Gaspedaal
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Gaspedaal
Wie heeft er eens een upgrade aan zijn gaspedaal gedaan?
Zie op internet een aanpassing voor je gaspedaal met diverse kogelkopjes en stangetjes.
Werkt dit goed vind de prijs nogal fors en wilde eens weten of het echt een upgrade is.
Jw
Zie op internet een aanpassing voor je gaspedaal met diverse kogelkopjes en stangetjes.
Werkt dit goed vind de prijs nogal fors en wilde eens weten of het echt een upgrade is.
Jw
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Gaspedaal
Ik ken het niet hoor, maar wat wil je bereiken? Het pedaal is echt niets anders dan een plaatje aan een scharnier toch?
Take the planet and make it spin your way
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: Gaspedaal
Ik heb die upgrade erop zitten en is erg fijn.
mijn pedaal was dan ook flink versleten maar voelt nu super stevig en het gas reageert super direct.
mijn pedaal was dan ook flink versleten maar voelt nu super stevig en het gas reageert super direct.
hoe???
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Gaspedaal
Hoi Wilfred,ik vind de constructie een beetje wiebelig worden in onze bus en kwam de upgrade kit tegen op internet.
Hij kost wel iets van 65 euro wat best fors is als je ziet wat de onderdeeltjes van het bestaande pedaal kosten.
Het ziet er wel goed en degelijk uit met stang en gaffel met kogelkopjes vandaar de prijs.
En als het echt scheelt met gas geven is het het misschien wel waard.
Had het idee dat ons pedaal een beetje bleef hangen tijdens de vakantie.
Het blijft toch een lang eind kabel en hoewel deze pas vervangen is samen met de koppelingskabel blijft het een hoop weerstand wat hij weer moet overwinnen het veertje aan je carb en de haarspeldveer onder je pedaal.
Jw
Hij kost wel iets van 65 euro wat best fors is als je ziet wat de onderdeeltjes van het bestaande pedaal kosten.
Het ziet er wel goed en degelijk uit met stang en gaffel met kogelkopjes vandaar de prijs.
En als het echt scheelt met gas geven is het het misschien wel waard.
Had het idee dat ons pedaal een beetje bleef hangen tijdens de vakantie.
Het blijft toch een lang eind kabel en hoewel deze pas vervangen is samen met de koppelingskabel blijft het een hoop weerstand wat hij weer moet overwinnen het veertje aan je carb en de haarspeldveer onder je pedaal.
Jw
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Gaspedaal
Ah, okay.
Tjah standaard moet de carb veer inderdaad alles terugtrekken. Als het dan te zwaar gaat, kan ie blijven hangen idd.
Ik heb lekker een drive-by-wire pedaal Dat draait heerlijk soepel.
Tjah standaard moet de carb veer inderdaad alles terugtrekken. Als het dan te zwaar gaat, kan ie blijven hangen idd.
Ik heb lekker een drive-by-wire pedaal Dat draait heerlijk soepel.
Take the planet and make it spin your way
- fonzamundo
- Actief Lid
- Berichten: 118
- Lid geworden op: di jul 09, 2013 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Brugge (BELGIE)
Re: Gaspedaal
Het gaat waarschijnlijk om deze?
http://www.degaraasj-webshop.be/detail/ ... kit-type-2
Lijkt mij idd ook wel interessant (maar eerst even sparen nu de motor voor revisie weg is...)
http://www.degaraasj-webshop.be/detail/ ... kit-type-2
Lijkt mij idd ook wel interessant (maar eerst even sparen nu de motor voor revisie weg is...)
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Gaspedaal
Klopt,is ook te bestellen bij het bedrijf in Limburg.
De prijs blijft hetzelfde.
Jw
De prijs blijft hetzelfde.
