De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b word oranje wit

Bericht door Groenet2B1974 » za jan 16, 2016 21:52 pm

Hallo lezers. dit is wat ik gisteren middag en vandaag hebt gedaan,het las werk waar ik nu bij kan is gedaan .
Nu beginnen met afwerken,plamuren/ schilderen /tectyleren/ bietakken(met een kwast teer aan brengen) het witten gedeelte schilderen binnen en buiten/de ramen er in de stoel er in :shock: en dan OMDRAAIEN en aan de anderen helft beginnen. :mrgreen: AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding.Afbeelding
Dit wat het laswerk aan deze kant betreft, ;) ook even de jellypan en de klepjes voor de frissen lucht achter het rooster geschilderd met hammerite zijdeglans zwart.AfbeeldingAfbeelding.
dit was het weer voor vandaag, tot de volgende update.
grt Wim vw
Laatst gewijzigd door Groenet2B1974 op za jan 23, 2016 20:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b word oranje wit

Bericht door Groenet2B1974 » vr jan 22, 2016 21:59 pm

Hallo volgers, :wink: hier weer een flinke update. :D .
Het las werk aan deze kant (binnen en buiten) is klaar,binnen allemaal kleine gaatjes van parkers e.d. dus nu gaan schuren en plamuren en dan rollen incl: de binnenkant.
Het wit wat ik gebruik is Hammerite wit,de binnen kant en het bovenste deel buiten kant. :idea: foto's zeggen meer dan woorden. :mrgreen:
grt Wim v w. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Grt Wim v w
Laatst gewijzigd door Groenet2B1974 op za jan 23, 2016 20:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jonne_f
Actief Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: wo apr 08, 2015 18:12 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: De groene t2b word oranje wit

Bericht door Jonne_f » vr jan 22, 2016 22:05 pm

Goed bezig!
Ziet er strak uit zo direct

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b word oranje wit

Bericht door Groenet2B1974 » za jan 23, 2016 21:03 pm

Dank je Jonne.
En hier weer het volgende klusje :cry: , de voorruit is er uit en zie hier wat er tevoor schijn kwam. :|
Het valt mee 1 klein gaatje, maar de rand is wel aangevreten door de roest :evil: duivel.
Het ziet er niet slecht uit maar weet nog niet hoe ik dit weer netjes krijg. :?:
Weet iemand of er af watering''s gaatjes horen te zitten :?: .
De rand waar het dashboard aan vast zit is wel roest vrij dus dat scheelt weer. :lol: .
Het wit wat ik gisteren gerold hebt heb ik weer geschuurd met korrel 400 zodat de 2e laag goed hecht.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding.
Zelfs nu de bus al weken binnen staat zat er nog water tussen het rubber. :cry:
grt Wim v w

Gebruikersavatar
Jonne_f
Actief Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: wo apr 08, 2015 18:12 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: De groene t2b word oranje wit

Bericht door Jonne_f » zo jan 24, 2016 21:15 pm

Horen voor zover ik weet geen gaatjes in.

Zelf heb ik de raamranden met staalborstel in de slijptol kaalgemaakt en ze vervolgens vertint op aanraden van Lex (heb ik geloof ik wel foto's van in m'n projectpagina).
Op die manier komt er geen vocht meer bij het staal.

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b word oranje wit

Bericht door Groenet2B1974 » vr jan 29, 2016 20:59 pm

Hallo lezer, Hier weer wat nieuws.
Ik heb de bumpers aan de binnenkant behandeld met owatrol en loodmenie en daarna in de zwarte hamerite gezet. :)
Ik heb een stukje terug wat fotos van de voorruit sponning geplaatst met de tekst,het valt wel mee :mrgreen: maar
er moet toch meer aan gedaan worden dan ik dacht. :oops: dus ik heb wat plaatwerk besteld bij de (palmboom) :lol:
en dat word maandag bezorgd dus dan kan ik daar weer me verder,in de tussen tijd de wielkasten behandelen met menie en bietak :?: .
Het wit wat ik er op heb gerold is nu 2x gedaan en ziet er goed uit :D in principe kunnen de zij ruiten er weer in maar dit doe ik als de voorruit er ook weer in kan.(later) :lol:
grt Wim v w
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
JORO
Actief Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 03, 2012 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: De groene t2b word oranje wit

