1600 B motor afstellen om 0 graden of 7,5 graden voorontsteking

Gebruikersavatar
Friso
Gevorderde
Berichten: 562
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
Bouwjaar Bus: 1969
Contacteer:

Re: 1600 B motor afstellen om 0 graden of 7,5 graden voorontsteking

Bericht door Friso » ma jul 02, 2018 18:09 pm

Volgens mij heb ik inderdaad een oude 1600 enkelpoorts blok, maar is wel eens gereviseerd door Vege.


Als het beter is om de originele te laten zitten doe ik dat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ride's:

Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972

Gebruikersavatar
Friso
Gevorderde
Berichten: 562
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
Bouwjaar Bus: 1969
Contacteer:

Re: 1600 B motor afstellen om 0 graden of 7,5 graden voorontsteking

Bericht door Friso » do jul 05, 2018 7:03 am

Heb besloten om toch de oude ontsteking erop te laten.

Gisteren avond alles opnieuw afgesteld maar zit nog met 1 vraagje.

Eerst de ontsteking afgesteld met een test lampje op bdp en carburateur afgesteld op 850 toeren. Dit met warme motor.

Daarna de vacuüm vervroeger los gekoppeld en carburateur afgedopt en gekeken met stroboscoop. Dan staat het tijdstip keurig op bdp. Sluit is de vacuüm vervroeger aan zie ik dat bij 850 toeren de vacuüm vervroeger al zijn werk gaat doen en het tijdstip dus verplaatst.

Is dit ook al de bedoeling bij 850 toeren?? Of zou het tijdstip dan nog op bdp moeten staan?
Ride's:

Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: 1600 B motor afstellen om 0 graden of 7,5 graden voorontsteking

Bericht door old brumax » do jul 05, 2018 9:47 am

Daarom met afgedopte vervroeger afstellen!!!
Of met een lampje!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: 1600 B motor afstellen om 0 graden of 7,5 graden voorontsteking

Bericht door hanhoo » ma jul 09, 2018 19:17 pm

Friso schreef:
do jul 05, 2018 7:03 am
Heb besloten om toch de oude ontsteking erop te laten.

Gisteren avond alles opnieuw afgesteld maar zit nog met 1 vraagje.

Eerst de ontsteking afgesteld met een test lampje op bdp en carburateur afgesteld op 850 toeren. Dit met warme motor.

Daarna de vacuüm vervroeger los gekoppeld en carburateur afgedopt en gekeken met stroboscoop. Dan staat het tijdstip keurig op bdp. Sluit is de vacuüm vervroeger aan zie ik dat bij 850 toeren de vacuüm vervroeger al zijn werk gaat doen en het tijdstip dus verplaatst.

Is dit ook al de bedoeling bij 850 toeren?? Of zou het tijdstip dan nog op bdp moeten staan?
Hij zou niet mogen reageren bij dit toerental naar mijn ervaring. Het kan zijn dat CO niet juist is afgesteld. Overigens als het maar een beetje reactie is, dan is er niet zoveel aan de hand hoor.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Friso
Gevorderde
Berichten: 562
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
Bouwjaar Bus: 1969
Contacteer:

Re: 1600 B motor afstellen om 0 graden of 7,5 graden voorontsteking

Bericht door Friso » ma jul 09, 2018 20:14 pm

. Co staat op 3,2. Heb Zelf een co meter

Zal nog eens kijken hoeveel hij reageert. De bus rijd wel top nu! Gelukkig maar wat ga dit weekend eerste weekendje kamperen met de bus


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ride's:

Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: 1600 B motor afstellen om 0 graden of 7,5 graden voorontsteking

Bericht door hanhoo » di jul 10, 2018 8:28 am

Dat is netjes inderdaad. Lekker rijden dus!
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Plaats reactie