Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10978
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door fahtal » vr jun 20, 2014 21:22 pm

Cool!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door Sjupergrover » do jul 17, 2014 14:14 pm

Vanmorgen in de Spits...
Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door Lomax » do jul 17, 2014 14:49 pm

Had hem ook gezien, maar weinig T2 verder vwb foto's ;)

Gebruikersavatar
MikeH
Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: wo jan 04, 2012 14:10 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Haarlem

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door MikeH » do jul 17, 2014 21:47 pm

Inderdaad raar dat ze verder geen VW-bussen laten zien. Hier de rest van het artikel:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door Sjupergrover » di jul 22, 2014 12:13 pm

En de zomerspecial van het AD. dames die door Europa crossen met een 69er bus.
http://www.ad.nl/ad/nl/31500/AD-Zomerserie/index.dhtml

Ze martelen hem in ieder geval flink, ding is al een keer uit de greppel getrokken, hellingproef met volgas... zal wel een huurbus zijn... :(

Afbeelding
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10112
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door Briebelbus » di jul 22, 2014 12:46 pm

Tja vele mensen hebben geen respect voor hetgeen waar ze mee rijden en behandelen het gewoon als een moderne auto. Beetje jammer.

Om deze post kracht bij te zetten en de meiden toch opdrachten moeten uitvoeren heb ik de volgende email ingestuurd:

briebelbus via email schreef:Beste redactie van het AD.

Leuk dat jullie een special maken omtrent een zomertrip met een T2. Als liefhebber en eigenaar van een T2 met de prachtige naam Briebelbus zit ik met mijn tenen krom om het geen ik lees wat ze de bus aan doen.

In die 9 jaar dat ik mijn bus heb is het bij mij nog niet voor gekomen dat ik mijn bus zo heb moeten martelen.

Daarom stel ik voor om als opdracht het volgende te laten doen:
Olie verversen van de motor, kleppen stellen, ontsteking afstellen en de vooras doorsmeren.

Dit zijn dingen die iedere 5000km moeten gebeuren omdat de onderhoudsintervallen in de jaren 70 nog veel frequenter waren dan dat het nu is.

Om ze een beetje op weg te helpen heb ik een link naar een post op mijn blog waar ik het kleppen stellen van de motor helemaal heb beschreven:

http://briebelbus.blogspot.com/2014/06/ ... motor.html

Ik hoop dat zie hierdoor inzien waar ze mee rijden en daardoor er iets meer respect voor krijgen dan enkel maar dat het zo'n leuk, busje is om te zien.

Met vriendelijke groet,
http://www.briebelbus.nl
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door Sjupergrover » di jul 22, 2014 15:27 pm

Neem toch aan dat de eigenaar dat ook met kromme tenen zit te lezen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Gebruikersavatar
buskabouter
Luchtgekoeld
Berichten: 1291
Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: grunn

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door buskabouter » di jul 22, 2014 19:36 pm

Stelletje debbies zijn het, en dan ook nog uitstappen aan de kant die zo op "omvallen staat".
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3153
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door Wilfred » wo jul 23, 2014 10:14 am

Tjah, ik denk echt dat je de dames niet moet lastig vallen met technische verhalen en nostalgische crap. Zo werkt het bij mij al. Ik mag sleutelen aan de bus (en ook aan wat we verder maar aan auto's hebben), maar als mevrouw er mee op stap gaat moet alles gewoon werken en wordt er echt nergens naar gekeken. Natuurlijk, een waarschuwingslampje op het dash wordt niet genegeerd, maar het is dan toch echt een gebruiksvoorwerp om bijv. een grote kast in te kwakken ofzo.

Ik ben bijna een jaar bezig geweest met onze jaguar, om hem weer in orde te maken. Nieuwe motor erin, bijna alles klaar. Zegt mijn vrouw: Mijn broertje zoekt nog een ruime auto voor een roadtrip naar Noorwegen met twee vrienden van hem. Ik heb gezegd dat ie de jaguar wel mee mocht, die was toch klaar nu? En wij hebben eigenlijk toch geen auto nodig komende weken... Okay dan, tot snel Jaguar.

(en ik vind het prima zo. Auto's zijn er om te rijden. :D )
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10112
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door Briebelbus » wo jul 23, 2014 11:20 am

Ik heb gistermiddag de dames aan de telefoon gesproken, wat opzich erg grappig is. Ze vonden het leuk om te horen dat wij hier van het forum hun verhalen lezen en dat ze begrepen dat ik mij zorgen maak(te).

Ze gaven aan de bus toch wel met respect te behandelen en luisteren/voelen wat de bus hun vertelt.
Als ik er over nadenk is het vooral weer zo. We willen een verhaal maken over een roadtrip door Europa, we zoeken een blik vanger dus kiezen we een Volkswagen T2. Denk ook dat ze stukken minder te vertellen zouden hebben als ze met een diepvriescamper gaan rondtrekken.

Ik denk dat ik me te ver laat meeslepen omdat de T2 meer dan een hobby is voor mij. En zeker meer dan alleen een vervoersmiddel.

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
gerbenpool
Actief Lid
Berichten: 219
Lid geworden op: ma feb 28, 2011 8:17 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door gerbenpool » wo jul 23, 2014 15:23 pm

Als verhuurder van dit rijdende gemotoriseerde culturele erfgoed weet ik dat het overgrote deel van onze huurders minstens zo zuinig is op de bussen als dat jij en ik dat zelf zijn.

