T2A Westfalia
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
T2A Westfalia
Na een tijdje als toeschouwer op deze site te hebben rondgekeken, wordt het nu toch wel tijd zelf een verhaaltje te schrijven
Ik ben Tom, 28 jaar oud en sinds een jaar of 8 bezig met het klussen aan oude VW's. In 2009 mijn eerste eigen project gekocht: een type 3 variant uit 1968.
Basis was goed, zat een hoop vliegroest op, maar weinig echt rotte plekken en redelijk compleet. Na ruim 2,5 jaar was hij klaar en heb ik hem in onderstaande staat verkocht.
Toen was het tijd voor een lang gekoesterde droom: een bus! Het liefst had ik een spijlbus gekocht, maar met mijn budget kon ik enkel een langdurig project kopen en daar had ik na de variant even geen zin in.
Uiteindelijk is het een T2A uit 1970 geworden.
Bus komt bij Old Volks vandaan en is op een paar plekjes na kogelhard. Inmiddels heb ik al een aantal werkzaamheden verricht:
- Nieuwe accubak erin gelast
- Nieuwe cabinevloer links en rechts
- Porsche 944 schijfremmen aan de voorzijde gemonteerd
- Verlaagde spindels gemonteerd
- Montagepunten westfalia dak gelast
Hierbij nog een paar foto's.
Zo staat de bus er nu bij. Komende weken hard aan de slag om de achterremmen te vernieuwen en de auto verder klaar te maken voor de RDW keuring.
Groet Tom
Ik ben Tom, 28 jaar oud en sinds een jaar of 8 bezig met het klussen aan oude VW's. In 2009 mijn eerste eigen project gekocht: een type 3 variant uit 1968.
Basis was goed, zat een hoop vliegroest op, maar weinig echt rotte plekken en redelijk compleet. Na ruim 2,5 jaar was hij klaar en heb ik hem in onderstaande staat verkocht.
Toen was het tijd voor een lang gekoesterde droom: een bus! Het liefst had ik een spijlbus gekocht, maar met mijn budget kon ik enkel een langdurig project kopen en daar had ik na de variant even geen zin in.
Uiteindelijk is het een T2A uit 1970 geworden.
Bus komt bij Old Volks vandaan en is op een paar plekjes na kogelhard. Inmiddels heb ik al een aantal werkzaamheden verricht:
- Nieuwe accubak erin gelast
- Nieuwe cabinevloer links en rechts
- Porsche 944 schijfremmen aan de voorzijde gemonteerd
- Verlaagde spindels gemonteerd
- Montagepunten westfalia dak gelast
Hierbij nog een paar foto's.
Zo staat de bus er nu bij. Komende weken hard aan de slag om de achterremmen te vernieuwen en de auto verder klaar te maken voor de RDW keuring.
Groet Tom
Re: T2A Westfalia
Wordt echt tijd voor een Witty Westy Afsplitsing
Welkom
Welkom
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
Re: T2A Westfalia
Lomax schreef:Wordt echt tijd voor een Witty Westy Afsplitsing
Welkom
Ja, ik had al wel gezien dat ik niet de enige was . Denk dat ik Mycha daarvoor moet bedanken. Na het zien van die dikke westy was ik meteen verkocht!
Bedankt!
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: T2A Westfalia
Welkom op 't forum, gezien je vorige project zal dit wel 'n hele mooie bus worden.
En ons moto "we zijn dol op foto's"
En ons moto "we zijn dol op foto's"
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: T2A Westfalia
het vorige project is ook van wit nar groen gegaan dus ik heb goede hoop!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: T2A Westfalia
Mooi dat het je gelukt is om deze bus te scoren. Bij de open dag van ReproWesty had je je Variant nog te koop.
Welkom hier
Welkom hier
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
Re: T2A Westfalia
Bedankt voor het zeer warme welkom!
Zal proberen voldoende foto's te blijven posten, maar het schiet er soms weleens bij in als je met smerige handen onder je bus ligt
Dan moet ik je denk ik toch teleurstellen, vind wit op een westy toch wel heel mooi! Maar hij zal in de toekomst nog wel een keer in de originele witte kleur gespoten worden. Hij is nu in Amerika op de bekende slechte wijze wit-wit gespoten...
Ja, de variant was toen al wel verkocht, maar de koper moest hem nog op komen halen. Hij is uiteindelijk naar Duitsland gegaan, maar zal op de grotere evenementen nog wel te zien zijn.
Groet Tom
Zal proberen voldoende foto's te blijven posten, maar het schiet er soms weleens bij in als je met smerige handen onder je bus ligt
fahtal schreef:het vorige project is ook van wit nar groen gegaan dus ik heb goede hoop!
Dan moet ik je denk ik toch teleurstellen, vind wit op een westy toch wel heel mooi! Maar hij zal in de toekomst nog wel een keer in de originele witte kleur gespoten worden. Hij is nu in Amerika op de bekende slechte wijze wit-wit gespoten...
Martijn75 schreef:Mooi dat het je gelukt is om deze bus te scoren. Bij de open dag van ReproWesty had je je Variant nog te koop.
Welkom hier
Ja, de variant was toen al wel verkocht, maar de koper moest hem nog op komen halen. Hij is uiteindelijk naar Duitsland gegaan, maar zal op de grotere evenementen nog wel te zien zijn.
Groet Tom
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: T2A Westfalia
Welkom hier, Tom!
Ik vond/vind je variant echt super, je Westy is volgens mij een goede basis en gaat al goede kant op!
Op hoeveel witte Westies zitten we inmiddels? Ik geloof dat ik nummer 7 was maar er zijn er nog meer bijgekomen in de tussentijd.
Ik vond/vind je variant echt super, je Westy is volgens mij een goede basis en gaat al goede kant op!
