Korte vragen topic
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Is het niet de vw diagnose stekker?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Korte vragen topic
Die zijn vierkant en hebben meer en kleinere aansluitingen.
Walstroom voor een ander land?
Walstroom voor een ander land?
zij die vielen zijn gevallen
Re: Korte vragen topic
motorverwarming oid? toevallig een bus geleverd aan scandinavie? daar staan auto's vaak aangekoppeld om ze warm te houden
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: Korte vragen topic
De draadjes gaan hierheen (in de dikke grijze draad die van midden onderen komt):
De bus heeft in het verleden mogelijk standverwarming gehad al is daar niets meer van terug te zien (geen uitstroomopeningen naar het interieur van de bus aanwezig). De connector bevat maar heel erg kleine aansluitingen dus met 220v heeft het volgens mij niets te maken.
De bus is trouwens origineel Nederlands! Aan de trekhaak is ook niets te zien. Die heeft een flink aantal dikke draden die nogal misplaatst lijken op zo'n klein connectortje.
De bus heeft in het verleden mogelijk standverwarming gehad al is daar niets meer van terug te zien (geen uitstroomopeningen naar het interieur van de bus aanwezig). De connector bevat maar heel erg kleine aansluitingen dus met 220v heeft het volgens mij niets te maken.
De bus is trouwens origineel Nederlands! Aan de trekhaak is ook niets te zien. Die heeft een flink aantal dikke draden die nogal misplaatst lijken op zo'n klein connectortje.
Laatst gewijzigd door spotmatic op zo feb 28, 2016 10:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- buskabouter
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: grunn
Re: Korte vragen topic
fahtal schreef:Is het niet de vw diagnose stekker?
Wel de diagnose stekker Re:
Berichtdoor molenari » vr nov 09, 2007 20:03
wob61 schreef:
de dealer kon hiermee een aantal kringen in je kabelboom controleren/kort sluiten ..als je de kabelboom volgt zul je zien dat een aantal verbruikers doorgeschakeld zitten op dezelfde plus ..
Klopt, de draadjes gaan naar een bepaalde plek in de kabelboom van de bus. Zo kon de computer metingen verrichten. Stelt in weze dus niet zo veel voor: alleen een handvol draden en een stopcontact extra ten opzichte van de oudere en nieuwere modellen. Op de bus is dit stopcontact aan het einde van modeljaar 1971 geïntroduceerd. Bij de start van modeljaar 1978 werd het systeem alweer gecancelled.
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: Korte vragen topic
Dat ding waar alle draden samen komen is dus de diagnose stekker. Weer war geleerd, maar ik weet nu nog steeds niet wat de 3 polige stekker is?
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Korte vragen topic
Heb volgens mij ook wel eens zo'n stekker gezien aan de achterkant van het blok bij het vliegwiel...
even wat verder gezocht..
met de tekst erbij:
Is de kabel/sensor voor het vliegwiel, jouw kever heeft ook een diagnosestekker links achter de motor waarschijnlijk, de stekker van de kabel kun je de computer op aansluiten om je kever "uit te lezen" toerental/krukaspositie maar aangezien dat bijna niemand nog deze computer heeft kun je hem het beste laten zitten, of afknippen,
even wat verder gezocht..
met de tekst erbij:
Is de kabel/sensor voor het vliegwiel, jouw kever heeft ook een diagnosestekker links achter de motor waarschijnlijk, de stekker van de kabel kun je de computer op aansluiten om je kever "uit te lezen" toerental/krukaspositie maar aangezien dat bijna niemand nog deze computer heeft kun je hem het beste laten zitten, of afknippen,
zij die vielen zijn gevallen
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1998
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
heb we ergens een keer gelezen waar je losse draden kon kopen in verschillende kleuren.
kan deze zo snel niet terug vinden, want wil graag toeren tellen en temp en druk sensor plaatsen/
alleen niet alle snoetjes met rood of zwart aansluiten
kan deze zo snel niet terug vinden, want wil graag toeren tellen en temp en druk sensor plaatsen/
alleen niet alle snoetjes met rood of zwart aansluiten
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 874
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Korte vragen topic
Bij een automaterialenzaak een stuk 7 aderige kabel halen in de lengte die je nodig hebt , zijn allemaal verschillende kleuren en je hebt meteen reserve voor event. uitbreiding.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- spotmatic
- Actief Lid
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Dalfsen
Re: Korte vragen topic
Thijs84 schreef:Heb volgens mij ook wel eens zo'n stekker gezien aan de achterkant van het blok bij het vliegwiel...
even wat verder gezocht..
met de tekst erbij:
Is de kabel/sensor voor het vliegwiel, jouw kever heeft ook een diagnosestekker links achter de motor waarschijnlijk, de stekker van de kabel kun je de computer op aansluiten om je kever "uit te lezen" toerental/krukaspositie maar aangezien dat bijna niemand nog deze computer heeft kun je hem het beste laten zitten, of afknippen,
Dat is het, u gaat door voor de koelkast!
Ik heb wat oude foto's van de motor van m'n bus bekeken en inderdaad: ter hoogte van het vliegwiel (bovenaan) zat een kabeltje. Sinds de deelrevisie (niet door mij) is dat kabeltje afgeknipt. Nu snap ik het; het draadje aan de diagnosestekker kan dus veilig worden verwijderd... Bedankt!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Tssss ik verwacht wel een biertje uit die koelkast voor de hint...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Korte vragen topic
Wat is de max. Kogeldruk bij een t2b?
Of kan ik een fietsendrager met 2 sportfietsen (niet zwaar) en 2 kinderfietsjes veilig achter de bus hangen. Dit is onder de 80 kg en bij mijn dagelijkse auto geen probleem
Of kan ik een fietsendrager met 2 sportfietsen (niet zwaar) en 2 kinderfietsjes veilig achter de bus hangen. Dit is onder de 80 kg en bij mijn dagelijkse auto geen probleem
- guidddo
- streepjestrekker
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Peartugoal
- Contacteer:
Re: Korte vragen topic
Kogeldruk
De kogeldruk is de verticale druk die de dissel van de aanhangwagen via de kogelkap op de trekhaakkogel uitoefent. De maximale kogeldruk staat op het typeplaatje van de trekhaak. Deze waarde ligt meestal tussen de 50 en 75 kg. Bij het ontbreken van het typeplaatje geldt er een maximale verticale last van 50 kg. In dat geval mag de aanhangwagen niet meer dan 750 kg wegen of, indien dit lager is, het ledige gewicht van het trekkend voertuig.
De kogeldruk is de verticale druk die de dissel van de aanhangwagen via de kogelkap op de trekhaakkogel uitoefent. De maximale kogeldruk staat op het typeplaatje van de trekhaak. Deze waarde ligt meestal tussen de 50 en 75 kg. Bij het ontbreken van het typeplaatje geldt er een maximale verticale last van 50 kg. In dat geval mag de aanhangwagen niet meer dan 750 kg wegen of, indien dit lager is, het ledige gewicht van het trekkend voertuig.
De foto's zijn er weer