Limbuzzz in de verkoop?!

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
los limbos
Luchtgekoeld
Berichten: 1668
Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Baarlo Limburg

Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door los limbos » za mar 16, 2013 8:02 am

Ik zit 'n beetje met 'n dilemma, de bus is eigenlijk niet geheel praktische om met ons gezinnetje (4pers) één nachtje te gaan slapen zonder tent te gebruiken.
Dat lijkt me niet altijd evenhandig om bij elke 1nachts overnachting 'n rentte moeten plaatsen, ook ivm drogen van de tent voor 't opbergen hiervan.

Daarom ben ik aan het denken om er evt 'n westfalia dak op te plaatsen.
Maar is dit eigenlijk wel te doen??
Aangezien we geen schuifdak hebben maar 'n "gesloten" dak en daarom de verstevigingen missen.

Of de bus in de verkoop doen en opzoek gaan naar 'n org Westy??
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door fahtal » za mar 16, 2013 8:18 am

Het kan wel. Maar of je het zo netjes krijgt als origineel is de vraag. Je hebt een mooie bus daar kun je wel wat voor krijgen. En dan een betere kopen. Blijft het bij 4 dan is berlin Ok. Meer dan zou ik voor helsinki gaan.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door Dubbel schuiver » za mar 16, 2013 10:39 am

Als ik kijk naar wat je gedaan hebt aan de bus, dan denk ik dat je handig genoeg bent om een ander dak te plaatsen.
Wat voor dak denk je dan aan? Het late dak wat vanachter scharniert?

Zelf vind ik een Dormobiel dak wel mooi. Zeker met de ramen erin.
Daarentegen is een riviera dak waar ook bedden ingemaakt kunnen worden ook wel mooi. Lekker groot.
Er zijn nog meer varianten, maar ja smaak is erg persoonlijk.

Vind zelf dat je best een gave bus gecreeerd hebt, waarvan het misschien zonde is om een ander dak op te zetten. Een caravan kan ook voordelen hebben. Zeker voor 4 personen is er zat te koop wat in stijl is en ruim genoeg is. Als een caravan bv een bed voor 2 heeft en een klein zitje, dan kun je er net als bij de bus een hangmatje in maken.

Zoals je ziet heb ik zelf een caravan. Geen kleintje, en de bus moet er flink aan trekken. Maar voor ons de mooiste oplossing, met de meeste ruimte.

Sucses met de keuze.

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

deNIELSon
Luchtgekoeld
Berichten: 1061
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Haag/Scheveningen

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door deNIELSon » za mar 16, 2013 12:13 pm

Bart,

Snap je dillema. Heb zelf ook over dit gehele stappenplan nagedacht. Zeker nu we ook met 4-en zijn.
Persoonlijk kies ik ervoor om in de toekomst een makkelijk op te zetten bustent te gaan kopen. Bv een Khyam.
Staat bijzonder snel en voldoende ruimte.

Kids slapen dan op de bedank in de bus en wij in de tent.

Een dak plaatsen op de bus is te doen ( verhalen die ik op het internet heb gelezen) maar geeft wel wat werk.
Verstevigingen, goede afsluiting etc etc. Of een volledig nieuw dak erop laten lassen.
Ik heb daar persoonlijk niet zoveel zin in.

Je kan je prachtige bus in de verkoop doen, maar:

A) krijg je je volledige investering eruit?
B) wat krijg je ervoor terug

Als je iets nieuws gaat kopen en je wil er met 2 kids mee op pad, dan moet je ook weer alles nalopen.
En ze zal tegen elke prijs waarvoor je een bus ook koopt ook weer het een en ander aan gedaan moeten worden.

Het is een lastige afweging, zou niets overhaast doen! Je weet nu namelijk precies wat je hebt.
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!

Gebruikersavatar
Novastar
Actief Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 12:48 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Heythuysen

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door Novastar » za mar 16, 2013 12:37 pm

Hoi Bart,

Zonde om zo'n mooie bus te verkopen.
Maar snap het wel.
Wij hebben voor een caravan gekozen die alleen voor slaapplaats dient en de bus is dan onze kookstudio en loungeplek 8-) .
Maar als het voor een nachtje camperen is is een westfalia natuurlijk ook makkelijk.
Het voordeel van de caravan is dat je makkelijker de bus pakt op vakantie. We hebben ook een bustent maar die is minder praktisch (vinden wij ). Verder kan je ook een heleboel spullen mee nemen in de caravan.
Succes met je beslissing.

grt Johan

Gebruikersavatar
flippie
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 12:29 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Helden, Limburg
Contacteer:

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door flippie » za mar 16, 2013 13:39 pm

hej Bart,

dilemma hé, heb zelf ook hard getwijfeld over exact dezelfde zaken.
wij hebben uiteindelijk besloten een tent te kopen.
en je bent van harte uitgenodigd om eens te komen proberen hoeveel werk het is om die op te zetten.
voor de extra ruimte en comfort is een tent opzetten snel de moeite waard.

een ander dak plaatsen? veel werk, en persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar tintop.
(volgens mij heb jij me dat zelf ook al eens aangegeven)
een andere bus? zoveel werk gestoken in deze, nog los ervan of je het geld terug krijgt, wil je die écht wegdoen, nu hij eindelijk zover is?

en mijn ervaring is, ga je met z'n vieren één nachtje weg, is het toch ook handig ergens te kunnen zitten als de kids al in bed liggen (in de tent dus)

sterkte met de beslissing!
Bram

Gebruikersavatar
los limbos
Luchtgekoeld
Berichten: 1668
Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Baarlo Limburg

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door los limbos » za mar 16, 2013 18:16 pm

Dat een tent makkelijkste oplossing is dat begrijp ik.
Als je 'n paar dagen gaat campeer dan vindt ik 'n tent ook 'n noodzaak, maar als je een nachtje weg gaat dan vindt ik 't een beetje omslachtig. En dan vooral betreft het laten drogen van de tent na 't camperen als je maar een nachtje weg gaat.
Dan lijkt me 'n hefdak veel makkelijker.

