Dubbel schuiver

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Dubbel schuiver

Bericht door Dubbel schuiver » wo aug 01, 2012 17:35 pm

Hier nog wat plaatjes voor de visueel ingestelden :lol: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de vloerbedekking doorgelegd tot de schuifdeuropening. Het ligt nu tot een centimeter of 10 onder de mat.
Dit ook ivm het nat worden door inregenen en of inloop door de kids en onszelf. De nattigheid beperkt zich nu tot de rubbermat. :)

Hier een paar plaatjes van de isolatie werken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hiervoor gebruikt 20 mm dik extrem isolatie. Bij de camperbouwer vandaan. Her en der een spuitje lijmspray om het vast te plakken.

Verder nog wat plaatjes van de 12 volt aansluitingen voor. voor die achterin, heb ik een zelfde geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Verder nog een stukje hawai slinger opgehangen. De kids hadden er een om mee te spelen, en deze hadden ze stuk gemaakt. Nu heeft papa lekker een stukje aan de spiegel hangen.

Afbeelding

Verder nog wat plaatjes van de bus. Niet spannend maar gewoon voor de leuk :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor nu weer klaar met foto'tjes uploaden :D

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Dubbel schuiver

Bericht door Dubbel schuiver » zo sep 02, 2012 22:30 pm

We zijn weer terug van onze vakantie naar en door Frankrijk.
Hieronder staat de route die we hebben afgelegd.

[googlemap]http://maps.google.nl/maps?saddr=1741+Schagen&daddr=48.9362043,4.3837196+to:Rue+de+Plaisance+to:48.907382,4.398838+to:48.8611941,4.4281083+to:48.7970241,4.5086713+to:45.24676,4.2203+to:Les+Obleti%C3%A8res+to:45.39197,4.42948+to:45.292798,4.615732+to:45.19884,4.80144+to:45.0665489,4.8513779+to:44.974942,4.8837071+to:44.70549,4.65979+to:Privas,+Frankrijk+to:44.70928,4.6817+to:Rue+des+Voiliers%2FD284+to:47.862385,5.3301382+to:47.9252558,5.2908224+to:49.7276,5.79537+to:50.6523892,5.5297881+to:51.1965002,5.8861728+to:51.21358,5.92168+to:Middenpeelweg%2FN277+to:1741+Schagen&hl=nl&ie=UTF8&ll=49.066668,5.603027&spn=8.941601,26.784668&sll=51.381879,5.981026&sspn=0.016633,0.052314&geocode=FWyNJQMdr3tJACnHM3IZPU7PRzHtG3LBHmOelw%3BFQy16gId5-NCACnb8u44x-DrRzHANMd-uV8KEw%3BFcy06gIdauNCAA%3BFXZE6gId9h5DACn_KVLl0ubrRzGR4PypuV8KEw%3BFQqQ6QIdTJFDACllGxB3NOTrRzFh0PupuV8KEw%3BFWCV6AId_8tEAClR9gJA1-_rRzHhbn2tuV8KEw%3BFShpsgIdjGVAACkb66X0uL31RzEArYrQrzwJEw%3BFaTysQIdikZAAA%3BFWKgtAIdqJZDACkTi-D296j1RzGmFF8tSm5qEg%3BFf4cswIdNG5GAClxvavyGg71RzFtL_7TCZGfpg%3BFfitsQIdoENJACkxs6-tiz_1RzGhhPfQrzwJEw%3BFTSprwIdsQZKACmPa-q3l0T1RzHC2EhccXF4lQ%3BFV5DrgId-4RKACnLdAiDIVr1RzFLpX3OWzkNWQ%3BFdImqgIdThpHACmBCpWZbjm1EjHA00jVrzwJEw%3BFSWbqgId_yxGACkjH0G68zq1EjGgp2_lqk_6PQ%3BFaA1qgId5G9HACn1f9eYBDm1EjEhbDbVrzwJEw%3BFap42gIduhtSAA%3BFXFS2gId2lRRACmfHynG8yPtRzEhNkKouV8KEw%3BFQdI2wIdRrtQACnfWl4hTiDtRzGhKi-nuV8KEw%3BFXDI9gIdKm5YAClrzL7oXqXqRzGoEPIIkYTxrg%3BFeXkBAMdvGBUAClBiuOPyvvARzEKbXlj6R47NQ%3BFVQyDQMd3NBZACmLLdcGs8rARzFxnGwuPEu-mA%3BFQx1DQMdkFtaACnPhRdXu0rHRzGsrhd1OUekAA%3BFboAEAMdeE9bAA%3BFWyNJQMdr3tJACnHM3IZPU7PRzHtG3LBHmOelw&oq=1741+&t=h&mra=ls&via=1,3,4,5,6,8,9,10,11,12,13,15,17,18,19,20,21,22&z=6[/googlemap]

