A&E's T2a Riviera camper 1968
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
ziet er netjes uit.
je hebt volgens mij nog wat ruimte tussen het dak en het rekje dus eventueel kan je het rekje verlagen;)
je hebt volgens mij nog wat ruimte tussen het dak en het rekje dus eventueel kan je het rekje verlagen;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Die verticale buisjes zouden ingekort kunnen worden inderdaad, maar ik ben al lang blij dat het past zo
Dus.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Is het een kanteldeur
Dan uitkijken dat het touwtje niet in je dakrek verstrikt raakt. Geeft een hele nare beschadiging.
Gr
Marcel
Dan uitkijken dat het touwtje niet in je dakrek verstrikt raakt. Geeft een hele nare beschadiging.
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Briebelbus schreef:Is het een kanteldeur
Dan uitkijken dat het touwtje niet in je dakrek verstrikt raakt. Geeft een hele nare beschadiging.
Gr
Marcel
Bedankt voor de tip. Ik heb aan de binnenkant het handvat met touwtje verwijderd, dus dat probleem is opgelost.
Dus.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Snel opgelost; voorkomen is beter dan genezen.
Gr
Marcel
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Die heb ik er ook op zitten, let wel op dat je de latten onderhoud of zo.
Ik heb de mijne vorig jaar vervangen voor eiken latten omdat de orginele beetje rot waren (na 5 jaar)
Ik heb de mijne vorig jaar vervangen voor eiken latten omdat de orginele beetje rot waren (na 5 jaar)
Lucht bevriest en kookt nooit
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Goede tip! Deze heb ik gebruikt gekocht maar volgens mij zijn de latten inderdaad behandeld want ze zien er nog erg goed uit.
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Vandaag 2 ribben uit het lijf verder maar het was wel de moeite waard
Allereerst de bus bij Bus Brothers opgehaald, daar is het nodige afgesteld en gerepareerd.
Allereerst zijn alle fusiekogels losgehaald en weer opnieuw er in geperst. Twee moesten vervangen worden.
Ook de stuurdemper ging heel zwaar en is dus vernieuwd en daarna is de auto opnieuw uitgelijnd.
Verder is de motor afgesteld, waarbij bleek dat de ontsteking veel te vroeg stond en de mechanische vervroeging niet werkte.
Dit is uit elkaar gehaald en bleek zwaar verroest te zijn. Dus is gereinigd en het kon weer gangbaar gemaakt worden.
Verder zat in de (gereviseerde) carburateur een buisje van de acceleratie niet goed gemonteerd waardoor de benzine alle kanten op spoot maar niet op de juiste plek. Deze is vervangen en opnieuw afgesteld. Ook de kleppen moesten nodig gesteld worden, want stonden veel te strak.
Alles bij elkaar ruim 11 uur werk en de nodige nieuwe onderdelen vervangen.
Maar op de terugweg toch weer met een grijns gereden want er valt nu eindelijk ontspannen in te rijden zonder continue te hoeven corrigeren. Ook blijft de motor mooi stationair lopen en trekt veel beter dan voorheen.
Vervolgens de geleende stoel naar Meneer Sam terug gebracht om nieuwe deurpanelen en mijn opnieuw beklede stoelen te halen. Deze zijn werkelijk schitterend geworden!
Ze zijn nu deels bekleed met dezelfde stof als de rest van het interieur.
Binnenkort eindelijk maar eens met de bus op pad.
Oud:
Nieuw:
Allereerst de bus bij Bus Brothers opgehaald, daar is het nodige afgesteld en gerepareerd.
Allereerst zijn alle fusiekogels losgehaald en weer opnieuw er in geperst. Twee moesten vervangen worden.
Ook de stuurdemper ging heel zwaar en is dus vernieuwd en daarna is de auto opnieuw uitgelijnd.
Verder is de motor afgesteld, waarbij bleek dat de ontsteking veel te vroeg stond en de mechanische vervroeging niet werkte.
Dit is uit elkaar gehaald en bleek zwaar verroest te zijn. Dus is gereinigd en het kon weer gangbaar gemaakt worden.
Verder zat in de (gereviseerde) carburateur een buisje van de acceleratie niet goed gemonteerd waardoor de benzine alle kanten op spoot maar niet op de juiste plek. Deze is vervangen en opnieuw afgesteld. Ook de kleppen moesten nodig gesteld worden, want stonden veel te strak.
Alles bij elkaar ruim 11 uur werk en de nodige nieuwe onderdelen vervangen.
Maar op de terugweg toch weer met een grijns gereden want er valt nu eindelijk ontspannen in te rijden zonder continue te hoeven corrigeren. Ook blijft de motor mooi stationair lopen en trekt veel beter dan voorheen.
Vervolgens de geleende stoel naar Meneer Sam terug gebracht om nieuwe deurpanelen en mijn opnieuw beklede stoelen te halen. Deze zijn werkelijk schitterend geworden!
Ze zijn nu deels bekleed met dezelfde stof als de rest van het interieur.
Binnenkort eindelijk maar eens met de bus op pad.
Oud:
Nieuw:
Laatst gewijzigd door EeVeeWee op wo mei 13, 2015 22:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Stoelen zien er idd netjes uit.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Actief Lid
- Berichten: 353
- Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Mooi werk weer van Sam.
Daar zul je veel plezier van hebben, net zoals van de goed afgestelde motor.
Helemaal klaar voor het seizoen dus. Lekker cruisen .
Ondertussen wel de marktplaatsen af blijven speuren he , dat vind ik super handig , bedankt daarvoor!!
Daar zul je veel plezier van hebben, net zoals van de goed afgestelde motor.
Helemaal klaar voor het seizoen dus. Lekker cruisen .
Ondertussen wel de marktplaatsen af blijven speuren he , dat vind ik super handig , bedankt daarvoor!!
Waarom? Omdat het kan!
-
- Gevorderde
- Berichten: 776
- Lid geworden op: ma aug 14, 2006 17:46 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Leveroy
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
mooi interieur zo, ziet er echt leuk uit!
'67 kever 1500
'76 vw Doka
'77 vw Enka
'78 vw kombi
'76 vw Doka
'77 vw Enka
'78 vw kombi