Ons busje Roelie

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » wo mei 30, 2018 13:26 pm

zo het weekend is al weer een paar dagen geleden.
echter hebben we natuurlijk niet stil gestaan met de bus, eigenlijk ook wel maar net hoe je het bekijkt :geek: :ugeek:
zaterdag even naar Leeuwarden geweest. naar het aircooled festijn.
weer leuke babbeltjes gehad met vele mensen. en natuurlijk ook het centrum even in geweest voor het fries straat festival.
voor ik het wist was het al weer bijna 19.00 uur voor ik naar huis reed en het eigenlijk tot een uur of 16.00 duurde :lol:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

en gister kreeg ik nog een brief van de RDW.
wel grappig dat ze daar vergeten zijn dat veel oude km tellers maar 5 getalletjes kennen :-)
want volgens hun had ik bij de laatste apk beurt een onlogische km stand.
toch wel weer leuk dat ze je daar even op tippen.
wat mij ook even deed lachen is dat het ondertekend was door:
S.P.A.M. Timmer......

zouden ze het dan zelf al door hebben :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op za feb 29, 2020 18:40 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » di jun 19, 2018 23:50 pm

En zo ging er een week voorbij. en mogen we nu even terug denken aan een leuke week belgie en frankrijk.
op donderdag avond de spulletjes in de bus gedaan en in de garage even aan de stroom gedaan zodat de koelkast al even koud kon worden.
en vrijdag morgen de koelkast gevuld en richting Westouter gereden.
tot Breda de snelweg gebruikt. daarna de Belgische binnen weggetjes gaan gebruiken. natuurlijk onderweg de nodige stops even gemaakt voor een hapje en een bakkie koffie.
toch wel een beetje spannend allemaal, want ja naar de voorgaande avonturen met de motor werd dit natuurlijk de duur test :-)
het ging allemaal goed. en daar waren we heel blij mee. 8-) :mrgreen:
aan gekomen in Westouter, kregen we een plekje toe gewezen op de camping

Afbeelding

en zo druppelde de camping lekker vol met oude caravans en busjes en andere kampeer middelen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de zondag waren er ook veel vintage spulletjes te koop, zo was er voor ieder wat wils.

Afbeelding
Afbeelding

door het mooie weer en de gezelligheid bleven velen tot het einde van de dag. en ja zo raakte de camping weer leeg. op een verdwaalde gast na :-) :mrgreen: :D

Afbeelding

zo was de dinsdag al weer aangebroken en hebben we de boel weer ingepakt. en de bus gestart.
nu de route open was konden we eigenlijk niet verkeerd rijden, maar ja met de vrouw als navigator rijd je wel eens wat onlogisch.
of was de route toch voorbedacht :geek: want ja we reden nu nog wel even bij de sint bernardus brouwerij lang. dus daar maar even getopt om een bakje bier te halen :-) konden we de rest van de vakantie even vooruit.
zo volgden we de franse kustlijn waar we genoten van lekkere dingen en van mooie uitzichten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

na de bijzondere uitzichten wou de navigatie (vrouw) ons nog even via de pont naar de andere kant van het water hebben. echter bleek dit niet de pont te zijn, maar de veerboot naar Engeland :lol: :lol: :lol: deze dus maar even links laten liggen en maar even een camping opgezocht.
daarna kwamen we steeds meer in het gebied waarom we deze kant uit waren gegaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

na nog wat rustige campings, bij 1 camping waren we enige gasten.
en een camping vol nederlanders de laatste camping nog even in belgie gedaan. deze was wat minder makkelijk te vinden dan gedacht, want de andere plekken waar we langs reden die alleen geschikt waren voor mobiele koelkasten met eigen sanitair.
maar op de camping aan gekomen nog maar even lekker genoten van een bakkie met een lekker gebakje, dit om het weekje weg maar even af te sluiten :mrgreen: :lol:

