LVWCN Tijdreis 2013
- brammutjuh
- Actief Lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: ma jun 13, 2011 0:56 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Tilburg
LVWCN Tijdreis 2013
De LVWCN bestaat in 2013 40 jaar. Mede om die reden was er dit jaar een zogenaamde tijdreis georganiseerd: www.lvwcn-tijdreis.nl De reis was al snel volgeboekt (vooral voor de hotelkamers) en direct was duidelijk dat ik mee wilde met m'n T2 Westfalia!
Inmiddels ben ik al weer een week terug van een geweldige reis! In totaal zo'n 3.000km afgelegd.
Allereerst complimenten aan Tiddo Bresters die de hele reis in een gedetailleerd routeboek had uitgeschreven (vrijwel foutloos!) en alle tussenstops enz. geregeld had. Een prestatie van formaat
Voor mij de eerste keer op vakantie met de T2b Westfalia en dat is goed bevallen! Prima in geslapen en de 2-liter motor drinkt op sommige stukken behoorlijk, maar trekt de - met bepakking toch al gauw meer dan 1.600kg zware T2 toch prima naar boven en op de snelweg en binnendoor rijdt 'ie heerlijk relaxed. Wel was de Katschberg (met ongeveer 3km hellingen van 15% naar boven en ook 3km weer naar beneden) een hele beproeving, ook voor de onderaan de berg inmiddels stinkende remmen... De Grossglockner was m.i. makkelijker, die ging helemaal in minimaal z'n 2, behalve de Edelweissspitze, dat was na bocht 3 ook terug naar de 1e versnelling.
Verder is me bijgebleven dat dat Oost-Duitsland er op delen echt heel slecht uit zag zeker ten aanzien van de wegen (viel me tegen), terwijl Tsjechië duidelijk meer vooruitgang had geboekt. Ik vond vooral zuid-Tsjechië mooi, een beetje zoals Oostenrijk. Daar hadden we ook een prachtige camping aan een meer bij Frymburk met dichtbij het UNESCO Werelderfgoedstadje Cesky Krumlov.
Na de Grossglockner was het weer op richting huis. We hebben in Utzmemmingen met de groep afgesloten met een speenvarken op het spit. Daarna zijn we nog een nachtje extra gebleven met een clubje 20- en 30-ers voor aan avondje pannekoekenbakken en vuurtje stoken. Daarna was het met één tussenstop echt op naar huis...
Geen problemen gehad? Natuurlijk zijn er mensen met kleinere en grotere technische problemen. Sommigen door slecht onderhoud vooraf, maar het meeste is gewoon slijtage of domme pech. Met hulp van andere clubleden (of bijvoorbeeld de lokale club in Liberec) of met ingevlogen onderdelen vanuit Nederland heeft volgens mij iedereen de reis met de eigen auto af kunnen maken. De meesten overigens zonder problemen Ikzelf heb alleen een klepdekselpakking moeten vervangen, omdat die niet goed bleek te zitten en stevig begon te lekken na de Katschberg. Dat was alles
Hieronder een kleine impressie met wat toelichting:
Op weg naar Hessisch:
Geweldig weekend gehad op - mijns inziens - het mooiste VW treffen ter wereld: Hesschisch Oldendorf:
Door naar het Harz-gebergte waar we met een stoomtrein de berg bedwongen hebben. Alle luchtgekoelden bleven op de parkeerplaats bij het station achter:
Ergens onderweg in het oosten van Duitsland:
Bezoek aan het Horch-museum in Zwickau. Thuisstad van de 4 Autounionmerken (DKW, Wanderer, Audi en Horch) en na de oorlog van Trabant:
Bezoek aan de prachtig opgeknapte stad Dresden:
Tussenstop bij en auto- en techniekmuseum in oostelijk Duitsland:
Camping in Liberec (Tsjechië):
Meeting met de lokale VW/Porsche club in Liberec:
Rondrit door de lokale club georganiseerd met beklimming van de berg Jested:
Einde rondrit op het raadhuisplein in Liberec:
Na een overnachting in zuid-Tsjechië door naar Oostenrijk, camping Woferlgut in Brück am Grossglockner:
Verzamelen op de camping voor de rit de Grossglockner op:
En omhoog!
Hoogste punt: de Edelweissspitze van 2.571m hoog:
Bezoek aan een privaat Porsche museum in Gmunden, met op de tweede foto de werkplaats waar Porsche ooit begon:
De 1-na laatste camping in Utzmemmingen in Duitsland, waar we nog 1 nacht extra bleven met dit clubje:
De T2 is nu wel duidelijk ingewijd, dus op naar de volgende trip
Inmiddels ben ik al weer een week terug van een geweldige reis! In totaal zo'n 3.000km afgelegd.
