brandstofsysteem

sjefke
Luchtgekoeld
Berichten: 1359
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:31 pm
Bouwjaar Bus: 1970

brandstofsysteem

Bericht door sjefke » wo jul 02, 2014 8:42 am

Het kan niet vaak genoeg gezegd zijn, helaas komt het nog steeds voor. Mensen pas op je brandstofsysteem dat alles heel is, vast zit en niet te oud is.
http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=193135
Bloedgroep T2

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: brandstofsysteem

Bericht door blokkever » wo jul 02, 2014 9:08 am

Een T1? :?
Ik heb pas geleden alle benzineslangen nog weer vervangen, waren nog géén 4 jaar oud en op sommige plekken was de buitemantel al helemaal poreus.
Dus controleer inderdaad het branstofsysteem regelmatig!

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: brandstofsysteem

Bericht door Briebelbus » wo jul 02, 2014 9:13 am

Ik heb idd vorig jaar ook stukken slang moeten vervangen ivm zeer sterke benzine geur in de bus.

Dus het blijft ellende met die slangen en brandstof van tegenwoordig.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: brandstofsysteem

Bericht door old brumax » wo jul 02, 2014 14:22 pm

Dat is helemaal niet nodig, ga naar de sloop en trek zo'n kunststof brandstofslang onder een auto uit, als je dan op de aansluitingen een klein stukje rubberslang er omheen doet en daar de klem omheen draai je hem mooi dicht en heb je er geen omkijken meer naar, is de leiding iets te ruim of te klein, een kwestie van even warm maken en vlug de klem erop en dicht en vast.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: brandstofsysteem

Bericht door blokkever » wo jul 02, 2014 16:04 pm

Kunstof leiding kan ook kapot gaan hoor, dus geen omkijken er naar zou ik mee oppassen :|
Kunstof kan hard worden en vooral op plekken waar het trilt en beweegt kan het gaan scheuren.
Ik heb mijn slangen nu vervangen door Gates brandstofslangen i.p.v. de Topran die ik 4 jaar geleden heb gemonteerd, ik verwacht dat deze wel wat langer mee gaan.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: brandstofsysteem

Bericht door old brumax » wo jul 02, 2014 20:29 pm

De gates lekten bij mij al na 2 jaar :( , en er was aan de buitenkant niets aan te zien totdat de benzine eruit komt
bij nadere inspectie bleek dat de binnenslang helemaal verdroogd was, tot op een kwaad moment de benzine door het canvaslaagje lekt en dan word hij aan de buitenkant in een paar uur bijna 2 keer zo dik, de buitenste laag lost gewoon op , heb een normaal stukje in en bus benzine gegooid en dan zie je de buitenlaag dik en slap worden, bij wijze van spreken dan maar wel met een paar uur is het zover. :twisted:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: brandstofsysteem

Bericht door Wilfred » do jul 03, 2014 9:06 am

Het enige wat echt helpt is gewoon je leidingen controleren, zowel rubber als kunsstof. Gewoon ieder seizoen voordat je op pad gaat. Het zijn tenslotte echt maar een paar kleine stukjes. Bij twijfel dus ook gewoon vervangen.

Maar alleen benzine brand nog niet. En de hitte van de motor is ook niet genoeg om benzine te laten ontbranden. Dus ook je draden moet je controleren, een aansluitingen.

Mijn vlotter bleef eens hangen, met als gevolg een overstromende carburateur. Dus ook allemaal benzine over de motor heen. Maar (gelukkkig!) geen brand.

Zelf denk ik dat elektrische sluiting ook vaak een oorzaak kan zijn.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: brandstofsysteem

Bericht door old brumax » do jul 03, 2014 12:09 pm

Het is mij al wel een keer of 6-7 overkomen dat mijn bus begon te stinken nar benzine, dan is de eerste reactie naar de kant en contact af,gelukkig heb ik nog nooit brand gehad en dat hoop ik ook zo te houden, alleen benzine
gaat niet vanzelf branden daar is altijd vuur voor nodig dat kan zijn in de vorm van losse contacten, kale bedrading , maar ook bougiekabels die doorslaan zijn een reële dreiging, ga maar eens in het echte donker staan en open de motorklep terwijl de motor loopt en geef eens flink gas waarbij je de hele motor nakijkt of er ergens iets oplicht, zie je niets bak dan een bloemenspuit of iets dergelijks en nevel daarmee flink over de motor en bekabeling, ondertussen de boel blijven controleren zie je nog steeds niets, gefeliciteerd je hebt een verlaagd risico op brand maar als je nog contactpuntjes hebt is het risico er nog steeds een rotorkap is niet dampdicht en ik heb kappen gezien die van de verdeler af geblazen waren na een schoonmaakbeurt van de motor.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

transporterT2
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: brandstofsysteem

Bericht door transporterT2 » do jul 03, 2014 19:21 pm

De leidingen in het zicht gaat nog,maar die achter je firewall wordt toch zeuren met je torretje erin :D
Maar zijn de zichtbare slecht,dan de niet zichtbare ook.

Jan Willem

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: brandstofsysteem

Bericht door Stuif » vr jul 04, 2014 17:24 pm

En toch heb ik echt brand gehad in de motorruimte van mijn kever lang geleden tijdens een vakantie in zuid Frankrijk. ;)
Geen onstekingsbron aanwezig, maar motor was dusdanig heet dat er zelfontbranding ontstond nadat pijpje waar benzineslang op zit uit de carbarateur was geschoten. :evil:
Brandje snel geblust dmv flessen water en uurtje later reden we weer na een noodreparatie :D
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: brandstofsysteem

Bericht door old brumax » vr jul 04, 2014 18:35 pm

Is er wss toch ergens een andere ontstekingsbron geweest, benzine kun je over een hete uitlaat gieten dan dampt en kookt alles maar hij ontsteekt niet(ervaring)dus toch ergens.......
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Inactief Account

Re: brandstofsysteem

Bericht door Inactief Account » vr jul 04, 2014 19:15 pm

Het vonkje van de contactpuntjes kan al genoeg zijn

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: brandstofsysteem

Bericht door Stuif » za jul 05, 2014 15:43 pm

What ever
Lucht bevriest en kookt nooit

transporterT2
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: brandstofsysteem

Bericht door transporterT2 » di jul 22, 2014 20:10 pm

Ik las op de site van de Shell dat in de V power benzine geen alcohol zit verwerkt.
Ook bij de BP verkopen ze de super plus of zoiets en deze is ook 0 %. :D
Ik denk dat ik om gezeur te voorkomen van oplossende vlotter kamers maar over ga stappen op deze brandstoffen.

Jan willem

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: brandstofsysteem

Bericht door mobiel70 » wo jul 23, 2014 0:05 am

Ik denk dat al die moderne benzines het probleem vormen. In Frankrijk is het de E-10 die toegevoegd is (los rubber heel goed op), maar ook alcohol kan een probleem vormen. Ik zie een tijdperk aanbreken waarin we met onze klassieke motoren niet meer kunnen rijden vanwege de brandstof...
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Plaats reactie