1200 Mexico Carter gebruiken voor een 1600 motor
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
1200 Mexico Carter gebruiken voor een 1600 motor
Hallo allemaal.
Ik heb nog een goede 1200 Mexico blok liggen. Is een as41 Carter met grote olie kanalen.
Kan ik dit Carter gebruiken om een 1600 motor van te maken? Zo ja alleen de cilinders en koppen verwisselen??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb nog een goede 1200 Mexico blok liggen. Is een as41 Carter met grote olie kanalen.
Kan ik dit Carter gebruiken om een 1600 motor van te maken? Zo ja alleen de cilinders en koppen verwisselen??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: 1200 Mexico Carter gebruiken voor een 1600 motor
ik denk dat je dan wel iets moet doen voor de motor steun. zeker bij een a die geen tussen ophanging heeft bij de bak
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: 1200 Mexico Carter gebruiken voor een 1600 motor
Zitten al 3 gaten in het blok voor de ophanging. Alleen nog geen draad. Maar dat komt wel goed.
Ben benieuwd of ik dit onderblok kan gebruiken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ben benieuwd of ik dit onderblok kan gebruiken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: 1200 Mexico Carter gebruiken voor een 1600 motor
Dacht het niet, een 1200 heeft een kortere slag en de maat van de cil is anders, ook de lengte van de cil. is anders waardoor je plaatwerk oon niet past om 1600 cil.!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: 1200 Mexico Carter gebruiken voor een 1600 motor
Plaatwerk kun je natuurlijk overzetten.
Alleen het carter kun je wel gebruiken denk ik, verder alle draaiende delen vervangen.
Volgens mij zijn de cilinderopeningen zelfs gelijk aan de 1600 carters bij Mexico carters (in tegenstelling tot oude Europese carters), maar als dat niet zo is kun je dat ook aan laten passen, waarschijnlijk moet je toch wel bewerkingen laten doen aan het carter.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Alleen het carter kun je wel gebruiken denk ik, verder alle draaiende delen vervangen.
Volgens mij zijn de cilinderopeningen zelfs gelijk aan de 1600 carters bij Mexico carters (in tegenstelling tot oude Europese carters), maar als dat niet zo is kun je dat ook aan laten passen, waarschijnlijk moet je toch wel bewerkingen laten doen aan het carter.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: 1200 Mexico Carter gebruiken voor een 1600 motor
Dat is heel goed mogelijk. De late 1200 motoren tegen het einde van de productie waren gebaseerd op dezelfde AS41 carters als de 1300 en 1600 motoren. Naar mijn beste weten hebben deze dezelfde boring van het cilindergat en werd er gebruik gemaakt van een ander type 1200 cilinders die in deze boring paste. Deze motoren zijn tot 1986 nog geproduceerd. Vanwege de 1200 opbouw hoef je niet al te veel zorgen te maken over de lijnboring of scheuren.
Zomaar andere zuigers, cilinders en koppen plaatsen gaat hem echter niet worden. De krukas en nokkenas zullen afwijkend zijn van een 1600. Het carter moet dus sowieso gesplitst. Hou er ook rekening mee dat er vaak wat nabewerking noodzakelijk is zoals dit ook regelmatig voorkomt met een nieuw carter.
Maar dat je een goede basis hebt, is een feit. Je houdt tenslotte een hoop geld in je zak ten opzichte van een nieuw carter (bijna 900 euro).
Zou je voor mij de eerste letters van de motorcode eens willen plaatsen?
Zomaar andere zuigers, cilinders en koppen plaatsen gaat hem echter niet worden. De krukas en nokkenas zullen afwijkend zijn van een 1600. Het carter moet dus sowieso gesplitst. Hou er ook rekening mee dat er vaak wat nabewerking noodzakelijk is zoals dit ook regelmatig voorkomt met een nieuw carter.
Maar dat je een goede basis hebt, is een feit. Je houdt tenslotte een hoop geld in je zak ten opzichte van een nieuw carter (bijna 900 euro).
Zou je voor mij de eerste letters van de motorcode eens willen plaatsen?
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: 1200 Mexico Carter gebruiken voor een 1600 motor
Zeker wil ik de motor code plaatsen!
Net even gekeken, dit is hem:
D1 517094
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Net even gekeken, dit is hem:
D1 517094
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972