Afbeelding

de rit was verder fantastisch verlopen en het nieuwe motortje heeft het perfect gedaan.
zo hebben we ongeveer 1750 km gereden. en heb ondertussen geen olie hoeven bijvullen.
het verbruik moet ik nog even uitrekenen.
heb er nu wel weer vertrouwen in dat het busje ons weer vele km`tjes rond gaat brengen 8-)

op naar de lange vakantie :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op za feb 29, 2020 18:56 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » wo jun 20, 2018 20:28 pm

Deze stond ook nog bij ons op tafel Afbeelding gekregen van een oom en tante. Een leuke met ook t2 er op

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op za feb 29, 2020 18:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » wo jun 20, 2018 20:34 pm

En omdat ik even zit te spelen met mijn gevonden telefoon.
Kregen we deze mooie tekening ook nog van een mede kampeerder in Westouter

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op za feb 29, 2020 18:59 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » vr jun 22, 2018 12:27 pm

was ik helemaal vergeten de linkjes naar alle andere leuke foto`s :-)

Westouter : http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 05fa127c75

Normandië : http://www.facebook.com/media/set/?set= ... c8be68672a

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » do jul 05, 2018 22:26 pm

zo die tijd vliegt voor je gevoel.
vorige weekend hadden ze bij de garage een workshopmania dag.
hier kon je wat info krijgen over interieur verzorging, exterieur verzorging en natuurlijk de lesjes contactpunten afstellen en kleppen stellen :-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wel weer wat dingetjes geleerd 8-)

daarnaast ook maar even een onderdeeltje mee genomen, want toen ik laats het claxon draadje bij de stuurstang verving.
was me al opgevallen dat deze wat uitgedroog en ingescheurd was na 41 jaar :lol: :lol:

Afbeelding

verder nog een plekje achter het klep rubber even behandeld met roest preventie. en even beter dicht gesmeerd en bij gespoten.
dat ook weer wat beter.

later weer meer :geek:
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op za feb 29, 2020 19:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Ons busje Roelie

Bericht door fahtal » vr jul 06, 2018 10:29 am

wat doet die beste man met die hoofsteun?

en dat stuur rubbertje is een belangrijke.. bij ons een keer gescheurd. vrouwlief kwm thuis met het stuur 5 cm hoger en zegt hij stuurt heel slecht...

na een rit van eindhoven naar utrecht.... gelukkig is dat een redelijk rechte lijn... dat rubber was al een wokkel opgedraaid...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Ons busje Roelie

Bericht door old brumax » vr jul 06, 2018 10:58 am

Denk dat hij die weer netjens probeerd te maken met de verfspuit erbij en de fohn om het snel te laten drogen!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » vr jul 06, 2018 12:51 pm

fahtal schreef:
vr jul 06, 2018 10:29 am
wat doet die beste man met die hoofsteun?
achterkant was beetje beschadigd en is nu bij gespoten. en weer netjes.

de föhn had hij er bij om de verf mat te houden. anders komt er een glans laag over :ugeek:

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Ons busje Roelie

Bericht door fahtal » vr jul 06, 2018 14:26 pm

ah! leuke actie. een keer wat anders dan het standaard hoe vervang ik iets technisch
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » ma jul 09, 2018 22:00 pm

zaterdag morgen even naar sint nic geweest ( dorpje paar km verderop ) waar ze een oldtimer showtje hadden.
was hier even heen omdat esther eerst moest werken.
en dan vindt je jezelf weer terug op de fb site :-)

Afbeelding

de middags even wat ingepakt en via toeristische route naar de Afsluitdijk gereden en die daarna ook even over gestoken.
want ja het was mooi weer en de volgende dag in schagen keverdag.
in julianadorp een camping geboekt.
lekker even genieten van het zonnetje 8-)

Afbeelding

de stand wandeling was puur genieten van zon zee en strand, het was alleen rustig op het strand met een paar verdwaalde gasten :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

de stand wandeling eindigde wat anders dan we hadden verwacht. want een automobilist dacht dat hij kon auto rijden. echter had hij dit niet geheel onder controle en na een gemiste bocht vloog hij door de grind bak en kwam aan de andere kant in de sloot terecht.
samen met een aantal andere personen. het slachtoffer maar uit de auto gehaald die te water was geraakt. gelukkig geen zichtbare verwondingen. maar we mee genomen voor observatie.

