Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?

Plaats reactie
DennisT2
Actief Lid
Berichten: 481
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 16:29 pm
Locatie: Utrecht

Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?

Bericht door DennisT2 » ma feb 20, 2017 0:44 am

ik overweeg om de verlaagde spindels te kopen die 6cm verlagen. Heeft iemand een foto van dat resultaat voor mij? Dan heb ik een beter beeld hoe veel lager 6cm lager is.

Want als het te laag is naar mijn zin, doe ik het niet. Ik heb al rasterplaatjes gemonteerd op mijn vooras, en ik wil vooral maar een subtiele verlaging zonder comfort in te leveren.

Bedankt!
Dennis

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?

Bericht door old brumax » ma feb 20, 2017 11:41 am

Banden leeg laten lopen dan heb je ongeveer 6 cm :geek:
Of een stapel grindtegels er achter in kun je net zo veel verlagen als je wilt :mrgreen:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?

Bericht door blokkever » ma feb 20, 2017 12:35 pm

Je kunt met je rasterplaatjes toch ook 6 cm verlagen en kijken hoe dat staat?
En lever je door 6 cm te verlagen d.m.v. rasterplaatjes al zoveel comfort in?
Achter kun je verlagen door de torsiestang een paar tandjes te verdraaien.

DennisT2
Actief Lid
Berichten: 481
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 16:29 pm
Locatie: Utrecht

Re: Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?

Bericht door DennisT2 » ma feb 20, 2017 17:23 pm

Ik heb geen idee waardoor het comfort van verlagen bij rasterplaatjes verloren gaat. Mogelijk door de maximale kogel hoek van fuseekogels? Maar ik lees steeds over behoud van comfort met verlaagde spindels, en verminderd comfort na verlagen op allerlei manieren.

En ik wil vooral een indruk krijgen wat de afstand tussen band en wielkast wordt bij de verlaagde spindels die 6cm verlagen. De spindels van een paar jaar geleden verlaagden meer, rond 9cm als ik het goed heb gelezen.

Verder ben ik nog benieuwd of ik ook andere schokdempers nodig heb, of dat die hooguit 6cm verlaging nog kunnen met de originele lengte schokdempers.

Allemaal vragen, waar ik gisteravond niet direct een antwoord op kon vinden.

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?

Bericht door blokkever » ma feb 20, 2017 19:35 pm

Als het comfort gelijk blijft dan moeten de draagarmen onder dezelfde hoek blijven staan.
Dat kan ook niet anders als je verder niets met de vooras doet qua verlagen dus veranderd er ook niets aan de lengte van de schokdempers.
Enige wat een beetje verschil kan geven is de iets grotere spoorbreedte (1 cm per kant) waardoor het stuurgedrag wat kan veranderen.

Verlaag je d.m.v. verdraaiing van de torsieverin op wat voor manier dan ook dan kun je bij een niet al te extreme verlaging gewoon de normale schokdempers blijven gebruiken, zeker als je de bumpstops niet verwijderd.
Je zult dan wel sneller op de bumpstops stoten als je over een hobbel of drempel rijdt maar daar kun je je rijstijl ook op aanpassen.

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?

Bericht door blokkever » ma feb 20, 2017 19:35 pm

Als het comfort gelijk blijft dan moeten de draagarmen onder dezelfde hoek blijven staan.
Dat kan ook niet anders als je verder niets met de vooras doet qua verlagen dus veranderd er ook niets aan de lengte van de schokdempers.
Enige wat een beetje verschil kan geven is de iets grotere spoorbreedte (1 cm per kant) waardoor het stuurgedrag wat kan veranderen.

Verlaag je d.m.v. verdraaiing van de torsieverin op wat voor manier dan ook dan kun je bij een niet al te extreme verlaging gewoon de normale schokdempers blijven gebruiken, zeker als je de bumpstops niet verwijderd.
Je zult dan wel sneller op de bumpstops stoten als je over een hobbel of drempel rijdt maar daar kun je je rijstijl ook op aanpassen.

Gebruikersavatar
Casperdl
Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: do mei 28, 2015 19:49 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Heeft iemand een foto van een 6cm verlaagde T2B?

Bericht door Casperdl » wo feb 22, 2017 9:40 am

Kun je niet eerst proberen hoe het rijdt, door tijdelijk je as te verstellen?

Met mijn vorige kever had ik een puma as eronder en daar altijd mee gereden.
Daar had ik andere schokbrekers onder omdat die wel lager was, maar of dat bij 6cm al moet weet ik niet.
Bij de kever was terugkeren naar de rechtuit stand minder dan standaard.

Plaats reactie