ontsteking 2.0ge elektronische kopen?
-
- Actief Lid
- Berichten: 353
- Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
- Bouwjaar Bus: 1975
ontsteking 2.0ge elektronische kopen?
hoi
is het correct dat de ontstekingstijdstip voor een 2.0 Ge type4 motor op 7.5° voor tdc moet staan
want vind het niet duidelijk terug
heb geen vacuum doos op de verdeler
is het correct dat de ontstekingstijdstip voor een 2.0 Ge type4 motor op 7.5° voor tdc moet staan
want vind het niet duidelijk terug
heb geen vacuum doos op de verdeler
Laatst gewijzigd door golfclassic op vr nov 29, 2013 18:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief Lid
- Berichten: 353
- Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: ontsteking 2.0ge
die heb ik idd niet
deze heb ik
is dat dan zo slechter?
had er immers geen problemen mee
deze heb ik
is dat dan zo slechter?
had er immers geen problemen mee
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: ontsteking 2.0ge
ligt er geen los stekkertje vlak bij de ontsteking?
Er ligt zelfs nog een afgedopt slangetje naast je verdeler en volgens mij zat die eerst op de vacuumdoos.
op de bovenste foto van mij ligt naast de verdeler een blokje wat onder in het verdelerhuis zit.
Dit geeft een signaal naar de computer zodat deze weet hoe het verdelerasje staat en dus weet of cilinder 1 of 3 voor staat.
Of je zonder dit signaal problemen hebt weet ik niet maar origineel hoort mi. dit type op de GE motor.
Er zitten ook hydraulische nokvolgers in en is het laate blok voordat de CU kwam.
Een 009 loopt wel op dit blok maar vervroegt niet extra in deellast (het optrekken blijft iets achter) maar omdat ie bij iets sneller vervroegt op basis van de centrifugaal vervroeging rijd je bij ca 2000 toeren weer met iets te veel voorontsteking.
Dus een 009 rijd zeker maar is het net niet.
Probeer een originele op de kop te tikken van een GE of een CJ (heb je niet de signaalgever) dan heb je de juiste centrifugaal + vacuum vervroeging voor een type 4 motor.
Er ligt zelfs nog een afgedopt slangetje naast je verdeler en volgens mij zat die eerst op de vacuumdoos.
op de bovenste foto van mij ligt naast de verdeler een blokje wat onder in het verdelerhuis zit.
Dit geeft een signaal naar de computer zodat deze weet hoe het verdelerasje staat en dus weet of cilinder 1 of 3 voor staat.
Of je zonder dit signaal problemen hebt weet ik niet maar origineel hoort mi. dit type op de GE motor.
Er zitten ook hydraulische nokvolgers in en is het laate blok voordat de CU kwam.
Een 009 loopt wel op dit blok maar vervroegt niet extra in deellast (het optrekken blijft iets achter) maar omdat ie bij iets sneller vervroegt op basis van de centrifugaal vervroeging rijd je bij ca 2000 toeren weer met iets te veel voorontsteking.
Dus een 009 rijd zeker maar is het net niet.
Probeer een originele op de kop te tikken van een GE of een CJ (heb je niet de signaalgever) dan heb je de juiste centrifugaal + vacuum vervroeging voor een type 4 motor.
-
- Actief Lid
- Berichten: 353
- Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: ontsteking 2.0ge
nee geen los stekkertje
idd wel een afgedopt vacuum darmpje
maar vrees dat mijn kabelboom en ecu alles nog van een 1.8 ED motor is
denk dat de vorige eigenaars dit niet mee omgebouwd hadden
weet iemand wat de verschillen zijn
of zit er niet veel verschil in die ecu?
idd wel een afgedopt vacuum darmpje
maar vrees dat mijn kabelboom en ecu alles nog van een 1.8 ED motor is
denk dat de vorige eigenaars dit niet mee omgebouwd hadden
weet iemand wat de verschillen zijn
of zit er niet veel verschil in die ecu?
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: ontsteking 2.0ge
dan is een normale ontstekingtoren van een type 4 de beste keuze.
Even "in te koop gevraagd" en wellicht heb je er dan snel eentje
succes
Lex
Even "in te koop gevraagd" en wellicht heb je er dan snel eentje
succes
Lex
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: ontsteking 2.0ge
Even een correctie, deze ontsteking hoort bij een type 4 motor met D-jetronic injectie, te herkennen aan de twee extra contactpuntjes op het halvemaan vormig onderdeel met 3 polige conector.