Afbeelding

na dat wij gehoord waren als getuige, door de politie. had de sleper had de auto snel weer op het droge.

Afbeelding

de zondag lekker door het centrum van schagen gekuierd om de busjes, kevertjes en ander lucht gekoeld te bekijken.
en natuurlijk even babbelen met de diverse bekenden :-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het was een gezellig feestje. volgende keer maar weer

o ja nog een paar foto`s via:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 3fff757044
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op za feb 29, 2020 19:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Ons busje Roelie

Bericht door superkever » di jul 10, 2018 20:17 pm

Die vind ik goed, dhr SPAM Timmer :D
Overigens had ik een vraag. Waar heb jij jouw mooie Cars zonnescherm met oogjes besteld?

Keverdag was gezellig en druk. Wij hebben van zaterdag op zondag gekampeerd onderweg naar Schagen.
Toen we niets vermoedend naar huis wilden gaan en bij onze bus terugkwamen waren we blij verrast. Bleek dat we een van de prijswinnaars waren van "Keverdag Best of Show 2018". Dus nog blijven hangen om onze prijs op te halen op het podium 8-)
Erg leuk na alle tijd, energie en moeite die we in de deze hobby gestoken hebben. 8-)

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Ons busje Roelie

Bericht door superkever » di jul 10, 2018 20:24 pm

Die vind ik goed, dhr SPAM Timmer :D
Overigens had ik een vraag. Waar heb jij jouw mooie Cars zonnescherm met oogjes besteld?

Keverdag was gezellig en druk. Wij hebben van zaterdag op zondag gekampeerd onderweg naar Schagen.
Toen we niets vermoedend naar huis wilden gaan en bij onze bus terugkwamen waren we blij verrast. Bleek dat we een van de prijswinnaars waren van "Keverdag Best of Show 2018". Dus nog blijven hangen om onze prijs op te halen op het podium 8-)
Erg leuk na alle tijd, energie en moeite die we in de deze hobby gestoken hebben. 8-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
VanDongentjes
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: ma jun 18, 2012 14:05 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Rijen

Re: Ons busje Roelie

Bericht door VanDongentjes » za jul 14, 2018 10:11 am

Vraagje,

ik zag dat jullie dempingsmat achterin hebben liggen, ben erg benieuwd waar jullie deze hebben gekocht. Houd dit ook motor geluid tegen?

Mvg Dre
Tuinkabouter90 schreef:
vr jan 16, 2015 0:20 am
om nog weer eens wat meer te vertellen.

zaten de eerste paar ritten nog zonder muziek in ons busje.
dus eerst maar eens een radio geplaatst. en een paar luidsprekertjes achter in gemonteerd.
wij zijn niet zo van de boem boem dus hebben het bescheiden gehouden
de voorste luidsprekers zijn in het kick/schop bord beland

Afbeelding
Afbeelding

verder ook het nodige dempingsmateriaal aangebracht op motor compartiment en onder het slaapbankje.
en nog diverse plaatsen

Afbeelding

was wel versteld hoeveel verschil dit maakte. ook het plaatsen van een dempingsmat onder de rubbermat gaaf een heel goed resultaat.
zal voorin de bus hier en daar ook nog wat meer plakken maar dan moet het eerst weer wat warmer worden, en niet onbelangrijk we weer op de weg mogen. stomme overgangsregeling :twisted:

verder wou de vrouw al bloemetjes op het busje plakken, maar hier heb ik maar een stokje voor gestoken.
een klein compromis heb ik wel gedaan.

