M-codes ontcijferd, wie volgt?
- Marco&Joyce
- Actief Lid
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: regio Spijkenisse
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Twee code's kent ie niet: F33 en UK9
Edit: even kijken of ik de jpg wat groter krijg
Na twee keer erop klikken wordt ie wel groter
Edit: even kijken of ik de jpg wat groter krijg
Na twee keer erop klikken wordt ie wel groter
T2b Taiga groen Westfalia
- voetj
- Beginner
- Berichten: 83
- Lid geworden op: ma aug 25, 2014 16:08 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: leerdam
- Contacteer:
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
het is mij nog niet gelukt op vw mplate.com
wie het weet mag het zeggen:D
Trotse eigenaar van www.campervoet.nl en www.retrobus.nl. het adres als je een Volkswagen camper wil huren van een liefhebber.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Je plaatje is slecht leesbaar! Heb je geen betere afbeelding?
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- voetj
- Beginner
- Berichten: 83
- Lid geworden op: ma aug 25, 2014 16:08 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: leerdam
- Contacteer:
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Nog niet:)
Trotse eigenaar van www.campervoet.nl en www.retrobus.nl. het adres als je een Volkswagen camper wil huren van een liefhebber.
- gemini blue 1302
- Beginner
- Berichten: 58
- Lid geworden op: di okt 01, 2013 12:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Aalten
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Kever 1302 (1971) Geminiblauw
Kever 1300 (1971) BMW-Paars
Bus T2a (1970) Antraciet/Oranje
Kever 1300 (1971) BMW-Paars
Bus T2a (1970) Antraciet/Oranje
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
gemini blue 1302 schreef:Ook mijn plaatje maar eens ontcijfert...
klopt toch wel aardig met wat men mij verteld heeft
Spoiler:
Is die bus van aswin geweest uit naarden
- gemini blue 1302
- Beginner
- Berichten: 58
- Lid geworden op: di okt 01, 2013 12:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Aalten
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Geen idee...
Ik heb hem van Keverland gekocht....
Ik heb hem van Keverland gekocht....
Kever 1302 (1971) Geminiblauw
Kever 1300 (1971) BMW-Paars
Bus T2a (1970) Antraciet/Oranje
Kever 1300 (1971) BMW-Paars
Bus T2a (1970) Antraciet/Oranje
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
elcahun schreef:Vind het heel vervelend dat ik niet kan vinden wat m code 722 betekent iemand hier die dat weet?
Spoiler:
Info van Molenari:
Code 722 is waarschijnlijk een speciale aanpassing die is gedaan in de productie voor Nederland begin jaren 70. Het staat op bijna alle bussen die in die tijd naar Nederland zijn geëxporteerd. Ik heb nergens kunnen vinden waar het voor staat. Ik kan ook niets vreemds ontdekken aan Nederlandse bussen uit die tijd t.o.v. die bijv in Duitsland zijn verkocht. Het kan iets heel onbenulligs zijn, misschien wel iets wat we 40 jaar na dato niet meer kunnen terugvinden zoals een accu van een specifiek merk of een speciaal soort autoband, Kortom: code onbekend.
Dus.
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Gliset schreef:Paneltje'70 schreef:
02 080 161
686133 008
47 4 7656 FJ 2412 11
Maar ik begrijp niet dat m'n bus uit '69 komt en m'n codering valt onder M Plate: Bay 1970 - 1979
Iemand een verklaring?
Kan iemand al de cijfers nader verklaren? Wat wat precies inhoud?
Even snel lezend: volgens mij duidt je chassisnummer op een van de eerste bussen van modeljaar 1970, dus gebouwd in de summer of '69. VW start modeljaren in de zomer.
Deze opmerking klopt volgens mij hoor. Mijn bus heeft al VIN nummer: 2202091391 en is schijnbaar gebouwd in '69 maar datum 1ste toelating staat op 1970.
Ik heb hem nog niet zo lang en ga dit najaar beginnen aan een deelrestauratie. Wat ik mij afvraag: kijk ik nu voor onderdelen naar een '69 of een '70 model? Dat is net zo'n grensgeval. Niet dat ik er al tegenaan gelopen ben maar ik kan me voorstellen dat dit wel gaat gebeuren.
