Korte vragen topic

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door fahtal » zo feb 28, 2016 7:22 am

Is het niet de vw diagnose stekker?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Korte vragen topic

Bericht door Thijs84 » zo feb 28, 2016 8:01 am

Die zijn vierkant en hebben meer en kleinere aansluitingen.
Walstroom voor een ander land?
zij die vielen zijn gevallen

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Korte vragen topic

Bericht door gijsv » zo feb 28, 2016 9:24 am

motorverwarming oid? toevallig een bus geleverd aan scandinavie? daar staan auto's vaak aangekoppeld om ze warm te houden

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6181
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door guidddo » zo feb 28, 2016 9:28 am

waar gaan de draadjes naartoe?
De foto's zijn er weer

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: Korte vragen topic

Bericht door spotmatic » zo feb 28, 2016 10:04 am

De draadjes gaan hierheen (in de dikke grijze draad die van midden onderen komt):

Afbeelding

De bus heeft in het verleden mogelijk standverwarming gehad al is daar niets meer van terug te zien (geen uitstroomopeningen naar het interieur van de bus aanwezig). De connector bevat maar heel erg kleine aansluitingen dus met 220v heeft het volgens mij niets te maken.

De bus is trouwens origineel Nederlands! Aan de trekhaak is ook niets te zien. Die heeft een flink aantal dikke draden die nogal misplaatst lijken op zo'n klein connectortje.
Laatst gewijzigd door spotmatic op zo feb 28, 2016 10:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
buskabouter
Luchtgekoeld
Berichten: 1291
Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: grunn

Re: Korte vragen topic

Bericht door buskabouter » zo feb 28, 2016 10:05 am

fahtal schreef:Is het niet de vw diagnose stekker?

Wel de diagnose stekker ;)Re:
Berichtdoor molenari » vr nov 09, 2007 20:03

wob61 schreef:
de dealer kon hiermee een aantal kringen in je kabelboom controleren/kort sluiten ..als je de kabelboom volgt zul je zien dat een aantal verbruikers doorgeschakeld zitten op dezelfde plus ..


Klopt, de draadjes gaan naar een bepaalde plek in de kabelboom van de bus. Zo kon de computer metingen verrichten. Stelt in weze dus niet zo veel voor: alleen een handvol draden en een stopcontact extra ten opzichte van de oudere en nieuwere modellen. Op de bus is dit stopcontact aan het einde van modeljaar 1971 geïntroduceerd. Bij de start van modeljaar 1978 werd het systeem alweer gecancelled.
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: Korte vragen topic

Bericht door spotmatic » zo feb 28, 2016 10:28 am

Dat ding waar alle draden samen komen is dus de diagnose stekker. Weer war geleerd, maar ik weet nu nog steeds niet wat de 3 polige stekker is?

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Korte vragen topic

Bericht door Thijs84 » zo feb 28, 2016 10:41 am

Heb volgens mij ook wel eens zo'n stekker gezien aan de achterkant van het blok bij het vliegwiel...

even wat verder gezocht..
Afbeelding
met de tekst erbij:
Is de kabel/sensor voor het vliegwiel, jouw kever heeft ook een diagnosestekker links achter de motor waarschijnlijk, de stekker van de kabel kun je de computer op aansluiten om je kever "uit te lezen" toerental/krukaspositie maar aangezien dat bijna niemand nog deze computer heeft kun je hem het beste laten zitten, of afknippen,
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door Tuinkabouter90 » zo feb 28, 2016 20:33 pm

heb we ergens een keer gelezen waar je losse draden kon kopen in verschillende kleuren.
kan deze zo snel niet terug vinden, want wil graag toeren tellen en temp en druk sensor plaatsen/
alleen niet alle snoetjes met rood of zwart aansluiten

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 874
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door DOKA '73 » zo feb 28, 2016 21:18 pm

http://www.rdae.nl/nl/

Rick Donkers Auto Electrics

succes Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Korte vragen topic

Bericht door old brumax » zo feb 28, 2016 22:41 pm

Bij een automaterialenzaak een stuk 7 aderige kabel halen in de lengte die je nodig hebt , zijn allemaal verschillende kleuren en je hebt meteen reserve voor event. uitbreiding.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: Korte vragen topic

Bericht door spotmatic » ma feb 29, 2016 21:26 pm

Thijs84 schreef:Heb volgens mij ook wel eens zo'n stekker gezien aan de achterkant van het blok bij het vliegwiel...

even wat verder gezocht..
Afbeelding
met de tekst erbij:
Is de kabel/sensor voor het vliegwiel, jouw kever heeft ook een diagnosestekker links achter de motor waarschijnlijk, de stekker van de kabel kun je de computer op aansluiten om je kever "uit te lezen" toerental/krukaspositie maar aangezien dat bijna niemand nog deze computer heeft kun je hem het beste laten zitten, of afknippen,


Dat is het, u gaat door voor de koelkast! 8-)

Ik heb wat oude foto's van de motor van m'n bus bekeken en inderdaad: ter hoogte van het vliegwiel (bovenaan) zat een kabeltje. Sinds de deelrevisie (niet door mij) is dat kabeltje afgeknipt. Nu snap ik het; het draadje aan de diagnosestekker kan dus veilig worden verwijderd... Bedankt!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door fahtal » di mar 01, 2016 8:05 am

Tssss ik verwacht wel een biertje uit die koelkast voor de hint...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Korte vragen topic

Bericht door gijsv » ma mar 07, 2016 20:57 pm

Wat is de max. Kogeldruk bij een t2b?

Of kan ik een fietsendrager met 2 sportfietsen (niet zwaar) en 2 kinderfietsjes veilig achter de bus hangen. Dit is onder de 80 kg en bij mijn dagelijkse auto geen probleem

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6181
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door guidddo » ma mar 07, 2016 21:54 pm

Kogeldruk

De kogeldruk is de verticale druk die de dissel van de aanhangwagen via de kogelkap op de trekhaakkogel uitoefent. De maximale kogeldruk staat op het typeplaatje van de trekhaak. Deze waarde ligt meestal tussen de 50 en 75 kg. Bij het ontbreken van het typeplaatje geldt er een maximale verticale last van 50 kg. In dat geval mag de aanhangwagen niet meer dan 750 kg wegen of, indien dit lager is, het ledige gewicht van het trekkend voertuig.
De foto's zijn er weer

Plaats reactie