Gloria
-
- Beginner
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Antwerpen
Re: Gloria aan de beter hand
Vandaag de remmen bijgesteld en die werken ook weer een stuk beter.
Enkel rechts achteraan zitten de stelmoeren vastgeroest dus daar is het niet gelukt.
Waarschijnlijk moet daar het hele wiel eraf dan.
Ik heb er nu goed wat WD 40 op gedaan om het straks nog eens te proberen.
Grtz JJ
Enkel rechts achteraan zitten de stelmoeren vastgeroest dus daar is het niet gelukt.
Waarschijnlijk moet daar het hele wiel eraf dan.
Ik heb er nu goed wat WD 40 op gedaan om het straks nog eens te proberen.
Grtz JJ
- Humby
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Hemiksem (België)
Re: Gloria aan de beter hand
Oei, da s ni goed! Zeker géén WD40 in je remtrommels spuiten! Want dan heb je geen remmen meer! De WD40 gaat dan ook tussen je remschoenen en trommel zitten...
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]
-
- Beginner
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Antwerpen
Re: Gloria aan de beter hand
Dubbelepost
Laatst gewijzigd door JJP op vr aug 09, 2013 0:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Beginner
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Antwerpen
Re: Gloria aan de beter hand
Oei heb allen op het moertje gespoten, met pijpje van de bus wd 40. Het vijsje is na een tijd weken losgekomen met een tik van de hamer en heb ze kunnen stellen. Remmen reageren aanzienlijk beter
Ik heb met alle geweld geprobeerd om de bouten van het wiel los te krijgen maar die zitten zo vast.
Dus als ik lek rij ga ik nog iets moeten uitvinden.
JJ
Ik heb met alle geweld geprobeerd om de bouten van het wiel los te krijgen maar die zitten zo vast.
Dus als ik lek rij ga ik nog iets moeten uitvinden.
JJ
-
- Beginner
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Antwerpen
Re: Gloria aan de beter hand
Vandaag voor het eerst sinds langs nog eens wat tijd met gloria kunnen besteden
Voor het eerst kleppen gesteld, het viel mij op dat telkens de buitenste klep te small stond volgens het haynes boek, ik kreeg er geen voelermaat van 0,15 tussen de binnenste stonden telkens vrij goed.
Daarna een test ritje gemaakt langs BBT voor wat onderdeeltjes en langs de mousse winkel voor een nieuw bed.
Alles klonk goed nog even langs de bandenzaak geweest omdat ik met geen geweld men wielen los kreeg.
En tot slot heb ik men 30 pict 2 carburator afgesteld volgens de haynes manual en nog een kort testritje gedaan en het lijkt dat ie eindelijk terug de power heeft in de lage toeren van weleer. Morgen meer knutselen om donderdag te vertrekken op een tripje van hopelijk 3 weken.
Grtz JJ
Voor het eerst kleppen gesteld, het viel mij op dat telkens de buitenste klep te small stond volgens het haynes boek, ik kreeg er geen voelermaat van 0,15 tussen de binnenste stonden telkens vrij goed.
Daarna een test ritje gemaakt langs BBT voor wat onderdeeltjes en langs de mousse winkel voor een nieuw bed.
Alles klonk goed nog even langs de bandenzaak geweest omdat ik met geen geweld men wielen los kreeg.
En tot slot heb ik men 30 pict 2 carburator afgesteld volgens de haynes manual en nog een kort testritje gedaan en het lijkt dat ie eindelijk terug de power heeft in de lage toeren van weleer. Morgen meer knutselen om donderdag te vertrekken op een tripje van hopelijk 3 weken.
Grtz JJ
-
- Beginner
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Antwerpen
Re:Gloria heeft haar winterslaap verdiend
zo waren we begonnen
de volgende avond
2 dagen later
a damn happy camper
een nachtje slapen in Nice au bord du mer
zo laat op het seizoen hadden we meestal de hele camping voor ons alleen
sommige deden de camping gewoon terug open speciaal voor ons
onderwegen mooie bergpasjes gedaan
redelijk wat getankt net geen 10L per 100KM bij 90 per uur wel wat schrik bij de SP95 E10 maar zonder benzine gaat ie ook niet rijden dus er maar gewoon ingekapt
Gepauzeerd tss de grote jongens
we zijn weer terug na3220 KM zonder problemen en een dikke halve liter olie.