Op hoeveel witte Westies zitten we inmiddels? Ik geloof dat ik nummer 7 was maar er zijn er nog meer bijgekomen in de tussentijd.
Easy!
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: T2A Westfalia
Type3 Tommy schreef:Denk dat ik Mycha daarvoor moet bedanken. Na het zien van die dikke westy was ik meteen verkocht! Bedankt!
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
Re: T2A Westfalia
Zo, weer een paar avonden verder...
Trommels zijn weer nieuw en nu met porsche steek.
En met de velg er op.
Iemand een oplossing voor dit "probleem"? As steekt een centimeter of 4/5 uit...kan er wel een spacer tussen zetten, maar dan ben ik er nog niet.
Groet Tom
Trommels zijn weer nieuw en nu met porsche steek.
En met de velg er op.
Iemand een oplossing voor dit "probleem"? As steekt een centimeter of 4/5 uit...kan er wel een spacer tussen zetten, maar dan ben ik er nog niet.
Groet Tom
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: T2A Westfalia
Hey Tom,
Ik heb met mijn Porsche remmen achter de asjes en het wielnaafje (bij jouw trommel) afgedraaid! Dat ga jij niet redden als er 4 a 5cm af moet Ik denk dat je een combinatie van spacer en verhoogde dop moet doen? Of de asjes en hub afdraaien wat kan (cm of 2 a 3 moet wel kunnen, een A-as is zo-ie-zo al langer dan een t2b asje) en dan nog een spacertje?
of 5x112 hub omboren naar 5x130 (of nieuwe kopen van Creative) en dan afdraaien http://forum.earlybay.com/viewtopic.php?f=2&t=28545&hilit=wilwood&start=80
"Finally cracked this rear end.what a pain in the botox that creative porche pattern kit turned out to be.first of all you need a spacer for early bays between the hub nut and the hub as the splines stick out to far and you cant get the nut to tighten the hub up,creative dont supply the spacer so i had 2 made that worked but then the hub nut stuck out past the wheel .so then i scraped that idea as i cant get the centre cap on the wheels so next idea thanks to a few phone calls,i had to find some late bayt stub axles as they are 20mm shorter than early bay ones,so found them fitted them in and then the nut wouldnt go down the thread enough so then i had to take my hubs that i got off creative and have 12mm machined off them so the nut would go down the thread enough.anyway job now done and the cap goes on but what a pian and extra expense that has been.also whipped the half shafts out and the cv joints are really dry and gritty so im replacing those.will i ever get this thing on its wheels.one day i guess."
Suc6 leuk klusje
Greetz Mycha
Ik heb met mijn Porsche remmen achter de asjes en het wielnaafje (bij jouw trommel) afgedraaid! Dat ga jij niet redden als er 4 a 5cm af moet Ik denk dat je een combinatie van spacer en verhoogde dop moet doen? Of de asjes en hub afdraaien wat kan (cm of 2 a 3 moet wel kunnen, een A-as is zo-ie-zo al langer dan een t2b asje) en dan nog een spacertje?
of 5x112 hub omboren naar 5x130 (of nieuwe kopen van Creative) en dan afdraaien http://forum.earlybay.com/viewtopic.php?f=2&t=28545&hilit=wilwood&start=80
"Finally cracked this rear end.what a pain in the botox that creative porche pattern kit turned out to be.first of all you need a spacer for early bays between the hub nut and the hub as the splines stick out to far and you cant get the nut to tighten the hub up,creative dont supply the spacer so i had 2 made that worked but then the hub nut stuck out past the wheel .so then i scraped that idea as i cant get the centre cap on the wheels so next idea thanks to a few phone calls,i had to find some late bayt stub axles as they are 20mm shorter than early bay ones,so found them fitted them in and then the nut wouldnt go down the thread enough so then i had to take my hubs that i got off creative and have 12mm machined off them so the nut would go down the thread enough.anyway job now done and the cap goes on but what a pian and extra expense that has been.also whipped the half shafts out and the cv joints are really dry and gritty so im replacing those.will i ever get this thing on its wheels.one day i guess."
Suc6 leuk klusje
Greetz Mycha
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
Re: T2A Westfalia
He Mycha,
Bedankt voor de tips! Heb gisteren nog even goed gemeten, en het blijkt gelukkig dat het om 3,5 cm gaat ipv 4/5.
Weet jij (of iemand anders) of je ook een b-asje kan gebruiken met a-trommels? Kortom, is die spie hetzelfde?
Ik had nog porsche spacers van 20mm liggen, en met een kleine aanpassing moeten die wel passen.
Ben dus al over de helft
Groet Tom
Bedankt voor de tips! Heb gisteren nog even goed gemeten, en het blijkt gelukkig dat het om 3,5 cm gaat ipv 4/5.
Weet jij (of iemand anders) of je ook een b-asje kan gebruiken met a-trommels? Kortom, is die spie hetzelfde?
Ik had nog porsche spacers van 20mm liggen, en met een kleine aanpassing moeten die wel passen.
Ben dus al over de helft
Groet Tom
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: T2A Westfalia
Type3 Tommy schreef:Weet jij (of iemand anders) of je ook een b-asje kan gebruiken met a-trommels? Kortom, is die spie hetzelfde?
Volgens mij wel!! 100% zeker weet ik het niet
(Je zal wel de snuit van de trommel dienen af te draaien)
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
Re: T2A Westfalia
mychatype3 schreef:Volgens mij wel!! 100% zeker weet ik het niet
(Je zal wel de snuit van de trommel dienen af te draaien)
Dan gaan we het gewoon proberen! Er moet vast nog wel wat liggen van een B.
Trommel iets afdraaien moet geen probleem zijn, want daar zit genoeg vlees op.
wordt vervolgd....