Natuurlijk slijten de bussen harder omdat ze meer gebruikt worden maar doordat er voor betaald wordt om ze te huren wordt er (bij ons iig) niet bezuinigd op onderhoud. Daarnaast staan ze, als ze niet op pad zijn, droog en warm.

Doordat het een luxe vervoersmiddel voor velen van ons is gaan defecten en slijtage aan het hart, maar ach daar zijn ze natuurlijk ook voor gemaakt. Vroeger reed de aannemer ook met zo'n bus en in veel landen worden ze nog steeds voor dagelijkse zaken gebruikt. Onbehouwen gedrag is voor weinig objecten goed. En aan de andere kant, als zo'n oude wagen het hele jaar door dag en nacht in weer en wind stil staan is dar ook niet heel bevorderlijk.

Zolang onze bussen nog zo charmant gevonden worden worden de bussen alleen meer waard, mocht je hem nog eens kwijt willen of moeten.

Ik zie regelmatig, misschien wel alleen, mensen die zelf om wat voor reden ook niet zo'n bus kunnen kopen dolgelukkig en trots als een aap de straat uitrijden. Da's toch super!
Eigenaar van twee schitterende t2b Westfalia's. Een expert ben ik nog niet maar leer stukje bij beetje.. Wacht maar af ;-).

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10112
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door Briebelbus » wo jul 23, 2014 17:48 pm

gerbenpool schreef:Als verhuurder van dit rijdende gemotoriseerde culturele erfgoed weet ik dat het overgrote deel van onze huurders minstens zo zuinig is op de bussen als dat jij en ik dat zelf zijn.

Natuurlijk slijten de bussen harder omdat ze meer gebruikt worden maar doordat er voor betaald wordt om ze te huren wordt er (bij ons iig) niet bezuinigd op onderhoud. Daarnaast staan ze, als ze niet op pad zijn, droog en warm.

Doordat het een luxe vervoersmiddel voor velen van ons is gaan defecten en slijtage aan het hart, maar ach daar zijn ze natuurlijk ook voor gemaakt. Vroeger reed de aannemer ook met zo'n bus en in veel landen worden ze nog steeds voor dagelijkse zaken gebruikt. Onbehouwen gedrag is voor weinig objecten goed. En aan de andere kant, als zo'n oude wagen het hele jaar door dag en nacht in weer en wind stil staan is dar ook niet heel bevorderlijk.

Zolang onze bussen nog zo charmant gevonden worden worden de bussen alleen meer waard, mocht je hem nog eens kwijt willen of moeten.

Ik zie regelmatig, misschien wel alleen, mensen die zelf om wat voor reden ook niet zo'n bus kunnen kopen dolgelukkig en trots als een aap de straat uitrijden. Da's toch super!


Gerben,

Natuurlijk snap ik het dat er veel mensen zijn die het waanzinnig vinden om eens een keer met zo'n bus op pad te gaan en wat dat betreft is huren natuurlijk een prima optie.

Op dit moment zie ik de populariteit en de waarde die deze bussen daardoor krijgen niet echt als een voordeel. Want daardoor moet je overal tegenwoordig de hoofdprijs voor betalen. En het risico op diefstal wordt er ook groter door. Dus moet je een alarm systeem inbouwen en allerlei beveiligingen aanbrengen.
Ook dit brengt kosten met zich mee en je zult het weer terug zien in bijv de verzekeringspremies.

Aan de andere kant blijft het leuk om een T2 onderweg tegen te komen, want ze zien er gewoon gezellig en vrolijk uit en anders dan de eenheidsworst van vandaag.

En dat deze bussen vroeger de bouwvakkers busjes waren valt niet te ontkennen. Op beelden uit de jaren 50 t/m 70 zie je om de haverklap een T1 of T2 in beeld. Alleen denk ik dat de snelheden toen wat lager lagen en mensen hadden gevoel voor de techniek. Iedere auto werkte zo. Het onderhoud en de zorg voor een T2 was toen niet anders dan die voor ieder ander merk.

Maar het gaat mij er juist meer om dat mensen er mee rijden alsof het een moderne auto is en dat is niet het geval. De late T2 is al erg comfortabel en stap je in een T1 die rijdt echt spartaans. Maar ook dat moet je afzetten tegen de norm van die tijd.

Zoals eerder gesteld, voor mij is de T2 meer dan een vervoermiddel.. Het is mijn hobby en mijn passie en als je het er over hebt "ik droom over die-of-die auto" voor mij is mijn eigen T2 busje mijn ultieme klassieker.

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door Sjupergrover » wo jul 23, 2014 21:06 pm

Meer gevoel voor techniek is zeker zo. Kon ook niet anders.
Als ik met mijn moderne diesel wegrij en ik geef meteen volgas doet hij dat gewillig. Doe ik datzelfde met de bus of Civic, dan krijg ik een boel protest. Het voertuig communiceert meer met de bestuurder dan moderne auto's.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10112
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door Briebelbus » wo jul 23, 2014 21:18 pm

Exact, de bus lijkt te leven en een eigen wil te hebben. Goed naar luisteren dan komt alles goed.

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10112
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Gespot in drukwerk (tijdschriften, kranten, etc)

Bericht door Briebelbus » do jul 31, 2014 14:55 pm

Niet in drukwerk, maar op internet:

Afbeelding

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Plaats reactie