De keuze voor 'n dak zal deze zijn, en waarom omdat deze kwa leeftijd matched met 't interieur.
Afbeelding

Een trekhaak is helaas geen optie door de verlaging en mijn uitlaat :-(
Anders had ik er waarschijnlijk wel een gehad incl westfalia essen :-)

Of ik de investering terug krijg?!
Ik verwacht het niet.
En ik weet idd dat ok nu een technisch goed bus heb met een heel mooi en goed interieur alleen de buitenkant kan iets tlc gebruiken.

@Flippie aks 't weer het toelaat kom ik ff naar jullie tent kijken, deze staat ook op onze verlanglijst.
En tot die tijd ligt en een mooie tent voor me klaar in Den Haag of niet Niels :-)
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;

deNIELSon
Luchtgekoeld
Berichten: 1061
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Haag/Scheveningen

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door deNIELSon » za mar 16, 2013 23:57 pm

Heb hem (nog) niet uit de tas gehaald! ;-)) dus hoop dat ie mooi is :-)
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door Wilfred » zo mar 17, 2013 11:27 am

verkopen! Mooie westy opzoeken. Gezien je busverhaal lijkt me inderdaad dat je er veel ingestoken hebt, en deels krijg je daar wel wat voor terug.

een voordeel is dat je nu de bussen beter kent, dus je weet waar je op moet letten bij aanschaf.

Maar het grootste voordeel komt tijdens de vakantie. Zo'n tent lijkt me niks. Als wij gaan kamperen, parkeren we de bus. Klaar. Dan gaan we leuke dingen doen. Lijkt me echt vervelend om iedere keer tent op te moeten zetten. Je mist dan een beetje het voordeel van een camper. Het is dan net als kamperen met de tent in de auto lijkt me.
Take the planet and make it spin your way

deNIELSon
Luchtgekoeld
Berichten: 1061
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Haag/Scheveningen

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door deNIELSon » zo mar 17, 2013 16:10 pm

Beetje kort door de bocht, ik neem aan dat jij niet met 2 kinderen gaat kamperen.
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door Wilfred » zo mar 17, 2013 16:46 pm

deNIELSon schreef:Beetje kort door de bocht, ik neem aan dat jij niet met 2 kinderen gaat kamperen.


Nee. Maar wat bedoel je hiermee?
Take the planet and make it spin your way

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door gijsv » zo mar 17, 2013 16:58 pm

Dat merk je als je kinderen hebt...

Maar met kinderen van een jonge leeftijd sleep je veel mee en ben je ook met afhankelijk van factoren waar je met z'n tweeën nooit over na hebt moeten denken. kinderen hebben ruimte en regelmaat nodig. Hierdoor zal je toch vaak langer op een plek staan. Iets extra opzetten maakt dan niet zoveel uit. ook met slecht weer moet je ze ' uitlaten' dus een tent ofzo is handig.

Wat wel is, ik ga voor 1 of 2 nachten geen tent opzetten, dan proppen we wel (heb een helsinki, past makkelijk), daarna loont het pas de moeite. Grootste voordeel van de bus is ook dat je overdag naar een strandje kan gaan en de kinderbedjes mee hebt, honger, hoppa maaltijd staat zo op tafel. etc. etc.

Ik zou je bus gewoon houden, probeer eens een zomer met een 'leen' tent ofzo, zonde om 'm weg te doen en er na achter te komen dat een westfalia ook niet de oplossing is. Je hebt ook van die safari daktenten, slaap je met 2 of personen op het dak, daar al aangedacht?

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door Diederik » zo mar 17, 2013 17:01 pm

Wilfred schreef:
deNIELSon schreef:Beetje kort door de bocht, ik neem aan dat jij niet met 2 kinderen gaat kamperen.


Nee. Maar wat bedoel je hiermee?


Ik denk dat er bedoeld wordt dat een bus met 2 kinderen en 2 volwassen erg vol kan zijn tijdens een dag regen.
Als we meerdere dagen op 1 plek staan, zetten we voortent op. Dit omdat we dan de droge leefruimte verdubbelen.
Tent staat in een half uurtje...

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door Diederik » zo mar 17, 2013 17:05 pm

Afbeelding


Afbeelding

Daktenten..
Vroeguh is er voor op spijlbussen in ieder geval zoiets als hier boven geweest..
Ik ga nog ff zoeken.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Limbuzzz in de verkoop?!

Bericht door Diederik » zo mar 17, 2013 17:09 pm

Afbeelding
Red Squirrel campsite, Glencoe by zombikombi1959, on Flickr

1959 Australian CKD Kombi, with a 1967 'Air-Camping' roof tent.

Gevonden!

Plaats reactie