Contactpuntjes branden door
Contactpuntjes branden door
Hallo allemaal,
Ik heb onlangs mijn motor weer ingebouwd maar nu heb ik het volgende probleem. Telkens wanneer ik de sleutel omdraai en in contact zet brand het contactpuntje door. Het draadje tussen condensator en contactpunt smelt gewoon helemaal weg! Ik heb de condensator al vervangen en ook een andere bobine geprobeerd, maar geen verschil.
iemand een idee wat er mis gaat?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb onlangs mijn motor weer ingebouwd maar nu heb ik het volgende probleem. Telkens wanneer ik de sleutel omdraai en in contact zet brand het contactpuntje door. Het draadje tussen condensator en contactpunt smelt gewoon helemaal weg! Ik heb de condensator al vervangen en ook een andere bobine geprobeerd, maar geen verschil.
iemand een idee wat er mis gaat?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Contactpuntjes branden door
Zit je draad wel op de juiste poolcvannde bobine
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: Contactpuntjes branden door
Ja, op de min poolBriebelbus schreef:Zit je draad wel op de juiste poolcvannde bobine
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Contactpuntjes branden door
Ik bedenk me net dat de spanningsmeter nog los hangt, kan het ermee te maken hebben? Bijvoorbeeld doordat de spanningsmeter niet aan de carrosserie zit en dus geen goede massa heeft???
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Contactpuntjes branden door
Even hardop nadenken: Een contactpunt is gemaakt om massa te maken en dus kort te sluiten tussen bobine en massa. Als de draad doorbrand, dan is een andere stroomverbruiker de oorzaak. De stroom over de draad is immers te groot.
De weerstand in het systeem is de bobine. Je weet zeker dat de + van het contactslot op de + (of 15) van de bobine zit en de contactpunten op de - van de bobine? Op de - mag niet meer zijn aangesloten dan de contactpunten en eventueel een draad voor een toerenteller. Trek anders alles los van de min behalve de contactpunten.
Het choke membraan en de afslagklep (draden naar de carburateur) horen op de + zijde van de bobine.
Het contactpuntje is een massa contact. Het is duidelijk dat een grote verbruiker massa wil maken via het contactpuntje. Zit je massastrip wel tussen de versnellingsbak en de carosserie?
De weerstand in het systeem is de bobine. Je weet zeker dat de + van het contactslot op de + (of 15) van de bobine zit en de contactpunten op de - van de bobine? Op de - mag niet meer zijn aangesloten dan de contactpunten en eventueel een draad voor een toerenteller. Trek anders alles los van de min behalve de contactpunten.
Het choke membraan en de afslagklep (draden naar de carburateur) horen op de + zijde van de bobine.
Het contactpuntje is een massa contact. Het is duidelijk dat een grote verbruiker massa wil maken via het contactpuntje. Zit je massastrip wel tussen de versnellingsbak en de carosserie?
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6359
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Contactpuntjes branden door
Neem aan dat je met die spanningsmeter de spanningsregelaar bedoeld, en deze hoort vast te zitten als er geen massa draad aan zit tenminste dan zijn de schroeven de massa, dikke kans dat er geen goede massa aan zit zoals hans al opmerkte, dan kan zelfs de gaskabel rood worden als je start!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: Contactpuntjes branden door
Ook een keer gehad en toen zaten de draadjes op de bobine verkeerd.
Re: Contactpuntjes branden door
Inderdaad draadjes niet goed op bobine. Alles eraf gehaald, contactpunt naar min, en de rest op plus.. starten/lopen. Weer wat geleerd. Bedankt Voor alle reacties!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Contactpuntjes branden door
Goed nieuws en ook prima dat je even laat weten hoe het afgelopen is!
Dus.
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Contactpuntjes branden door
Topper! Goed geregeld.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"