toch niet alles positief terwijl ik de bus aan het inladen was en ze voor de garage stond is er een idioot met zijn spiegel tegen Gloria gereden, een gigantische bonk en gerammel, ik naar buiten en zag nog een groene sprinter volle gas wegrijden, nummerplaat niet te lezen. damage: een grote zwarte streept recht op het bollerandje van de bus die ik er makkelijk kon afwassen, een omgeplooide spiegel. Ik dacht in eerste instantie dat ik nog geluk had en hij compleet met armpje naar voor geplooid was maar later merkte dat er nu een deuk in het chroom zit. ook de aansluiting van de elektriciteit moest er aan geloven dus ben ik opzoek naar een nieuwe, al bij al nog geluk gehad
grtz JJ
de volgende avond
2 dagen later
a damn happy camper
een nachtje slapen in Nice au bord du mer
zo laat op het seizoen hadden we meestal de hele camping voor ons alleen
sommige deden de camping gewoon terug open speciaal voor ons
onderwegen mooie bergpasjes gedaan
redelijk wat getankt net geen 10L per 100KM bij 90 per uur wel wat schrik bij de SP95 E10 maar zonder benzine gaat ie ook niet rijden dus er maar gewoon ingekapt
Gepauzeerd tss de grote jongens
we zijn weer terug na3220 KM zonder problemen en een dikke halve liter olie.
toch niet alles positief terwijl ik de bus aan het inladen was en ze voor de garage stond is er een idioot met zijn spiegel tegen Gloria gereden, een gigantische bonk en gerammel, ik naar buiten en zag nog een groene sprinter volle gas wegrijden, nummerplaat niet te lezen. damage: een grote zwarte streept recht op het bollerandje van de bus die ik er makkelijk kon afwassen, een omgeplooide spiegel. Ik dacht in eerste instantie dat ik nog geluk had en hij compleet met armpje naar voor geplooid was maar later merkte dat er nu een deuk in het chroom zit. ook de aansluiting van de elektriciteit moest er aan geloven dus ben ik opzoek naar een nieuwe, al bij al nog geluk gehad
grtz JJ
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Gloria heeft haar winterslaap verdiend
Wat een mooie bus zeg! En leuk verslag van die laatste trip.
Wat een kaffer dat hij is doorgereden na tegen je bus aan te zijn gereden. Gelukkig valt de schade nog engiszins mee.
Wat een kaffer dat hij is doorgereden na tegen je bus aan te zijn gereden. Gelukkig valt de schade nog engiszins mee.
Easy!
- Humby
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Hemiksem (België)
Re: Gloria heeft haar winterslaap verdiend
Mooie trip en mooie foto's!
Blij te horen dat alles goed gaat met het motortje!
In ieder geval ne serieuze paljas die tegen je busje gereden is! Ik zou er zeker ni mee kunnen lachen!
Maar ik denk niet dat dit je vakantie heeft vergald!
Aircooled greetz,
Humby
Blij te horen dat alles goed gaat met het motortje!
In ieder geval ne serieuze paljas die tegen je busje gereden is! Ik zou er zeker ni mee kunnen lachen!
Maar ik denk niet dat dit je vakantie heeft vergald!
Aircooled greetz,
Humby
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]
-
- Beginner
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Antwerpen
Re: Gloria heeft haar winterslaap verdiend
Hey bedankt voor de reacties
Het was een leuke trip heb er bangelijk van genoten na een mega drukke zomer
Het gebeurt hier wel vaker in de straat dat ze ergens een spiegel afrijden, het is hier zone 30, overal versmallingen en speedbumbs maar kreeg al vaker na een opmerking van mij te horen, : " gen problem ikke schumacher" terwijl ze rondrijden in een volledig ingedeukte mercedes.
Kortom ik sta altijd met 1 wiel op de stoep en veilig achter de brede vivaro van de buurman dacht ik.
Het had veel erger kunnen zijn en dus weer een les geleerd.
Toch nog graag wat ervaringen ivm 1600 motortjes en bergen
Als ik op de snelweg 90 rijd tussen de camions en ik een bergje tegen kom haal ik de top vaak in derde en plus min 50 km/h als ik een gelijkaardige berg oprij en begin aan 100 km/h haal ik die top tegen 90 in 4de.
Is wel een beetje vervelend want 90 is eigenlijk wel de ideale cruise speed kwa geluid en aangenaam rijden. Niets aan te doen zeker?
Ook heb ik een vermoeden dat hij bij een volle naftbak meer power heeft (pompje?)
Als ik na 2 uur rijden pauze pak zet ik het motorklepje open, is dat eigenlijk een goed idee of liever toelaten? Ik heb het idee dat het vooral bij korte pauzes zoals tanken zeker niet slecht is om de motorklep even open te zetten omdat die dan snel warmer word omdat hij niet meer koelt.
grtz JJ
Het was een leuke trip heb er bangelijk van genoten na een mega drukke zomer
Het gebeurt hier wel vaker in de straat dat ze ergens een spiegel afrijden, het is hier zone 30, overal versmallingen en speedbumbs maar kreeg al vaker na een opmerking van mij te horen, : " gen problem ikke schumacher" terwijl ze rondrijden in een volledig ingedeukte mercedes.
