T2ab personenbus
Re: T2ab personenbus
via de bouwjaar pagina hier op het forum de tip gekregen om het M code plaatje in te voeren op een bepaalde website.
Echt grappig wat een info je daar uit krijgt
zo had mijn bus, van 5 november 1971, standaard een versnellingsbak met berg verhoudingen en slechts een 1300. nu zijn deze voor zover ik weet beide gestolen, dus niet meer aanwezig.
ook heeft hij speciaal voor Italie witte voor knipperlichten voor en knippers in de zijstijl.
Ik lees ook iets over een aangepaste handgreep hendel. iemand een idee wat er dan anders zou zijn?
Verder vandaag de koppen en zuigers schoongemaakt. breng ik dit weekend weg om even te laten controleren voordat ik het weer opbouw.
Zouden gereviseerd zijn, maar heb wel vaker gemerkt dat er een verschil is tussen reviseren en reviseren
Echt grappig wat een info je daar uit krijgt
zo had mijn bus, van 5 november 1971, standaard een versnellingsbak met berg verhoudingen en slechts een 1300. nu zijn deze voor zover ik weet beide gestolen, dus niet meer aanwezig.
ook heeft hij speciaal voor Italie witte voor knipperlichten voor en knippers in de zijstijl.
Ik lees ook iets over een aangepaste handgreep hendel. iemand een idee wat er dan anders zou zijn?
Verder vandaag de koppen en zuigers schoongemaakt. breng ik dit weekend weg om even te laten controleren voordat ik het weer opbouw.
Zouden gereviseerd zijn, maar heb wel vaker gemerkt dat er een verschil is tussen reviseren en reviseren
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: T2ab personenbus
Ik dwnk dat er dan fout uit de vertaling is gekomen, naar mijn idee is er geen T2 geleverd met een blok kleiner dan 1600cc.
En ook berg versnellingen zijn mij onbekend, maar dat kan aan mijn gebrek aan kennis liggen.
Gr
Marcel
En ook berg versnellingen zijn mij onbekend, maar dat kan aan mijn gebrek aan kennis liggen.
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: T2ab personenbus
Misschien wordt er met bergversnelling een langere 3e en 4e versnelling bedoelt?
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: T2ab personenbus
Ik denk eerder aan kortere versnellingen. Dan is de trekkracht bergop groter. De bus gaat dan langzamer, maar het motertje heeft het wel makkelijker.
Er zijn dacht ik echt wel verschillende overbrengingen geleverd in de bakken.
Groet Patrick
Er zijn dacht ik echt wel verschillende overbrengingen geleverd in de bakken.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: T2ab personenbus
Klopt voor ons M code plaatje geld ook een versnellingsbak met sper inrichting??
jw
jw
Re: T2ab personenbus
Dubbel schuiver schreef:Ik denk eerder aan kortere versnellingen. Dan is de trekkracht bergop groter. De bus gaat dan langzamer, maar het motertje heeft het wel makkelijker.
Er zijn dacht ik echt wel verschillende overbrengingen geleverd in de bakken.
Groet Patrick
Ik ben inderdaad al bang voor een top snelheid van 60 haha.
Weet alleen niet zeker of de originele bak er überhaupt nog in zit.
Heb wel de code van de huidige bak, maar weet niet goed waar ik de info moet zoeken.
Nu zit er in: CU15125
Een5 Ribs, CP26017, staat hier nog. Ben ook benieuwd naar de verhouding daarvan.
Re: T2ab personenbus
Weer een kleine update van de afgelopen week:
Ik had preventief de dynamo en startmotor voor revisie weggebracht (en omdat het er mooi uitziet )
Bleek een goede keus te zijn. De dynamo was nog redelijk, maar de startmotor was zo'n beetje alles kapot wat maar kapot kon vertelde de man
Het dashboard gedemonteerd en het bovenste deel naar de spuiter gebracht aangezien hij toch nog niet begonnen was aan de velgen en het motor plaatwerk
Ook de tank gedemonteerd. deze leek wel haast nieuw van binnen
Toch de buitenkant maar alles dat op beginnende roest leek kaal gemaakt en in de roestwerende primer gezet.
toen kon ik toch niet met de dalmatiër tank leven, ook al zie je er niets meer van, dus maar even zwart gemaakt weer.
