Jörg's two tone patina T2AB
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Zeer goed bezig! Doe zo verder
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Thanks Yannvanh!
Ik ben ondertussen nog even aan het checken wat ik allemaal nodig heb om een Type 1 1600DP in te bouwen in de bus. Dit is een bewuste keuze overigens
Ik denk aan:
- motorbeplating geschikt voor T2 (tips anyone?)
- adapter voor motorsteun
Maarrr ik mis nog hoe ik de motor zou moeten bevestigen (welke steunen/balk). En ja, ik ben een beginner op dat gebied.
Wie kan me tips geven? Of een goede link? Zou fantastisch zijn.
Ik ben ondertussen nog even aan het checken wat ik allemaal nodig heb om een Type 1 1600DP in te bouwen in de bus. Dit is een bewuste keuze overigens
Ik denk aan:
- motorbeplating geschikt voor T2 (tips anyone?)
- adapter voor motorsteun
Maarrr ik mis nog hoe ik de motor zou moeten bevestigen (welke steunen/balk). En ja, ik ben een beginner op dat gebied.
Wie kan me tips geven? Of een goede link? Zou fantastisch zijn.
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Kon het niet laten even een proefstukje RX10 op kleur.
Re: Jörg's two tone patina T2AB
En nog een stukkie:
Ik weet nu ook welke steunen en balk ik nodig heb om de Type 1 1600 te monteren:
Plus de carteraansluiting:
Ik weet nu ook welke steunen en balk ik nodig heb om de Type 1 1600 te monteren:
Plus de carteraansluiting:
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Die motorsteun heb ik inderdaad ook.
Als je een type 1 1600motor uit een kever haalt heb je de 2e steun inderdaad nodig.
Type 1 1600 uit een bus niet. Dan zit de bevestiging op je Carter.
Als je een type 1 1600motor uit een kever haalt heb je de 2e steun inderdaad nodig.
Type 1 1600 uit een bus niet. Dan zit de bevestiging op je Carter.
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Klopt Jonne, en dank voor de nuance. Het betreft idd een 1600 dp blok uit een kever.
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Ik heb de motorsteun en bevestiging kunnen scoren
De vloer is ook klaar:
De vloer is ook klaar:
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Hoi,ik haak even aan bij jouw topic.
Hoe moet die steun geplaatst worden om een keverblok te kunnen plaatsen in een bus?
Nu ook zo een steun aan het plaatsen maar zit met het linker boutgat in de problemen.
Je moet hem over de oliedeksel heen plaatsen toch? En dan vast zetten met de 4 moeren van je pomp deksel toch?
Bij het blok waar ik mee bezig ben komt de linker vast gelaste moer tegen het blok aan??
Jw
Hoe moet die steun geplaatst worden om een keverblok te kunnen plaatsen in een bus?
Nu ook zo een steun aan het plaatsen maar zit met het linker boutgat in de problemen.
Je moet hem over de oliedeksel heen plaatsen toch? En dan vast zetten met de 4 moeren van je pomp deksel toch?
Bij het blok waar ik mee bezig ben komt de linker vast gelaste moer tegen het blok aan??
Jw
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Ik heb er nog geen ervaring mee maar hier heb ik al even gekeken:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=483408
En over de adapter:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ar+adapter
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=483408
En over de adapter:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ar+adapter
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Plaats anders een foto.
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Je ziet hoop ik dat dit niet werkt,je ziet de moer welke tegen het blok aankomt.
Ik heb de moer eraf geslepen en het gat verzonken gemaakt en toen een bout met schuine kop genomen.
jw
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Hi al tijd gehad om te bekijken hoe het zit bij jouw??
jw
jw
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Ik ben ziek op dit moment. Heb m sowieso nog niet gemonteerd. Maak er ook een eigen topic van in technisch. Misschien dat iemand raad weet. Het zou mi moeten passen zonder aanpassingen.
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Even een kleine update. Alweer een week aan het werk en in de avonduurtjes nog wat conserveer werk gedaan. Rondom de sponningen in een paar lagen RX5 en RX10 gezet.
Een maat van me heeft zich ontfermd over de motorklep. Een AB heeft een specifieke klep namelijk de tweede uit dit rijtje:
Bij mijn bus ontbraken een hoop delen waaronder ook de motorklep (en scharnieren). Een AB klep vinden is lastig en als je er een vindt, peperduur
Dus besloten om een custom klep te maken van een T2A.
Dit was het origineel:
En na het stralen toch wel gaarder dan gedacht maar voldoende materiaal om te starten.
Dit is 'm geworden:
En het eindresultaat, althans zo krijg je een indruk:
Ik werk 'm met owatrol af en het slot wordt ook custom maar dat zien jullie later
Een maat van me heeft zich ontfermd over de motorklep. Een AB heeft een specifieke klep namelijk de tweede uit dit rijtje:
Bij mijn bus ontbraken een hoop delen waaronder ook de motorklep (en scharnieren). Een AB klep vinden is lastig en als je er een vindt, peperduur
Dus besloten om een custom klep te maken van een T2A.
Dit was het origineel:
En na het stralen toch wel gaarder dan gedacht maar voldoende materiaal om te starten.
Dit is 'm geworden:
En het eindresultaat, althans zo krijg je een indruk:
Ik werk 'm met owatrol af en het slot wordt ook custom maar dat zien jullie later
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: Jörg's two tone patina T2AB
Zo dat is een knap staaltje werk!
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/