Jw
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Gaspedaal
Wat is het verschil, de kabel word door een veer terug getrokken bij de carb , ook met het andere spul en onder het pedaal hebben ze een veer gemaakt maar die zit er al, en als je de kabel er af haalt moet het pedaal vrij naar boven komen, werkt dat dan is het ok en kan ook zo'n hi-tech pedaal er niet veel aan verbeteren.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- westy69
- Actief Lid
- Berichten: 282
- Lid geworden op: ma jul 13, 2009 9:33 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Gaspedaal
Ik had best wat speling en heb toen deze besteld en geeft zeker wel een verbetering.
http://www.buttysbits.com/throttle-kits1.html
http://www.buttysbits.com/throttle-kits1.html
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Gaspedaal
Zie aan jouw foto van je bus dat jij een A bezit en wij een B.
Weet niet of hier verschil in zit denk het haast wel.
Maar bestel hem dan toch in Nederland,prijs blijft gelijk.
Jw
Weet niet of hier verschil in zit denk het haast wel.
Maar bestel hem dan toch in Nederland,prijs blijft gelijk.
Jw
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Gaspedaal
Bij mijn bus heb ik de veer van de carb gehaald omdat die in mijn ogen de carb om zeep helpt zeker icm lpg, de veer trekt nl omhoog terwijl er een voorwaartse beweging is door de kabel,die veer heb ik vervangen door een veer die in het verlengde van de gaskabel trekt en op die manier geen extra druk op het asje en de carb uitoefend, de veer heb ik met een draad aan de achterbalk bevestigd net boven de klepopening.
De carb die ik erop heb is een 30 pic 1 en heb nog steeds geen noemenswaardige speling op de asjes na bijna 250 000 km tewijl met grote regelmaat er mensen zijn die de boel voor veel geld moeten laten reviseren.
De carb die ik erop heb is een 30 pic 1 en heb nog steeds geen noemenswaardige speling op de asjes na bijna 250 000 km tewijl met grote regelmaat er mensen zijn die de boel voor veel geld moeten laten reviseren.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Gaspedaal
Dit lijkt mij een onzin verhaal. De zowel de veer als de gaskabel roteren de gasklepas. En als je kijkt naar de 30 pict1, zit zowel het bevestigingspunt voor de gaskabel als de bevestiging van de veer op vrijwel hetzelfde punt, dus ze heffen elkaar keurig op.
Het werkt natuurlijk wel, maar de kans dat je hierdoor een kilometer verder met je carb komt, lijkt mij nihil.
Het lijktme juist dat je extra druk op je as zet om een ovaal gat te maken. Omdat je naar voor trekt bij gas geven, en bij bus uit naar achter.
Het werkt natuurlijk wel, maar de kans dat je hierdoor een kilometer verder met je carb komt, lijkt mij nihil.
Het lijktme juist dat je extra druk op je as zet om een ovaal gat te maken. Omdat je naar voor trekt bij gas geven, en bij bus uit naar achter.
Take the planet and make it spin your way
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Gaspedaal
Wilfred schreef:Dit lijkt mij een onzin verhaal. De zowel de veer als de gaskabel roteren de gasklepas. En als je kijkt naar de 30 pict1, zit zowel het bevestigingspunt voor de gaskabel als de bevestiging van de veer op vrijwel hetzelfde punt, dus ze heffen elkaar keurig op.
Het werkt natuurlijk wel, maar de kans dat je hierdoor een kilometer verder met je carb komt, lijkt mij nihil.
Het lijktme juist dat je extra druk op je as zet om een ovaal gat te maken. Omdat je naar voor trekt bij gas geven, en bij bus uit naar achter.
Nou zit jij een beetje uit je duim te zuigen, sorry hoor, ik heb de veer rechtstreeks aan de gaskabel gehaakt zo dat de kabel recht terug getrokken word als ik het gas loslaat en er (vrijwel)geen krachten op het asje uitgeoefend word, kan vrijwel zonder druk naar welke kant dan ook draaien, bovendien is het op deze manier een fluitje van een C om de spannin op het gaspedaal groter of juist kleiner te maken net wat ik maar wil en hij trekt ook alle speling uit het gaspedaal
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!