hanhoo schreef:Nou nou. Klaag klaag. Nederland is zo'n beetje het enige land waar opbrengsten vanuit motorrijtuigenbelasting daadwerkelijk ook in het wegennet worden gestoken.
Tja, laten we iedereen vrijstellen. Dan gaat er weer een andere belasting omhoog. Of wil je de Belgische wegen?
Zijn er ook nog bronnen waar dat uit blijkt? Bij mijn weten is het namelijk inmiddels al een heel aantal jaren dat de opbrengsten van de mrb de kosten voor wegonderhoud overstijgen. De mrb is ook geen 'wegenbelasting' maar 'houderschapsbelasting'.
Iedereen vrijstellen is ook wel een door de bocht opmerking Waar het volgens mij om gaat is dat snel wordt gekeken in waar nu elders geld opgehaald kan worden in plaats van nog eens goed te kijken of al het geld dat wordt uitgegeven wel aan de juiste dingen worden uitgegeven. Meer geld ophalen is politiek blijkbaar altijd makkelijker dan echt bezuinigen en dus snijden in uitgaven.
Daarnaast vind ik het principe wel vreemd om toch geld te gaan vragen voor auto's die vrijwel niet op de weg komen omdat de eigenaren een andere auto dagelijks gebruiken en daar gewoon belasting voor betalen.