Een tijdloze bus (mijn klokje doet het niet) OPGELOST!

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Een tijdloze bus (mijn klokje doet het niet) OPGELOST!

Bericht door old brumax » do okt 13, 2011 21:36 pm

hoeft niet speciaal als je een mag-lite hebt met oplaadbare accu zit er ook een in de lader, geloof dat ze dat een springzekering noemen , boven een bepaalde temp. word de "soldeer"zacht en springt open gevolg een defect apparaat, in een bepaald type geyser zit er ook een tegen oververhitting, is hij te heet, dacht iets van100- 110 gr smelt de draad vd thermokoppel los en valt het apparaat uit
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Een tijdloze bus (mijn klokje doet het niet) OPGELOST!

Bericht door Max » vr okt 14, 2011 8:56 am

Als dat zo is soldeer ik er een smeltstrip van een 8 ampere zekering tussen.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Panel Bas
Gevorderde
Berichten: 642
Lid geworden op: zo apr 27, 2008 12:49 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Vleuten

Re: Een tijdloze bus (mijn klokje doet het niet) OPGELOST!

Bericht door Panel Bas » zo okt 16, 2011 10:24 am

Max schreef:Als dat zo is soldeer ik er een smeltstrip van een 8 ampere zekering tussen.


er is iets voor te zeggen. Ik heb de klok nu 'gewoon' dichtgesoldeerd. Hiermee haal je dus een stukje veiligheid ertussenuit.... de klok is echter wel gezekerd aan de normale zekering van de auto zelf. Stof tot nadenken; er staat immers wel continu spanning op...
bus-loos.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Een tijdloze bus (mijn klokje doet het niet) OPGELOST!

Bericht door old brumax » zo okt 16, 2011 10:58 am

Max schreef:Als dat zo is soldeer ik er een smeltstrip van een 8 ampere zekering tussen.

Je zou eigenlijk moeten meten hoeveel stroom die spoel trekt en daar de smeltzekering op aanpassen is mss maar 1 amp. of nog minder. :idea:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Has
Actief Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: wo apr 23, 2014 12:45 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Home is where you park it!

Re: Een tijdloze bus (mijn klokje doet het niet) OPGELOST!

Bericht door Has » zo mei 04, 2014 16:55 pm

Nog een toevoeging/tip aan dit item aan de achterzijde van de klok zitten 3 moertjes.
n.l. 2 zichtbaar, en (als het zegel nog niet verbroken is) een 3e achter het blauw plastic knopje (dit is de verzegeling van de kast).
Deze alle drie losdraaien, en het witte kastje aan de achterzijde is los.
Zie ook bijgaande link http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=41980
Afbeelding

Dank Panel Bas en andere voor dit behulpzame topic, mijn klokje werkt weer, en ik kan mijn oproep voor een klokje verwijderen.

Grtz, Has
T2B Berlin Perlweiß/Taigagrün 1978

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Een tijdloze bus (mijn klokje doet het niet) OPGELOST!

Bericht door Max » di mei 06, 2014 11:32 am

Wat ook nog wel eens gebeurd is dat de weerstand bij de sppeol het begeeft :)
Dus als ie het na het repareren van de springzekering nog niet doet...... (zit naast de spoel)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Plaats reactie