Een GE motor moet een onsteking met hallsensensor en externe extekingsmodule hebben, volgens mij gelijk aan die van een CU met dubbel vacuum vervroegin/verlating
-
- Actief Lid
- Berichten: 353
- Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: ontsteking 2.0ge
heeft iemand de juiste onderdeel nr die ik dan moet hebben van bosch of vw zelf?
-
- Nieuweling
- Berichten: 27
- Lid geworden op: ma okt 03, 2011 0:24 am
- Bouwjaar Bus: 1979
Re: ontsteking 2.0ge
Ik heb zelf een Amerikaanse GE motor, hier zat een ontstekingstoren op zoals die van de gewone 1600 er ook uitzien. Ik weet niet of het nummer hetzelfde is, maar hij heeft in ieder geval niet de electrische aansluitingen aan de zijkant. hij heeft wel de enkelvoudige vacuumdoos. Er zat verder ook niets op de motor wat hier voor geweest zou zijn, is dit wel te gebruiken zo?
- Robert Panobus
- Gevorderde
- Berichten: 506
- Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:59 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Breda
Re: ontsteking 2.0ge
Probeer hier eens. Staat altijd op beurzen met allerhande ontstekingen! Bijvoorbeeld Mol en KWF.
www.aircooledbeetleparadise.be
www.aircooledbeetleparadise.be
Er zijn twee soorten mensen op de wereld, mensen die hun zinnen afmaken en mensen di......
- La Tortuga
- Gevorderde
- Berichten: 915
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 12:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Hoorn
Re: ontsteking 2.0ge
golfclassic schreef:heeft iemand de juiste onderdeel nr die ik dan moet hebben van bosch of vw zelf?
Volgens mij is het nummer van de onsteking voor een Type 4 motor 021-905-205P (let op de P)
Worden niet meer gemaakt, en zijn dus lastig te krijgen.
kijk hier eens
http://www.ratwell.com/technical/IgnitionSystem.html
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: ontsteking 2.0ge
Dat is in ieder geval het type wat op een GD motor hoort (2.0 injectie), ik weet niet of deze ook voor de europese type 4's (CJ) zijn gebruikt.
Op een GE hoort een elektronische ontsteking type : VW 039-905-205C / Bosch 0237 022 009 met dual vacüum
Op een GE hoort een elektronische ontsteking type : VW 039-905-205C / Bosch 0237 022 009 met dual vacüum
- La Tortuga
- Gevorderde
- Berichten: 915
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 12:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Hoorn
Re: ontsteking 2.0ge
Dat nummer dat ik noemde is van een type 4 CJ motor. Geen electronische ontsteking.
Ik dacht dat GE hetzelfde was? Niet dus?
Ik dacht dat GE hetzelfde was? Niet dus?
-
- Actief Lid
- Berichten: 353
- Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: ontsteking 2.0ge
Even terug oppikken
heb nu uit een andere type4 motor een stroomverdeler mogen halen
maar na onderzoek blijkt deze uit een kever te komen?
dit zijn de nr's
0 231 167 012
vw: 113 905 205 AD
zo ziet die eruit (foto van op het net)
kan ik daar wat mee?
zat ook een elektrische compufire onder
heb nu uit een andere type4 motor een stroomverdeler mogen halen
maar na onderzoek blijkt deze uit een kever te komen?
dit zijn de nr's
0 231 167 012
vw: 113 905 205 AD
zo ziet die eruit (foto van op het net)
kan ik daar wat mee?
zat ook een elektrische compufire onder
- La Tortuga
- Gevorderde
- Berichten: 915
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 12:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Hoorn
Re: ontsteking 2.0ge
Ik heb ook een tijdje met een nieuwe verdeler rondgereden die eigenlijk voor een kever was (...034, geloof ik)
Behalve dat hij een slag gedraaid moest worden werkte en paste het gewoon. Moest dus alleen de volgorde van de bougiekabels veranderen.
De vervroegingscurve klopt niet helemaal met die van je bus, dus qua rijgedrag merk je dat wel. Trekt minder goed.
Behalve dat hij een slag gedraaid moest worden werkte en paste het gewoon. Moest dus alleen de volgorde van de bougiekabels veranderen.
De vervroegingscurve klopt niet helemaal met die van je bus, dus qua rijgedrag merk je dat wel. Trekt minder goed.