De lunch hebben we gedaan bij Chaleroi in Belgie.
Hier stonden we gewoon bij een tankstationnetje langs de weg.

Afbeelding

Hier een binnenkiekje tijdens een tankstop

Afbeelding

We zijn als eerste naar chalon de Champagne gereden. Daar is een camping municipal, die prima voldoet om daar 1 a 2 nachtjes of meer te overnachten.

Afbeelding

Omdat we tijdens de rit hiernaar toe steeds meer problemen kregen met een gaskabel die bleef hangen, toch lastig in de bergen en met remmen op de motor, heb ik deze op de camping uitgebouwd schoongemaakt en goed in het vet weer teruggemonteerd. Er zat een beetje straalgrit en zand in. Hierna beter dan ooit geweest.

Na 2 nachten hier gestaan te hebben, zijn we tot net voor Langres binnendoor gereden, en daarna via de auto route du Soleil naar Sainte Sigolene gereden. We zouden hiertussen nog 2 campings aandoen, maar net voor we vertrokken, werden deze ons afgeraden. Hierdoor toch maar de tolweg genomen.

Hier een tussenstop op Aire de Jugy langs de tolweg. Lekker even de lunch klaarmaken en naar binnenwerken. Omdat dit een parkeerplaats is speciaal voor kinderen, konden deze zich hier ook goed vermaken.

Afbeelding

Afbeelding

Hierna zijn we verder gegaan. Net voorbij Lyon zijn we richting St Ettienne gegaan. Op deze weg hadden we de eerste echte klimmen. Met een snelheid van 50 km/h kwamen we boven op de toppen van 3 hellingen. De bus zakte dus ver terug, maar in de 2e versnelling kwamen we prima boven. Elke keer op de top kregen we duimen omhoog van voorbij komende auto's en vrachtwagens.

Hier ons plekje op camping Vauberlet in Sainte Sigolene

Afbeelding

Toen we de camping opreden, hoorden we meteen al iemand roepen dat er een nieuwe blikvanger was. :D

De oude blikvanger, was een touringcar camper uit Monaco.

Afbeelding

Met een trekstang, had deze nog een smart op sleeptouw. Elke dag stond er wel een andere exotische wagen naast.

Hier nog een doorkijkje naar onze combi.

Afbeelding

Omdat hier geen telefoon ontvangst was, zijn we een stukje gaan rijden om te kunnen bellen met de ouders. Op de terugweg, met de camping in zicht, Een hoop herrie vanachter uit het moteruim. Wat bleek, de dynamo poelie was losgelopen. Met het gereedschap wat ik in de bus had, heb ik dit terplaatse weer kunnen oplossen. De moer lag gelukkig nog in het moterruim op de moterbeplating. De poelie was er niet geheel af, maar lag te rammelen tegen de moterbeplating en de olievulpijp.

Dus dynamo ontspannen poelie terugplaatsen en de dynamo weer opgespannen.

Hier onze caravan met voortent op een koude en bewolkte ochtend.

Afbeelding

De temperaturen waren hier overdag rond de 32 graden. Snachts koelde het af naar een graad of 6. Ook was het er erg vochtig. Wel een fantastiche camping met een leuk riviertje ernaast.