Bericht door JORO » zo jan 31, 2016 19:23 pm

Lekker bezig Wim, mooie plaatjes van de binnenkant. Zo doe je altijd weer info op. De onze moet nog eens leeg om dat ook zo aan te pakken. succes, gr joro

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b word oranje wit

Bericht door Groenet2B1974 » do feb 04, 2016 21:49 pm

Hallo lezers, hier weer wat nieuws van de groene t2b die in eerst instantie oranje wit zou worden.
Dit gaat het niet worden.wit wel maar oranje niet volgende keer meer over de kleur nu de echte up date.
Vorige keer de bumpers zwart aan de binnen kant gemaakt,nu wit aan de buiten kant 1tje gedaan de ander moet nog. :D
De voorruit sponning nog niets mee gedaan, maar wel de reparatie delen binnen gekregen. Afbeelding.Ik heb ook anti dreun platen binnen en geluids isolatie, ook heb ik leder verf (skay) besteld in kleur om de deurpanelen te schilderen in een kleur die straks bij de buiten kant past. :lol: dus genoeg te doen.
Ik begin waarschijnlijk met de raam sponning want dat is het laatste deel wat ik kan lassen voor dat ik hem om moet draaien.
Tussen door isoleren en schilderen (rollen) en dan kunnen de ruiten er in, dan omdraaien en de bijrijders kant aan pakken.
Maar om hem om te draaien moet wel de motor weer lopen ,dus dat komt er ook nog aan.
En in de tussen tijd ook even bij een ander huis kijken met meer ruimte om te klussen. :lol: :mrgreen: :thumbright: .AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding.

Pat
Actief Lid
Berichten: 412
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: De groene t2b word oranje wit

Bericht door Pat » vr feb 05, 2016 16:11 pm

druk druk druk wim!!

waar gaat de geluids isolatie allemaal komen?
geen gezeik, in de oliewijk

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b word oranje wit

Bericht door Groenet2B1974 » zo feb 07, 2016 19:51 pm

Hoi Hoi, Kijk maar even naar de foto's Pat ik weet niet zeker of het zo moet, ik heb ergens gelezen dat 50% genoeg moet zijn.
Maar meer kan nooit geen kwaad, deze zijkant is klaar en de panelen kunnen er weer tegen, maar die ga ik eerst in een kleurtje :?: schideren die later bij de kleur van de bus past.
Ook de sponning van de voorruit verder klaar gemaakt om te lassen :evil: dit was toch wel iets meer dan ik had gedacht ,
Nu moet ik echt eerst de sponning repareren dan zo maken dat de voorruit er in kan (ook het ijzeren deel van het dashboard even spuiten) en dan de ruiten plaatsen, ps om de ruit sponning een beetje vrij te maken moest ik de stuurkolom los maken :cry: .
Als ik even niet verder kan of een klein dingetje wil doen kan ik de achterste wielkast nog aan de binnenkant in smeren met bietak, of gelaste plekjes plamuren en schuren want ik wil wel proberen de plekjes die gelast zijn en niet wit worden toch zo veel mogelijk weer in kleur te zetten ,want de nieuwe kleur zal ik wel niet redden voor de zomer. :lol:
hier de foto,s.
grt Wim vw. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b word oranje wit