En schilder hulp gekregen van mijn vriendin, altijd handig en gezellig!
tot slot de motorruimte al grotendeels kaal gemaakt om straks weer mooi blauw te kunnen maken.
De koppen liggen nu bij een bekend tuning bedrijf voor revisie. ook worden de cilinders preventief een keer gehoond en komen er nieuwe zuigerveren op de zuigers.
Hopelijk heb ik komend weekend de motorruimte klaar en kan ik daarna beginnen met het blok opbouwen.
Ik had preventief de dynamo en startmotor voor revisie weggebracht (en omdat het er mooi uitziet )
Bleek een goede keus te zijn. De dynamo was nog redelijk, maar de startmotor was zo'n beetje alles kapot wat maar kapot kon vertelde de man
Het dashboard gedemonteerd en het bovenste deel naar de spuiter gebracht aangezien hij toch nog niet begonnen was aan de velgen en het motor plaatwerk
Ook de tank gedemonteerd. deze leek wel haast nieuw van binnen
Toch de buitenkant maar alles dat op beginnende roest leek kaal gemaakt en in de roestwerende primer gezet.
toen kon ik toch niet met de dalmatiër tank leven, ook al zie je er niets meer van, dus maar even zwart gemaakt weer.
En schilder hulp gekregen van mijn vriendin, altijd handig en gezellig!
tot slot de motorruimte al grotendeels kaal gemaakt om straks weer mooi blauw te kunnen maken.
De koppen liggen nu bij een bekend tuning bedrijf voor revisie. ook worden de cilinders preventief een keer gehoond en komen er nieuwe zuigerveren op de zuigers.
Hopelijk heb ik komend weekend de motorruimte klaar en kan ik daarna beginnen met het blok opbouwen.
Re: T2ab personenbus
Even weer een paar updates van de afgelopen maand.
Plan was om alleen de buitenkant van het dashboard aan te pakken. Kon ik uiteindelijk toch niet maken, dus maar gedemonteerd en naar de spuiter gebracht. Kale boel zo!
Brandschot en komplete motorruimte met de staalborstel en/of stralen kaal gemaakt en weer in de verf gezet.
Blij met het resultaat
Op advies van Lex voorruitframe kaal gemaakt, vertint en in de primer gezet:
Verder bij de schakelstang een geleider vervangen die kapot was, de boel gespoten en gemonteerd.
Ook de versnellingsbak weer gemonteerd. Vervolgens wilde ik de startmotor aansluiten en kwam ik erachter dat ik geen foto hiervan had gemaakt bij demonteren, en onduidelijk/anders in het werkplaatshandboek staat...
Ik heb vier aansluitingen, 2 ogen, 2 schuifconectors. ogen moeten beide op de plus neem ik aan?
Ik heb eigenlijk het idee dat het revisiebedrijf het linker lipje heeft afgebroken?! zit er verschil tussen de linkse en rechtste stekker aansluiting?
Plan was om alleen de buitenkant van het dashboard aan te pakken. Kon ik uiteindelijk toch niet maken, dus maar gedemonteerd en naar de spuiter gebracht. Kale boel zo!
Brandschot en komplete motorruimte met de staalborstel en/of stralen kaal gemaakt en weer in de verf gezet.
Blij met het resultaat
Op advies van Lex voorruitframe kaal gemaakt, vertint en in de primer gezet:
Verder bij de schakelstang een geleider vervangen die kapot was, de boel gespoten en gemonteerd.
