Bericht
door Tookster » do dec 08, 2016 22:00 pm
Thanks all!
@Fred, lijkt me zeker tof ja. De afgelopen keer was al super gezellig, dus met eigen bus moet het helemaal een super weekend zijn. Hoop alleen wel in januari eindelijk op pad te kunnen, ergens naar Zuid Europa, en weet nog niet precies hoe lang ik wegblijf...
@Ralf, ben zeker geen timmerman (dan was m'n bus nu tenminste klaar geweest haha). Heb alles mezelf gaandeweg aangeleerd. Wat hierbij heel erg meehielp, was dat ik eerst een of meerdere versies heb gemaakt van goedkoop hout en afval hout, gewoon voor de maten en om te kijken of alles klopt. Daar leer je superveel van en daardoor krijg je inzicht in hoe je het het beste kan bouwen. Het bouwen van frames kwam er daardoor als het ware vanzelf uitgerold, evenals manieren om de meubels in de bus te bevestigen (zoveel mogelijk in één stuk).
Ook heb ik veel tijd genomen voor de keuze van het hout en alles redelijk goed uitgetekend en uitgerekend, dat betaalt zich later terug.
Wat verder heel erg hielp, was dat ik op de jachthaven waar ik kluste, de beschikking had over alle vette Fest Tool machines: decoupeerzaag, invalzaag, afkortzaag, kantenfrees. Vooral met die invalzaag heb ik veel gedaan, echt een topmachine. Tot slot lopen er op die haven behoorlijk wat handige jongens rond, dus als ik iets niet wist kon ik altijd iemand even aanschieten.