Kortom ik sta altijd met 1 wiel op de stoep en veilig achter de brede vivaro van de buurman dacht ik.
Het had veel erger kunnen zijn en dus weer een les geleerd.
Toch nog graag wat ervaringen ivm 1600 motortjes en bergen
Als ik op de snelweg 90 rijd tussen de camions en ik een bergje tegen kom haal ik de top vaak in derde en plus min 50 km/h als ik een gelijkaardige berg oprij en begin aan 100 km/h haal ik die top tegen 90 in 4de.
Is wel een beetje vervelend want 90 is eigenlijk wel de ideale cruise speed kwa geluid en aangenaam rijden. Niets aan te doen zeker?
Ook heb ik een vermoeden dat hij bij een volle naftbak meer power heeft (pompje?)
Als ik na 2 uur rijden pauze pak zet ik het motorklepje open, is dat eigenlijk een goed idee of liever toelaten? Ik heb het idee dat het vooral bij korte pauzes zoals tanken zeker niet slecht is om de motorklep even open te zetten omdat die dan snel warmer word omdat hij niet meer koelt.
grtz JJ
-
- Beginner
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Antwerpen
Re: Gloria heeft haar winterslaap verdiend
Oh ja op de eerste foto kan je zien dat de reflectors van de achterlichten links en rechts omgewisseld zijn.
Dit he ik zelf op vakantie ondekt en even rechtgezet
Grtz JJ
Dit he ik zelf op vakantie ondekt en even rechtgezet
Grtz JJ
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Gloria heeft haar winterslaap verdiend
Snelheid is niets aan te doen; optijd terugschakelen Zodat de motor toeren houdt.
Naftbak:?: benzinetank
Wat is beter: om minuut of wat voor dat je stop wat langzamer ga rijden zodat de motor gelijkmatiger kan afkoelen.
En met een 1600cc kan je best door berpassen rijden; doe ik ook graag.
Gr
Marcel
Naftbak:?: benzinetank
Wat is beter: om minuut of wat voor dat je stop wat langzamer ga rijden zodat de motor gelijkmatiger kan afkoelen.
En met een 1600cc kan je best door berpassen rijden; doe ik ook graag.
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Beginner
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Antwerpen
Re: Gloria heeft haar winterslaap verdiend
Naftbak is bels zoals ze vroeger aan nederlandse grens gebruikten voor benzinetank
Grtz JJ
Grtz JJ
-
- Beginner
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Antwerpen
Re: Gloria heeft haar winterslaap verdiend
onder de rubbermat zat al van in het begin een roest probleempje "verstopt" onder een dikke laag zwarte smurrie.
Ik kon het niet laten om het eraf te krabben en idd het lijkt op een heel dikke laag hammerite met daaronder een laag verse roest, alles eraf gekrabt en 1klein gaatje dwars doorheen het plaatwerk ontdekt. wat nu heel de plaat eruit?
Ik kon het niet laten om het eraf te krabben en idd het lijkt op een heel dikke laag hammerite met daaronder een laag verse roest, alles eraf gekrabt en 1klein gaatje dwars doorheen het plaatwerk ontdekt. wat nu heel de plaat eruit?
-
- Nieuweling
- Berichten: 44
- Lid geworden op: wo okt 09, 2013 15:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Valkenburg
Re: Gloria heeft haar winterslaap verdiend
Schone bus en mooie vakantie foto's.
Zeker niet heel de plaat er uit omdat je een gaatje gevonden hebt in de vloer. Die vloer ziet er eigenlijk nog heel goed uit.
Het gaatje gewoon dichtlassen of een plaatje inlassen als het te groot is en de rest met roestomvormer behandelen en verder afwerken. Bijvoorbeeld primer en daarna aflakken.
Ook even kijken hoe het aan de onderkant uitziet. Eventueel daar ook behandelen om roesten van buitenaf tegen te gaan.
Zeker niet heel de plaat er uit omdat je een gaatje gevonden hebt in de vloer. Die vloer ziet er eigenlijk nog heel goed uit.
Het gaatje gewoon dichtlassen of een plaatje inlassen als het te groot is en de rest met roestomvormer behandelen en verder afwerken. Bijvoorbeeld primer en daarna aflakken.
Ook even kijken hoe het aan de onderkant uitziet. Eventueel daar ook behandelen om roesten van buitenaf tegen te gaan.
Without pics it didn't happen