Hierna zijn we vertrokken naar camping Ardeche in Privas. Omdat de route die onze Tomtom aangaf, ons werd afgeraden door de camping eigenaar, zijn we terug omhoog gereden naar St Ettienne. Van daar hebben we binnendoor gereden via Annonay naar Valance.

Eigenlijk was dit een grote klim met een grote afdaling erna. 12 km lang haarspeldbochten met een steigings percentage van 8%. De afdaling was ongeveer een 10 km. De bus hield zich prima met een temperatuur buiten van 40 graden.

We hebben hier heerlijk gereden met alle ramen en het schuifdak open. Wat klinkt dat toch heerlijk. Dat galmen van de uitlaat in de dorpjes, als je een beetje doortrekt.

Toen we bij Valance een stukje tolweg wilden pakken, stonden we 2 keer stil met een kapotte hoofd zekering. Er zat een 16A in. Na 2 keer toch een 25A geplaatst, en geen problemen meer. Alle geschakelde stroom was uitgevallen.

In Privas hebben we een zwem gelegenheid bezocht die een 10 cruisen van de camping lag. Hier hebben we lekker gezwommen en geravot met de kids.

Afbeelding

Hier een mooi plaatje van een stukje Privas

Afbeelding

Overal stonden de bramen goed in bloei.

Afbeelding

Dit nodigde uit tot plukken en eten. We hadden binnen no-time een volle bak bramen.

Afbeelding

Hier hebben we er veel van gegeten.

De temperaturen waren hier overdag tussen de 35 en 42 graden. Behoorlijk warm dus. Om 23:00 uur meestal nog een dikke 28 a 29 graden. Lekker lang buitenzitten dus.

Na 2 weken in Privas gestaan te hebben zijn we met regen vertrokken naar het noorden. Na Lyon werd het iets beter. Lees: droog. We hebben wel de tolweg gepakt, maar lekker rustig gereden. De overnachting hebben we gedaan in Langres.

Hier een fototje onderweg

Afbeelding

Op camping Lac du Lieze.

Dit is een camping aan het grootst aangelegde stuwmeer van Frankrijk.

Afbeelding

De camping ligt tegen een berghelling aan. Wij stonden bovenop.
Wij hadden een redelijk kleine plaats, maar er waren ook grotere.

Afbeelding

We konden hier mooi nog even de natte was drogen. In de avond begon het ook hier stevig te waaien en te regenen. Dit was het voorteken, voor een natte rit door de ardennen.

We zijn na het tanken in Luxemburg bij Arlon binnendoor gereden naar Bastogne. We zijn hier aardig wat stevige hellingen tegengekomen. Zeker in de buurt van Martelange. Een erg leuk plaatsje, met aan 1 kant van de weg (Luxemburg) alle merken tankstations, en aan de andere kant(Belgie) geen 1. Vrouw en kids vonden het maar vreemd.

We hadden nog een overnachting gepland staan ter hoogte van Spa.

Omdat het hier erg slecht weer was hebben we besloten om door te rijden naar de Schatberg in Sevenum. Hier hebben we lekker gegeten en de kinderen konden zich nog uitleven in de binnenspeelplaats.

De volgende ochtend zijn we rustig vertrokken voor de laatste etappe naar Schagen.

We hebben deze vakantie ruim 2500 km gereden met de caravan en een 500 km los. Het verbruik was gemiddeld 1 op 6,5. De dag door de ardennen, was het verbruik het hoogst, met 1 op 5,9. Dit viel me alles zins mee.

We hebben ongeveer 1,2 liter olie verbruikt op de hele vakantie. Voor sommige misschien veel, maar ik vind het gezien het harde werken van de bus nog best meevallen.

De snelheid die we op de grotere wegen aanhielden, lag rond de 93 km/h op de gps. Hier hadden we nog voldoende over om te kunnen versnellen en om de bus niet over de kop te jagen. In de heuvels, wel hele stukken volgas moeten rijden in 4 en uiteraard ook terug naar 3. Op een aantal klimmen terug naar 2, maar dit was prima te doen.