Ook de versnellingsbak weer gemonteerd. Vervolgens wilde ik de startmotor aansluiten en kwam ik erachter dat ik geen foto hiervan had gemaakt bij demonteren, en onduidelijk/anders in het werkplaatshandboek staat...
Ik heb vier aansluitingen, 2 ogen, 2 schuifconectors. ogen moeten beide op de plus neem ik aan?
Ik heb eigenlijk het idee dat het revisiebedrijf het linker lipje heeft afgebroken?! zit er verschil tussen de linkse en rechtste stekker aansluiting?
Re: T2ab personenbus
Lang geen updates geplaatst, maar toch wel de nodige uren blijven maken de laatste tijd!
Dus hier een aantal updates:
Velgen, motordelen en dashboard opgehaald bij de spuiter en 1 velg gepast. hebben ze netjes gemaakt
Verder de gereviseerde koppen opgehaald en de cilinders zijn licht gehoond + preventief nieuwe zuigerveren, dus hiervan de dekhoogte bepaald. Nu nog wachten op de goede ringen en dan kan de boel in elkaar!
Ook een klein beetje begonnen met de stuurkolom. Deze heeft de vorige eigenaar gedemonteerd, dus dat wordt nog een redelijke puzzel ben ik bang... oa met al die losse draden etc ipv de voorgevormde stekkers.
Het contact slot blijft 'plakken' en de pin van het stuurslot komt er niet altijd uit.
Iemand tips om dit op te lossen of iemand die aan kan geven hoe ik het slot er uit haal?
En de grootste transformatie tot nu toe! de voorkant is 1 kleur heeft wat weekenden gekost, maar wel heel blij met het resultaat
Dus hier een aantal updates:
Velgen, motordelen en dashboard opgehaald bij de spuiter en 1 velg gepast. hebben ze netjes gemaakt
Verder de gereviseerde koppen opgehaald en de cilinders zijn licht gehoond + preventief nieuwe zuigerveren, dus hiervan de dekhoogte bepaald. Nu nog wachten op de goede ringen en dan kan de boel in elkaar!
Ook een klein beetje begonnen met de stuurkolom. Deze heeft de vorige eigenaar gedemonteerd, dus dat wordt nog een redelijke puzzel ben ik bang... oa met al die losse draden etc ipv de voorgevormde stekkers.
Het contact slot blijft 'plakken' en de pin van het stuurslot komt er niet altijd uit.
Iemand tips om dit op te lossen of iemand die aan kan geven hoe ik het slot er uit haal?
En de grootste transformatie tot nu toe! de voorkant is 1 kleur heeft wat weekenden gekost, maar wel heel blij met het resultaat
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: T2ab personenbus
Ziet er netjes uit hoor!
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: T2ab personenbus
idd ziet er goed uit
grt Richard
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: T2ab personenbus
Het contact slot blijft 'plakken' en de pin van het stuurslot komt er niet altijd uit.
Iemand tips om dit op te lossen of iemand die aan kan geven hoe ik het slot er uit haal?
max oldtimer sloten service
http://www.everyoneweb.com/Pr_Update_Kn ... D=K452&LG=
grtz ko
Iemand tips om dit op te lossen of iemand die aan kan geven hoe ik het slot er uit haal?
max oldtimer sloten service
http://www.everyoneweb.com/Pr_Update_Kn ... D=K452&LG=
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
-
- Actief Lid
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr sep 26, 2008 11:16 am
- Locatie: Hellevoetsluis
- Contacteer:
Re: T2ab personenbus
Heb je bij de startmotor ook een nieuw toplager voor in de versnellingsbak gekregen?
Meestal is dit ook versleten als de startmotor aan revisie toe is.
Aangezien de bak er nog niet in zit is dit nu makkelijk te vervangen.
Jeroen
Meestal is dit ook versleten als de startmotor aan revisie toe is.
Aangezien de bak er nog niet in zit is dit nu makkelijk te vervangen.
Jeroen
VW t2b 1977 doka 2.0l injectie, VW T3 1981 1.9TDI