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Bpvenstaande klopt idd
En Arco jouw bus is een modeljaar 1970
Dus je zoekt onderdelen voor een '70er bus
En Arco jouw bus is een modeljaar 1970
Dus je zoekt onderdelen voor een '70er bus
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
ik zit in het M-code boek te bladeren en vind de volgende veranderingen welke zijn doorgevoerd vanaf augustus 1969:
motor
- andere carb ( was 30 PICT-2) naar 30 PICT-3
vooras
- andere bevestiging van stuurkolom aan het dashboard
- andere vooras (de bout afstanden voor bevestiging op chassis)
chassis:
toegevoegde diagonale balkjes onder de cabine vloer voor meer stevigheid
body
- dashboard niet langer in bodycolor geverfd, maar enkel nog zwart.
- padded dash enkel in 1 kleur. + plastic rand zodat hele dashboard gelijke hoogte is.
- personenbus - armsteun middenbank veranderd.
- ruitenslinger in 1 kleur. (zwart) ipv chroom
- opslot knop is ook plastic en zwart
- binnenspiegel beugel ingekort
- vorm van zonneklepjes veranderd zodat deze om de binnenspiegel heen gaat.
electrics
- (op USA modellen) waarschuwings signaal voor de contactsleutel
- deurcontact voor binnenlicht.
- (zekeringkast)
- nieuw model zekering kast waar de relais ingeplugd kunnen worden
- heeft plaats voor 12 zekeringen ipv 10
- nieuwe plaats. ipv onder het dash naar beneden geplaatst op de frisseluchtbox. (waardoor hij dus achter de stuurkolom zit)
- (op usa modellen) zij reflectoren rechthoekig ipv rond (de achterste zijn voorzien van verlichting)
diversen
chromen velgen (wielranden) zijn komen te vervallen ( was deluxe optie)
oliepijp met (vulpotje?) veranderd
VW startmotor is komen te vervallen, wordt nu gebruik gemaakt van BOSCH.
gr
Marcel
motor
- andere carb ( was 30 PICT-2) naar 30 PICT-3
vooras
- andere bevestiging van stuurkolom aan het dashboard
- andere vooras (de bout afstanden voor bevestiging op chassis)
chassis:
toegevoegde diagonale balkjes onder de cabine vloer voor meer stevigheid
body
- dashboard niet langer in bodycolor geverfd, maar enkel nog zwart.
- padded dash enkel in 1 kleur. + plastic rand zodat hele dashboard gelijke hoogte is.
- personenbus - armsteun middenbank veranderd.
- ruitenslinger in 1 kleur. (zwart) ipv chroom
- opslot knop is ook plastic en zwart
- binnenspiegel beugel ingekort
- vorm van zonneklepjes veranderd zodat deze om de binnenspiegel heen gaat.
electrics
- (op USA modellen) waarschuwings signaal voor de contactsleutel
- deurcontact voor binnenlicht.
- (zekeringkast)
- nieuw model zekering kast waar de relais ingeplugd kunnen worden
- heeft plaats voor 12 zekeringen ipv 10
- nieuwe plaats. ipv onder het dash naar beneden geplaatst op de frisseluchtbox. (waardoor hij dus achter de stuurkolom zit)
- (op usa modellen) zij reflectoren rechthoekig ipv rond (de achterste zijn voorzien van verlichting)
diversen
chromen velgen (wielranden) zijn komen te vervallen ( was deluxe optie)
oliepijp met (vulpotje?) veranderd
VW startmotor is komen te vervallen, wordt nu gebruik gemaakt van BOSCH.
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
Wat een info! Thanks.
Hierbij nog mijn M plaatje. Wie leeft zich uit ?
Groeten,
arco
Hierbij nog mijn M plaatje. Wie leeft zich uit ?
Groeten,
arco
-
- Beginner
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 20:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
Re: M-codes ontcijferd, wie volgt?
voor iedereen die zijn m-code wil ontcijferen, veel plezier ermee
http://www.type2.com/m-codes/t2mclet.html
http://www.type2.com/m-codes/t2mclet.html