Tijdens de vakantie heb ik de schuifdeuren nog wat moeten verhangen/ stellen ivm het iets gaan hangen en slecht sluiten van de sloten. Nu we thuis zijn, zijn er meer dingen/ sloten die iets loszitten en slecht sluiten, maar met een beetje aandacht lost dit vast wel weer op.

Dit was onze vakantie van 2012 met wat kleine gebreken, maar voor herhaling vatbaar..

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Dubbel schuiver

Bericht door Max » ma sep 03, 2012 13:13 pm

Mooi reisverslag Patrick. bekende plaatsjes gelezen
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Dubbel schuiver

Bericht door Dubbel schuiver » ma sep 03, 2012 19:21 pm

Ja,

Ach het is voor sommige misschien niet zo avontuurlijk, maar voor ons doen was dit toch best wel weer spannend.

We waren nog nooit verder geweest dan Ninove met de bus, en de wieringermeer met de constructam erachter, was toch ook wel een hele wereldreis. :lol: :lol: :lol:

Elke keer als we wat probleempjes hadden, waren we toch wel weer trots dat we het zelf opgelost hadden. :wink:

Volgend jaar misschien maar een avontuurlijker ritje, dan de grote stukken tolweg die we n u gedaan hebben :D
Wel een lekkere vakantie gehad. Jammer dat het gevoel toch al behoorlijk wegebt, als de jongens weer naar school zijn nu en de caravan weer gewassen in de stalling staat. :cry:

Maar ja, dan hebben we weer wat om naar toe te leven. :D

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
JRS
Gevorderde
Berichten: 526
Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Groningen

Re: Dubbel schuiver

Bericht door JRS » ma sep 03, 2012 23:16 pm

Mooie foto's en een mooi verhaal!!!!!!!!!!!!
Op naar volgend jaar!
Was het maar 6x per jaar zomervakantie :)
05-1971 Early Bay Westfalia

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Dubbel schuiver

Bericht door Dubbel schuiver » wo apr 10, 2013 11:21 am

Van de week de bus maar weer eens tot leven gewekt.
Na bijna 4 maanden stilstaan, de 2e startpoging al aanslaan en blijven lopen. Dat is wel eens anders geweest.
Gelukkig nog genoeg kracht in de accu. :D :D :D

Meteen maar even een rondje door de woonwijk gereden. :D :D
Verder lukte niet i.v.m. knieproblemen. :evil: Morgen onder het mes voor een nieuwe kruisband. Begin het thuiszitten toch wel zat te worden. :x

Als de knie weer beter is, maar eens kijken of ik de elektrische storing kan oplossen die ik ergens heb. In het najaar was er een zekering die er meerdere malen uitklapte. Ik had gelijk nergens stroom meer.
Baal een beetje dat ik er nu niet aankan.

Nog zoveel plannen, maar het is er blijkbaar nog niet de juiste tijd voor.

Tussendoor dus niets gedaan aan de bus i.v.m. het bedrijfsongeval wat ik heb gehad in November.

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
Guytje
Actief Lid
Berichten: 295
Lid geworden op: di jul 17, 2012 10:56 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Delft

Re: Dubbel schuiver

Bericht door Guytje » wo apr 10, 2013 20:32 pm

succes morgen!!

groeten
Guy

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Dubbel schuiver

Bericht door fahtal » wo apr 10, 2013 21:25 pm

kruisband... Daar ben je nog wel even zoet mee.

succes!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Dubbel schuiver

Bericht door Dubbel schuiver » wo apr 10, 2013 21:36 pm

Bedankt,

Tja, ben der al een tijd mee bezig. Wil wel weer aan de gang. Gaat alleen nog niet.
Ben benieuwd naar hoe het na morgen gaat verlopen.

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Dubbel schuiver

Bericht door Dubbel schuiver » vr aug 14, 2015 15:22 pm

Zo zeg, laatste post hier is al weer erg lang geleden.

Ondertussen wel een aantal dingen aan de bus gedaan. Vorig jaar voor bij de APK meteen maar een beurtje gedaan. Olie kleppen bougies contactpuntjes enzovoorts.