Allereerst complimenten aan Tiddo Bresters die de hele reis in een gedetailleerd routeboek had uitgeschreven (vrijwel foutloos!) en alle tussenstops enz. geregeld had. Een prestatie van formaat
Voor mij de eerste keer op vakantie met de T2b Westfalia en dat is goed bevallen! Prima in geslapen en de 2-liter motor drinkt op sommige stukken behoorlijk, maar trekt de - met bepakking toch al gauw meer dan 1.600kg zware T2 toch prima naar boven en op de snelweg en binnendoor rijdt 'ie heerlijk relaxed. Wel was de Katschberg (met ongeveer 3km hellingen van 15% naar boven en ook 3km weer naar beneden) een hele beproeving, ook voor de onderaan de berg inmiddels stinkende remmen... De Grossglockner was m.i. makkelijker, die ging helemaal in minimaal z'n 2, behalve de Edelweissspitze, dat was na bocht 3 ook terug naar de 1e versnelling.
Verder is me bijgebleven dat dat Oost-Duitsland er op delen echt heel slecht uit zag zeker ten aanzien van de wegen (viel me tegen), terwijl Tsjechië duidelijk meer vooruitgang had geboekt. Ik vond vooral zuid-Tsjechië mooi, een beetje zoals Oostenrijk. Daar hadden we ook een prachtige camping aan een meer bij Frymburk met dichtbij het UNESCO Werelderfgoedstadje Cesky Krumlov.
Na de Grossglockner was het weer op richting huis. We hebben in Utzmemmingen met de groep afgesloten met een speenvarken op het spit. Daarna zijn we nog een nachtje extra gebleven met een clubje 20- en 30-ers voor aan avondje pannekoekenbakken en vuurtje stoken. Daarna was het met één tussenstop echt op naar huis...
Geen problemen gehad? Natuurlijk zijn er mensen met kleinere en grotere technische problemen. Sommigen door slecht onderhoud vooraf, maar het meeste is gewoon slijtage of domme pech. Met hulp van andere clubleden (of bijvoorbeeld de lokale club in Liberec) of met ingevlogen onderdelen vanuit Nederland heeft volgens mij iedereen de reis met de eigen auto af kunnen maken. De meesten overigens zonder problemen Ikzelf heb alleen een klepdekselpakking moeten vervangen, omdat die niet goed bleek te zitten en stevig begon te lekken na de Katschberg. Dat was alles
Hieronder een kleine impressie met wat toelichting:
Op weg naar Hessisch:
Geweldig weekend gehad op - mijns inziens - het mooiste VW treffen ter wereld: Hesschisch Oldendorf:
Door naar het Harz-gebergte waar we met een stoomtrein de berg bedwongen hebben. Alle luchtgekoelden bleven op de parkeerplaats bij het station achter:
Ergens onderweg in het oosten van Duitsland:
Bezoek aan het Horch-museum in Zwickau. Thuisstad van de 4 Autounionmerken (DKW, Wanderer, Audi en Horch) en na de oorlog van Trabant:
Bezoek aan de prachtig opgeknapte stad Dresden:
Tussenstop bij en auto- en techniekmuseum in oostelijk Duitsland:
Camping in Liberec (Tsjechië):
Meeting met de lokale VW/Porsche club in Liberec:
Rondrit door de lokale club georganiseerd met beklimming van de berg Jested:
Einde rondrit op het raadhuisplein in Liberec:
Na een overnachting in zuid-Tsjechië door naar Oostenrijk, camping Woferlgut in Brück am Grossglockner:
Verzamelen op de camping voor de rit de Grossglockner op:
En omhoog!
Hoogste punt: de Edelweissspitze van 2.571m hoog:
Bezoek aan een privaat Porsche museum in Gmunden, met op de tweede foto de werkplaats waar Porsche ooit begon:
De 1-na laatste camping in Utzmemmingen in Duitsland, waar we nog 1 nacht extra bleven met dit clubje:
De T2 is nu wel duidelijk ingewijd, dus op naar de volgende trip
Re: LVWCN Tijdreis 2013
Gave reis !!
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: LVWCN Tijdreis 2013
Dat ziet er heel erg leuk uit!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- brammutjuh
- Actief Lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: ma jun 13, 2011 0:56 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Tilburg
Re: LVWCN Tijdreis 2013
Ik ga er vanuit dat er over een aantal jaar door de LVWCN vast wel weer een reis wordt georganiseerd, dus wordt lid en ga mee
De club heeft in ieder geval een traditie opgebouwd om ongeveer iedere 5 jaar een trip te hebben waar de Grossglockner in zit (1987, 1992, 1997, 2003, 2008 en 2013) en is de afgelopen jaren ook nog naar de Noordkaap, Ijsland, Wolfsburg en wat langer geleden naar Mexico en de Harz geweest.
De club heeft in ieder geval een traditie opgebouwd om ongeveer iedere 5 jaar een trip te hebben waar de Grossglockner in zit (1987, 1992, 1997, 2003, 2008 en 2013) en is de afgelopen jaren ook nog naar de Noordkaap, Ijsland, Wolfsburg en wat langer geleden naar Mexico en de Harz geweest.
- brammutjuh
- Actief Lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: ma jun 13, 2011 0:56 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Tilburg
Re: LVWCN Tijdreis 2013
Vond elders deze mooie - bijna ansichtkaartwaardige (jammer van het moderne blik) - foto van mijn T2b. Dit is de Grossglockner bergop:
Blijft nagenieten de foto's van medereisgenoten
Blijft nagenieten de foto's van medereisgenoten