Bericht door Groenet2B1974 » za feb 13, 2016 21:52 pm

Hallo lezers, hier weer wat nieuws van de groene T2B.
De voorruit sponning is klaar om geschilderd te worden :lol: ik heb er 3 stukken in gelast en een paar kleine gaatjes dicht en een stuk opstaande rand in gelast. :P . Afbeelding[IMG]http://i68.tinypic.co
://i66.tinypic.com/34pnm14.jpg[/IMG].
Daarna glad geslepen een beetje geplamuurt en een paar keer in de loodmenie,toen alles geschuurd met 80/180/280/400 en nu is het klaar om wit geschilderd te worden.Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding.
Daar na heb ik de bestuurders deur tevoorschijn gehaald en die goed bekeken op roest,dat zit er bijna niet op :respect: maar wel zat het rubber half los, dus dit er maar helemaal af gehaald ,alle lijm resten verwijderd en het deel wat wit moet worden geschuurd.en ook maar meteen wat anti dreun platen er in geplakt.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding.
Ook maar even naar het ijzeren gedeelte van het dashboard gekeken hier zat wat vlieg roest op dus dat moet ook maar even op nieuw zwart worden.En zo blijf je van de straat. :mrgreen:
hier nog geen foto's van dit de volgende keer met als het goed is foto's van het schilderwerk en misschien al wat ruiten er in. :o
Grt Wim v w

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b word oranje wit

Bericht door Groenet2B1974 » zo feb 14, 2016 16:56 pm

Sneller dan verwacht,hier wat foto's van wat schilder werk, de voorruit sponning en de deur aan 1 kant.Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ook 1 interieur paneel geschilderd in de kleur die ook aan de buiten kant komt (ongeveer de zelfde)
deze verf dekt niet in 1 keer dus het is nog niet de echte kleur.AfbeeldingAfbeelding . bij de laatste foto is het paneel rechts in de originele kleur en links geschilderd.
volgende keer meer. :lol:
grt Wim v w

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Groenet2B1974 » wo feb 17, 2016 21:49 pm

Hallo volgers,die paneel verf werkt goed(makkelijk)op water basis de kleur word echt mooi alleen weet ik niet hoe slijtvast het is, maar het word verkocht om bankstellen mee te verven dus lijkt mij wel slijtvast. :o .
Vandaag het ijzeren deel van het dashboard gespoten met zijdeglans zwart en dat ziet er ook weer netjes uit. :lol: .
Voor de gene die twijfelt over de raam sponning, de raam sponning heb ik glad gemaakt /in de owatrol gezet/2x in de loodmenie en toen 2x in de witte hamerite
gezet, dus als dit gaat roesten dan zijn er waarschijnlijk al anderen plekken die aan gepakt moeten worden. :mrgreen: .
Hier wat foto's van de sponning en het dashboard en het paneel voor de 2e maal.
Nu langzaam aan weer wat opbouwen.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding :D .
tot de volgende update. grt Wim v w

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door mobiel70 » wo feb 17, 2016 22:04 pm

Wim, volgens mij ga jij de goede kant op! Ziet er mooi uit! :D
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Groenet2B1974
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 26, 2015 23:24 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Vianen

Re: De groene t2b wordt nieuw groen met wit

Bericht door Groenet2B1974 » wo feb 24, 2016 21:48 pm

Hallo fans, ;) hier een kleine update.
veel geschilderd en geverfd :? de deur en wand panelen groen gemaakt, dit werkt erg goed :o
AfbeeldingAfbeelding.
Ook 2 wielen die ik eerst zwart geverfd had maar vast 1x wit gemaakt :oops: want wit staat straks beter bij de bus dan zwart. :D .Afbeelding.
Ook heb ik de binnen spatborden in de bitac gezet met kwast en spuitbus.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding.
het dashboard zit ook weer op zn plek en de ruitenwisserdoorvoerrubbertjes zijn vervangen(wat een woord) :mrgreen:
De voorruit zou er nu weer in kunnen maar dat doe ik samen met de zijruiten net voor dat ik hem ga omdraaien.
als de 2 wielen klaar zijn kan de weer op de grond staan ,kunnen de panelen geplaatst worden, kan de stoel er in,even de motor
aan slingeren :twisted: en dan naar buiten en omdraaien.Afbeelding
Afbeelding.
tot de volgende update. :thumbright: grt Wim v w

Plaats reactie