Door mijn ongelukje eind 2012 en de herstelperiode daarna de bus wel veel minder gebruikt dan gewenst.

De zomer van 2013 was ik nog niet in staat om met de bus op pad te gaan. Toen ook geen trip gemaakt.
Omdat het huis in 2014 om de nodige verbouwingsaandacht vroeg zijn we niet weggeweest.

Dit jaar hebben we de keverdag in Schagen bezocht. Goh wat een trip. Was nog wel spannend het kleine stukje naar huis. De ruitenwissers gaven het op voordat we van de parking af waren. Na wat zoeken en openmaken er achter gekomen dat het asje uit het tandwieltje was gebroken dat zorgt voor de overbrenging.

Bij mijn buurman Maurice geweest op de zaak om te kijken of hij nog onderdelen had liggen. Hij had nog wat liggen dus dit gemonteerd. Na de complete montage van het systeem brak hier ook spontaan het tandwieltje van het asje :twisted: . Nu tijdelijk even een ruitenwisser mechaniek uit zijn privé voorraad (lees gedemonteerde bus) kunnen lenen. Dit om de komende vakantie te kunnen overbruggen.

De constructam Comet 5 hebben we dit voorjaar verkocht en een aanhanger terug gekocht. Dit omdat we de fietsen mee willen op vakantie. We hebben namelijk een vakantie in tenten geboekt. Waarbij we veel fietstochten gaan maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De vakantie van dit jaar ging naar Saumur. Dit is in Frankrijk aan de Loire. We zijn vertrokken op de zaterdag met de storm in Nederland. Wat een wind en regen. Pffff. Last van kramp in de handen toen we al een tijdje in Frankrijk reden.

In Frankrijk plofte op een gegeven moment de hoofdzekering eruit. Zomaar uit het niets. We hadden alles wat elektrisch bij kon eerder allemaal aangehad, en nu op moment van het inrijden van een tunnel bij het inschakelen van de verlichting plofte de hoofdzekering. Hierbij gaat dus ook de motor uit. Wel fijn in een tunnel. :evil:

Gelukkig is mijn vrouw niet voor 1 gat te vangen. Omdat de tunnel naar beneden liep, ben ik blijven rollen en heeft zij de zekering gewisseld. Voordat we de tunnel uit waren hadden we de motor weer aan de praat zonder problemen. Later bij het wederom inschakelen van de verlichting ging weer de zekering eruit. Hierop besloten om dan maar zonder de lampjes te rijden.

Op de camping aangekomen nog wel even naar gekeken, maar geen tijd gehad om verder te zoeken. We moesten met de fiets door naar de volgende camping. We hadden een arrangement geboekt om te fietsen van camping naar camping met vervoer van bagage. Superleuk om te doen en veel mooie dingen gezien. Helaas veel te weinig foto's gemaakt.

Na 10 dagen weer terug op de startcamping. Hier de bus weer naast de huurtent en gaan kijken waar het probleem ligt. Omdat de lichtschakelaar en de alarmlichtschakelaar niet geheel fris waren deze op de camping opengemaakt. Het binnenwerk gereinigd en weer goed in elkaar gezet. Na het een en ander te hebben doorgemeten en getest bleef nu de zekering heel van de verlichting.

Tijdens de terugreis ging het helaas weer mis. Weer elektrische problemen. De zekering van de richtingaanwijzers plofte stuk. :cry: Alle richtingaanwijzers deden het wel op de alarmlichtschakelaar maar deden niets via de richtingaanwijzer. Na wat zoeken geen gekke dingen gevonden. Tijdens het droogtesten op een tankstation bleven ze het ook weer doen. Na enige tijd weer de zekering stuk. Omdat we hier niet konden stoppen de zekering tijdens het rijden weer gewisseld door mijn vrouw. Nu viel het op dat de zekering telken stukging bij het richting aanwijzen naar rechts. Hier dus maar mee gestopt. ;)

Bij een volgende tankstop op een overbevolkt tankstation op zwarte zaterdag wilde de bus niet starten. De startmotor wilde niet. Na aanduwen met behulp van wat andere Hollanders en een Fransoos zijn we verder gereden naar een overnachtings hotel. Hier hadden we de tijd en ruimte om onder de bus te kruipen om de startmotor los te krijgen. Dit lukte met behulp van een gerichte technische tik tijdens het doorstarten.

