2.0 CJ benzinelucht
- VanDongentjes
- Beginner
- Berichten: 54
- Lid geworden op: ma jun 18, 2012 14:05 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Rijen
2.0 CJ benzinelucht
Mijn T2 met een geriviceerde motor heeft behoorlijk last van benzinedamp in de bus.
Tankmeter rubber is vervangen. Volgens de garage moet motor en tank eruit om verder er nog iets aan te kunnen doen.
Hebben jullie nog tips voor mij wat ik kan ondernemen?
Mvg Dre
Tankmeter rubber is vervangen. Volgens de garage moet motor en tank eruit om verder er nog iets aan te kunnen doen.
Hebben jullie nog tips voor mij wat ik kan ondernemen?
Mvg Dre
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: 2.0 CJ benzinelucht
zitten achter het brandschot inderdaad nog meerdere aansluitingen van ontluchting en natuurlijk het vul hals rubber en het rubber van de buis op de tank.
leuk werkje om te vervangen aantal moeten op de tast
leuk werkje om te vervangen aantal moeten op de tast
Re: 2.0 CJ benzinelucht
Cj is injectie en later bouwjaar toch?
Motor en tank hoeven er dan niet uit, wel is het een werkje van veel pijn en moeite.
Firewall kan je losschroeven en naar voren klappen als je de injectieopbouw eraf haalt. Naast je ECU zit een trommel (zwart rond ding). Die kan je los wrikken met een schroevendraaier. Dan zie je je benzinevulslang. Meestal is die lek en verweerd. Je kan die vervangen door de gemaakte openingen. Zat info over te vinden op YouTube en dit forum. Verder kunnen je ontluchtingsslangen lek zijn, maar daar kan je ook bij door je firewall los te maken.
Voor je dit doet natuurlijk eerst je benzineslangen bekijken op lekkage die al bloot liggen op je motor.
Motor en tank hoeven er dan niet uit, wel is het een werkje van veel pijn en moeite.
Firewall kan je losschroeven en naar voren klappen als je de injectieopbouw eraf haalt. Naast je ECU zit een trommel (zwart rond ding). Die kan je los wrikken met een schroevendraaier. Dan zie je je benzinevulslang. Meestal is die lek en verweerd. Je kan die vervangen door de gemaakte openingen. Zat info over te vinden op YouTube en dit forum. Verder kunnen je ontluchtingsslangen lek zijn, maar daar kan je ook bij door je firewall los te maken.
Voor je dit doet natuurlijk eerst je benzineslangen bekijken op lekkage die al bloot liggen op je motor.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: 2.0 CJ benzinelucht
dan moet je heeeeeeeel veel mazzel hebben, had ook op yuo tube gekeken, maar bleek niet te gaan zonder loshalen op de tankCali schreef: ↑vr jul 13, 2018 19:37 pmCj is injectie en later bouwjaar toch?
Motor en tank hoeven er dan niet uit, wel is het een werkje van veel pijn en moeite.
Firewall kan je losschroeven en naar voren klappen als je de injectieopbouw eraf haalt. Naast je ECU zit een trommel (zwart rond ding). Die kan je los wrikken met een schroevendraaier. Dan zie je je benzinevulslang. Meestal is die lek en verweerd. Je kan die vervangen door de gemaakte openingen. Zat info over te vinden op YouTube en dit forum. Verder kunnen je ontluchtingsslangen lek zijn, maar daar kan je ook bij door je firewall los te maken.
Voor je dit doet natuurlijk eerst je benzineslangen bekijken op lekkage die al bloot liggen op je motor.
Re: 2.0 CJ benzinelucht
Als je de firewall loshaalt kan je de vulslang toch loshalen van je tank? Het gaat niet makkelijk maar je kan er prima bij.
Mij is het gelukt. Hele middag werk en flink wat frustratie, dat wel.
Mij is het gelukt. Hele middag werk en flink wat frustratie, dat wel.
- VanDongentjes
- Beginner
- Berichten: 54
- Lid geworden op: ma jun 18, 2012 14:05 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Rijen
Re: 2.0 CJ benzinelucht
Bedankt voor jullie reacties
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: 2.0 CJ benzinelucht
Hmmmm, zelfs zonder de motor en de firewall is dit een lastige klus...
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- La Tortuga
- Gevorderde
- Berichten: 915
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 12:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Hoorn
Re: 2.0 CJ benzinelucht
Je kunt beginnen met alle rubber verbindingstukjes te vervangen van de condensleidingen.
Dat zijn die buisjes die je in de luchthappers van je bus ziet lopen. Vaak zijn die gebarsten en daar komt bezinedamp doorheen.
Dat zijn die buisjes die je in de luchthappers van je bus ziet lopen. Vaak zijn die gebarsten en daar komt bezinedamp doorheen.
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: 2.0 CJ benzinelucht
Dit plaatje zal je helpen waar de slangen zich bevinden:
Bij een CJ kan het schot van de tank eruit, zonder de motor te verwijderen. Tank hoeft er ook niet uit. Zodra het schot eruit is kun je ook de flexibele pijp (6) inspecteren. Let op: er zit links en rechts een schroef ook nog van onderen in het tankschot (firewall). Daar kun je lastig bij. Ook ontluchtingsslangetje nummer 24 (rood) is een lastige en vaak vergeten.
Bij een CJ kan het schot van de tank eruit, zonder de motor te verwijderen. Tank hoeft er ook niet uit. Zodra het schot eruit is kun je ook de flexibele pijp (6) inspecteren. Let op: er zit links en rechts een schroef ook nog van onderen in het tankschot (firewall). Daar kun je lastig bij. Ook ontluchtingsslangetje nummer 24 (rood) is een lastige en vaak vergeten.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"