Afbeelding

verder had ik de interieuraccu ook weer actief gemaakt want deze was los gekoppeld.
dit zorgde na een van onze tour tochtjes nog tot een vervelende verrassing.
na een tochtje en een leuk plekje te hebben gevonden om een hapje te eten.
zouden we onze terug tocht inzetten, maar dat ging helaas niet meer.
accu nagenoeg leeg getrokken door huishoudaccu.
bleek bij nadere studie het schakel relais continu open te staan en niet te ontkoppelen bij afslaan van de motor.
na wat vragen en rondneuzen hier op het forum. ook maar besloten het relais maar te upgraden.
de lampjes en andere creatieve oplossingen vond zag ik niet zitten. dus gekozen voor een intelligent relais gekozen

Afbeelding

dit ongemakje gaf ons wel onze eerste sleep beurt, en gelukkig tot op heden onze enige.
later nog wel een elektrische probleem gehad want vielen we onderweg stil.
had uit voorzorg de bougies en bougie kabels al vervangen.
hadden we onderweg een stilvaller van de motor.
bleek de bobine stuk te zijn. dus maar een belletje gedaan naar kever friesland te drachten.
omdat het tegen vijven was op zaterdag kwam hij naar ons toe met een busje.
na enig onderzoek hadden we / hij het probleem gevonden.

zo zullen we stiekem weg nog wel eens wat kleine dingetjes aanpassen en verbeteren :D

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » za jul 14, 2018 23:48 pm

VanDongentjes schreef:
za jul 14, 2018 10:11 am
Vraagje,

ik zag dat jullie dempingsmat achterin hebben liggen, ben erg benieuwd waar jullie deze hebben gekocht. Houd dit ook motor geluid tegen?

Mvg Dre
Tuinkabouter90 schreef:
vr jan 16, 2015 0:20 am
om nog weer eens wat meer te vertellen.

zaten de eerste paar ritten nog zonder muziek in ons busje.
dus eerst maar eens een radio geplaatst. en een paar luidsprekertjes achter in gemonteerd.
wij zijn niet zo van de boem boem dus hebben het bescheiden gehouden
de voorste luidsprekers zijn in het kick/schop bord beland

verder ook het nodige dempingsmateriaal aangebracht op motor compartiment en onder het slaapbankje.
en nog diverse plaatsen

Afbeelding

was wel versteld hoeveel verschil dit maakte. ook het plaatsen van een dempingsmat onder de rubbermat gaaf een heel goed resultaat.
zal voorin de bus hier en daar ook nog wat meer plakken maar dan moet het eerst weer wat warmer worden, en niet onbelangrijk we weer op de weg mogen. stomme overgangsregeling :twisted:

verder wou de vrouw al bloemetjes op het busje plakken, maar hier heb ik maar een stokje voor gestoken.
een klein compromis heb ik wel gedaan.

verder had ik de interieuraccu ook weer actief gemaakt want deze was los gekoppeld.
dit zorgde na een van onze tour tochtjes nog tot een vervelende verrassing.
na een tochtje en een leuk plekje te hebben gevonden om een hapje te eten.
zouden we onze terug tocht inzetten, maar dat ging helaas niet meer.
accu nagenoeg leeg getrokken door huishoudaccu.
bleek bij nadere studie het schakel relais continu open te staan en niet te ontkoppelen bij afslaan van de motor.
na wat vragen en rondneuzen hier op het forum. ook maar besloten het relais maar te upgraden.
de lampjes en andere creatieve oplossingen vond zag ik niet zitten. dus gekozen voor een intelligent relais gekozen

dit ongemakje gaf ons wel onze eerste sleep beurt, en gelukkig tot op heden onze enige.
later nog wel een elektrische probleem gehad want vielen we onderweg stil.
had uit voorzorg de bougies en bougie kabels al vervangen.
hadden we onderweg een stilvaller van de motor.
bleek de bobine stuk te zijn. dus maar een belletje gedaan naar kever friesland te drachten.
omdat het tegen vijven was op zaterdag kwam hij naar ons toe met een busje.
na enig onderzoek hadden we / hij het probleem gevonden.

zo zullen we stiekem weg nog wel eens wat kleine dingetjes aanpassen en verbeteren :D
halo dre.
heb deze "silent Coat" bij meneer S. uit apeldoorn.
an ja dit haalt de trillling uit het plaatwerk. waardoor je een stuk rustiger in je bus zit.
heb het ook in de deuren en tegen stuk van het dak.
zou het zeker aanraden.
kleine investering met veel profijt :-)
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op za feb 29, 2020 18:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie