Tijdens proefritten er achter gekomen dat de banden bij flinke drempels soms de wielkasten raken.
Helaas staat de verstelbare as al in de uiterste stand.
Als tip kreeg ik om schokdempers met hulpveren te plaatsen, dus deze maar gemonteerd.
Hij staat nu ook mooi recht op de wielen.
Het zijn dan wel geen Koni's maar ze doen het ook verrassend goed.
Het scheelt maar een paar centimeter, maar er is nu weer normaal over drempels te rijden. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dus.

Gebruikersavatar
Dirty Harry
Gevorderde
Berichten: 586
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
Bouwjaar Bus: 1970

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door Dirty Harry » zo aug 05, 2018 10:41 am

Alles op standaardhoogte zetten en koni’s weer monteren, had diezelfde met hulpveren ook achter op mijn kever ivm caravan gebruik, mogen de naam schokbrekers niet eens dragen en waren lek in no time :evil:
Had later ook nog die oppompbare monroe’s dat is helemaal baggerkwiteit, de gabrial high jackers waren nog wel ok, maar als je 1 keer koni hebt gehad dan moet je niks anders meer willen!
Heb mezelf ook nog even bezig gehouden met die verlagings onzin maar ben zo blij met de standaard hoogte en rondom koni’s en een zwaardere front stabi!!

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door gijsv » zo aug 05, 2018 12:45 pm

Is toch raar als je op standaard-hoogte met goede schokbrekers je wielkasten raakt.

Wellicht iets minder hard over de drempels heen

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door old brumax » zo aug 05, 2018 14:03 pm

gijsv schreef:
zo aug 05, 2018 12:45 pm
Is toch raar als je op standaard-hoogte met goede schokbrekers je wielkasten raakt.

Wellicht iets minder hard over de drempels heen
of de koni's iets strakker afstellen zodat ze minder ver doorslaan, in het uiterste geval wil ik je wel van die rotzooi afhelpen :mrgreen: :mrgreen:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » zo aug 05, 2018 17:41 pm

gijsv schreef:
zo aug 05, 2018 12:45 pm
Is toch raar als je op standaard-hoogte met goede schokbrekers je wielkasten raakt.

Wellicht iets minder hard over de drempels heen
Het is helaas niet op standaard hoogte, ik hoopte met de verstelbare veerplaten het grootste dee van de dropped spindels te kunnen compenseren, maar dat lukt dus niet. Helaas verkeerd laten voorlichten en ik had dus nooit aan dropped spindels moeten beginnen.
Maar weer ombouwen naar standaard spindels is ook zo'n klus.....
Dus.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » zo aug 05, 2018 17:42 pm

old brumax schreef:
zo aug 05, 2018 14:03 pm
gijsv schreef:
zo aug 05, 2018 12:45 pm
Is toch raar als je op standaard-hoogte met goede schokbrekers je wielkasten raakt.

Wellicht iets minder hard over de drempels heen
of de koni's iets strakker afstellen zodat ze minder ver doorslaan, in het uiterste geval wil ik je wel van die rotzooi afhelpen :mrgreen: :mrgreen:
De veerweg is het probleem, niet de schokdempers. ;)
Dus.

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door gijsv » zo aug 05, 2018 19:49 pm

Na z’n mooie resto is een red9 wishbone vooras ook een optie, ik heb ‘m hoog op het lijstje staan maar de prijs is nog even een dingetje

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door EeVeeWee » zo aug 05, 2018 19:52 pm

gijsv schreef:
zo aug 05, 2018 19:49 pm
Na z’n mooie resto is een red9 wishbone vooras ook een optie, ik heb ‘m hoog op het lijstje staan maar de prijs is nog even een dingetje
Ja dat is best pittig, maar het overwegen waard!
Dus.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Bericht door old brumax » zo aug 05, 2018 21:23 pm

EeVeeWee schreef:
zo aug 05, 2018 17:42 pm
old brumax schreef:
zo aug 05, 2018 14:03 pm
gijsv schreef:
zo aug 05, 2018 12:45 pm
Is toch raar als je op standaard-hoogte met goede schokbrekers je wielkasten raakt.

Wellicht iets minder hard over de drempels heen
of de koni's iets strakker afstellen zodat ze minder ver doorslaan, in het uiterste geval wil ik je wel van die rotzooi afhelpen :mrgreen: :mrgreen:
De veerweg is het probleem, niet de schokdempers. ;)
Dat snap ik heb in het verleden vaker kon's onder een auto gehad , als het dubbelwerkende zijn dan kun je ze zwaarder afstellen en daardoor word dan de veerweg korter omdat bij het indrukken al zwaar afgeremd word!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Plaats reactie