Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?
Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?
ik overweeg om de verlaagde spindels te kopen die 6cm verlagen. Heeft iemand een foto van dat resultaat voor mij? Dan heb ik een beter beeld hoe veel lager 6cm lager is.
Want als het te laag is naar mijn zin, doe ik het niet. Ik heb al rasterplaatjes gemonteerd op mijn vooras, en ik wil vooral maar een subtiele verlaging zonder comfort in te leveren.
Bedankt!
Dennis
Want als het te laag is naar mijn zin, doe ik het niet. Ik heb al rasterplaatjes gemonteerd op mijn vooras, en ik wil vooral maar een subtiele verlaging zonder comfort in te leveren.
Bedankt!
Dennis
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?
Banden leeg laten lopen dan heb je ongeveer 6 cm
Of een stapel grindtegels er achter in kun je net zo veel verlagen als je wilt
Of een stapel grindtegels er achter in kun je net zo veel verlagen als je wilt
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?
Je kunt met je rasterplaatjes toch ook 6 cm verlagen en kijken hoe dat staat?
En lever je door 6 cm te verlagen d.m.v. rasterplaatjes al zoveel comfort in?
Achter kun je verlagen door de torsiestang een paar tandjes te verdraaien.
En lever je door 6 cm te verlagen d.m.v. rasterplaatjes al zoveel comfort in?
Achter kun je verlagen door de torsiestang een paar tandjes te verdraaien.
Re: Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?
Ik heb geen idee waardoor het comfort van verlagen bij rasterplaatjes verloren gaat. Mogelijk door de maximale kogel hoek van fuseekogels? Maar ik lees steeds over behoud van comfort met verlaagde spindels, en verminderd comfort na verlagen op allerlei manieren.
En ik wil vooral een indruk krijgen wat de afstand tussen band en wielkast wordt bij de verlaagde spindels die 6cm verlagen. De spindels van een paar jaar geleden verlaagden meer, rond 9cm als ik het goed heb gelezen.
Verder ben ik nog benieuwd of ik ook andere schokdempers nodig heb, of dat die hooguit 6cm verlaging nog kunnen met de originele lengte schokdempers.
Allemaal vragen, waar ik gisteravond niet direct een antwoord op kon vinden.
En ik wil vooral een indruk krijgen wat de afstand tussen band en wielkast wordt bij de verlaagde spindels die 6cm verlagen. De spindels van een paar jaar geleden verlaagden meer, rond 9cm als ik het goed heb gelezen.
Verder ben ik nog benieuwd of ik ook andere schokdempers nodig heb, of dat die hooguit 6cm verlaging nog kunnen met de originele lengte schokdempers.
Allemaal vragen, waar ik gisteravond niet direct een antwoord op kon vinden.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?
Als het comfort gelijk blijft dan moeten de draagarmen onder dezelfde hoek blijven staan.
Dat kan ook niet anders als je verder niets met de vooras doet qua verlagen dus veranderd er ook niets aan de lengte van de schokdempers.
Enige wat een beetje verschil kan geven is de iets grotere spoorbreedte (1 cm per kant) waardoor het stuurgedrag wat kan veranderen.
Verlaag je d.m.v. verdraaiing van de torsieverin op wat voor manier dan ook dan kun je bij een niet al te extreme verlaging gewoon de normale schokdempers blijven gebruiken, zeker als je de bumpstops niet verwijderd.
Je zult dan wel sneller op de bumpstops stoten als je over een hobbel of drempel rijdt maar daar kun je je rijstijl ook op aanpassen.
Dat kan ook niet anders als je verder niets met de vooras doet qua verlagen dus veranderd er ook niets aan de lengte van de schokdempers.
Enige wat een beetje verschil kan geven is de iets grotere spoorbreedte (1 cm per kant) waardoor het stuurgedrag wat kan veranderen.
Verlaag je d.m.v. verdraaiing van de torsieverin op wat voor manier dan ook dan kun je bij een niet al te extreme verlaging gewoon de normale schokdempers blijven gebruiken, zeker als je de bumpstops niet verwijderd.
Je zult dan wel sneller op de bumpstops stoten als je over een hobbel of drempel rijdt maar daar kun je je rijstijl ook op aanpassen.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?
Als het comfort gelijk blijft dan moeten de draagarmen onder dezelfde hoek blijven staan.
Dat kan ook niet anders als je verder niets met de vooras doet qua verlagen dus veranderd er ook niets aan de lengte van de schokdempers.
Enige wat een beetje verschil kan geven is de iets grotere spoorbreedte (1 cm per kant) waardoor het stuurgedrag wat kan veranderen.
Verlaag je d.m.v. verdraaiing van de torsieverin op wat voor manier dan ook dan kun je bij een niet al te extreme verlaging gewoon de normale schokdempers blijven gebruiken, zeker als je de bumpstops niet verwijderd.
Je zult dan wel sneller op de bumpstops stoten als je over een hobbel of drempel rijdt maar daar kun je je rijstijl ook op aanpassen.
Dat kan ook niet anders als je verder niets met de vooras doet qua verlagen dus veranderd er ook niets aan de lengte van de schokdempers.
Enige wat een beetje verschil kan geven is de iets grotere spoorbreedte (1 cm per kant) waardoor het stuurgedrag wat kan veranderen.
Verlaag je d.m.v. verdraaiing van de torsieverin op wat voor manier dan ook dan kun je bij een niet al te extreme verlaging gewoon de normale schokdempers blijven gebruiken, zeker als je de bumpstops niet verwijderd.
Je zult dan wel sneller op de bumpstops stoten als je over een hobbel of drempel rijdt maar daar kun je je rijstijl ook op aanpassen.
Re: Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?
Kun je niet eerst proberen hoe het rijdt, door tijdelijk je as te verstellen?
Met mijn vorige kever had ik een puma as eronder en daar altijd mee gereden.
Daar had ik andere schokbrekers onder omdat die wel lager was, maar of dat bij 6cm al moet weet ik niet.
Bij de kever was terugkeren naar de rechtuit stand minder dan standaard.
Met mijn vorige kever had ik een puma as eronder en daar altijd mee gereden.
Daar had ik andere schokbrekers onder omdat die wel lager was, maar of dat bij 6cm al moet weet ik niet.
Bij de kever was terugkeren naar de rechtuit stand minder dan standaard.