Welke spiegel zal ik nemen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Welke spiegel zal ik nemen?

Bericht door Sjupergrover » wo feb 13, 2013 11:44 am

Toen we de bus kochten had ik het idee om de vrachtwagenspiegels, die oorspronkelijk op een LT thuis hoorden, te vervangen door de normale T2 spiegeltjes.
Inmiddels heb ik besloten om dat niet te doen, omdat ik dan boven in de deur loze gaatjes ga hebben en ik toch wel gewend geraakt ben aan het riante uitzicht naar achteren. Daarnaast is het toch wel één van de onderscheidende dingen aan onze bus.

De vorige eigenaar had de linker spiegel een keer kapot gereden en deze (laten) vervangen door een ander soort spiegel. Ik had dus twee verschillende glazen erop zitten.
Pas geleden kwam ik bij de kringloop een set oude chromen caravan spiegels tegen waarvan ik het idee had dat ze wel zouden passen op de bus.

Maandagavond even ééntje erop gezet. Het glas is iets kleiner dan wat erop zat, maar groter dan een originele spiegel.

Wat vinden jullie?
1. de zwarte spiegel behouden en riant zicht hebben?
2. de chromen caravan spiegel monteren en iets minder riant zicht hebben
3. beugels weggooien, de originele spiegels van een T2 monteren en geen riant zicht hebben

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sjupergrover op wo feb 13, 2013 11:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Welke spiegel zal ik nemen?

Bericht door Lomax » wo feb 13, 2013 11:46 am

links en rechts gelijk

Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Re: Welke spiegel zal ik nemen?

Bericht door Sjupergrover » wo feb 13, 2013 11:48 am

haha :lol: , dat gaat sowieso gebeuren, maar dan de grote zwarte, de kleinere chromen of de beugels eraf en dan de originele spiegels
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Welke spiegel zal ik nemen?

Bericht door Lomax » wo feb 13, 2013 11:52 am

Chroom, past beter bij de trim (wel lastig te zien op de foto)

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Welke spiegel zal ik nemen?

Bericht door Max » wo feb 13, 2013 12:43 pm

Persoonlijk ga ik voor origineel maar de zwarte in chroom zouden ook goed passen. Ik vind de chroom uitvoering die je nu hebt verhoudingsgewijs te klein voor de beugel.

Maar je zal uiteindelijk toch zelf beslissen toch?
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
crwbus
Actief Lid
Berichten: 378
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 19:23 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Stekene (B)
Contacteer:

Re: Welke spiegel zal ik nemen?

Bericht door crwbus » wo feb 13, 2013 13:00 pm

Goed rollen is beter dan slecht spuiten...

Groeten,
Helmuth

dirkinbrabant
Gevorderde
Berichten: 861
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
Locatie: boxtel
Contacteer:

Re: Welke spiegel zal ik nemen?

Bericht door dirkinbrabant » wo feb 13, 2013 14:14 pm

Ik heb de oorspronkelijke spiegels er afgegooid omdat je er geen f*ck mee zag. Ik vind het belangrijker dat je wat kan zien, dan de originele look behouden. Ik heb bij het kogelgewricht de oorspronkelijke spiegels eraf gesloopt en vervangen door een paar bolle caravan-kringloopspiegels ....

Waarom maken ze die originele spiegels die je nog steeds nieuw kan kopen nou niet gewoon met een bolle spiegel...volgens mij zit iedereen daarop te wachten. Als ze ergens ter wereld leverbaar zouden zijn voorzie ik een gigantische groupsbuy.

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Welke spiegel zal ik nemen?

Bericht door Gliset » wo feb 13, 2013 14:37 pm

dirkinbrabant schreef:Ik heb de oorspronkelijke spiegels er afgegooid omdat je er geen f*ck mee zag. Ik vind het belangrijker dat je wat kan zien, dan de originele look behouden. Ik heb bij het kogelgewricht de oorspronkelijke spiegels eraf gesloopt en vervangen door een paar bolle caravan-kringloopspiegels ....

Waarom maken ze die originele spiegels die je nog steeds nieuw kan kopen nou niet gewoon met een bolle spiegel...volgens mij zit iedereen daarop te wachten. Als ze ergens ter wereld leverbaar zouden zijn voorzie ik een gigantische groupsbuy.

Wij hebben op de originele spiegels van die kleine bolle plakspiegeltjes. Maar ik begrijp heel goed waarom ze nog steeds vlak worden geleverd: mijn vrouw vindt die bolle dingen maar niks terwijl ik ze graag gebruik...

Voor wat betreft die keuze: ik zou liever voor origineel gaan (mooier), maar als je dan toch zulke grote neemt dan wel chroom (en ook de beugels?)
'79 VW T2 Berlin

Plaats reactie