Nadat we thuis waren weer gaan zoeken naar wat nu het probleem in de elektra is. Omdat het probleem ook nu pas te voorschijn kwam toen de bus echt warm was en het ontstond bij inschakelen van de verlichting of een richtingaanwijzer naar rechts, ben ik gaan zoeken achterin bij de motor en achterlichten. Hier was niets mis.

Na een brainstorm sessie met mijn vrouw kwamen we erachter dat de trekhaak bedrading tegen de spaghettie uitlaat aangekomen was. Deze was beschadigd en smolt weer open toen de motor weer warm werd. Nu de bedrading vervangen en lijkt het probleem verholpen.

Omdat ik tijdens de zoektocht een hoop beschadigde en verweerde bedrading ben tegen gekomen, ga ik maar eens op zoek naar een nieuwe kabelboom. Dit om alle pijnpuntje die nu met tapejes en rommel gerepareerd zijn ook weg te krijgen om nieuwe storingen te voorkomen. Wat een drama is dat toch als je het niet direkt kunt vinden, en de bus later weer zonder problemen zomaar een 50 tot 100 km rijd zonder probleem.

Iemand een tip voor een draadboom?

Terugkijkend op deze vakantie was de reis spannend, maar het verblijf super. We hebben veel gefietst en mooie dingen gezien. Met de vele fiets km maar 1 langzaam leeglopend voorbandje gehad van mijn MTB door een doorntje en verder geen enkel probleem gehad.

Is het alweer bijna zomervakantie? Nu 5 dagen thuis en alweer zin in de komende :D

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Dubbel schuiver

Bericht door Tuinkabouter90 » vr aug 14, 2015 17:18 pm

ja het blijft een avontuur om met de bus onderweg te zijn. en zeer leuke oplossing van de hoofdzekering :-)
verder leuk verhaal

en goed om te horen dat je al weer uitkijkt naar de volgende vakantie, met de bus neem ik aan

Gebruikersavatar
Eppo91
Actief Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Goirle

Re: Dubbel schuiver

Bericht door Eppo91 » vr aug 14, 2015 22:11 pm

Mooi verhaal maar wat een gedoe met je elektra :o
In dit draadje staat wat over kabelbomen:
http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=16515&p=338288&hilit=Kabelboom#p338288
Waarom? Omdat het kan!

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Dubbel schuiver

Bericht door Thijs84 » vr aug 14, 2015 22:39 pm

Stroom problemen zijn in de laatste tijd lees ik.. Zo hoor je er wel een beetje bij ;-)
Mooi verhaal :-D
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Dubbel schuiver

Bericht door Dubbel schuiver » za aug 15, 2015 10:48 am

Ach ik denk dat het een beetje door de leeftijd van de bus komt. Koper is ook gevoelig voor veroudering door beweging en vocht.

Op een gegeven moment moet hier serieus wat mee gedaan worden. Er zijn niet voor niets steeds meer bedrijven die kabelbomen produceren en leveren. Nu nog even uitzoeken wat de beste leverancier voor mij is.

VWlooms heb ik al een mailtje gestuurd, dus die wacht ik even af. :D

En voor de rest moet je wat te sleutelen en te rommelen hebben toch :D .

Er gaat weinig boven de ruimte van de bus ten opzichte van de daily nissan, ;)

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
JORO
Actief Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 03, 2012 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Dubbel schuiver

Bericht door JORO » zo aug 16, 2015 20:03 pm

Hey Dubbel Schuiver, lastig verhaal die elektra storingen. Wel dapper om dat even tussen het rijden door even een zekering te wisselen. Maar zeker wel een mooie vakantie gehad denk met de fietsen mee. Doen wij ook op een aanhangertje. Succes met de kabeltjes. gr joro

Plaats reactie