MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | Restauratie nadert eindfase

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Kebdorst » do nov 01, 2012 15:02 pm

Hakkinen schreef:Deze week gaat de verf eraf!
MiDo wordt deze winter gerestaureerd!

Welke kleur wordt hij



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door jerupke » do nov 01, 2012 20:18 pm

Mooi man!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Hakkinen » do nov 01, 2012 23:37 pm

Kebdorst schreef:
Hakkinen schreef:Deze week gaat de verf eraf!
MiDo wordt deze winter gerestaureerd!

Welke kleur wordt hij

Dat blijft nog ff geheim. Wordt in elk geval anders dan nu.
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
los limbos
Luchtgekoeld
Berichten: 1668
Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Baarlo Limburg

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door los limbos » vr nov 02, 2012 7:21 am

Succes....
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Kebdorst » vr nov 02, 2012 7:28 am

Hakkinen schreef:
Kebdorst schreef:
Hakkinen schreef:Deze week gaat de verf eraf!
MiDo wordt deze winter gerestaureerd!

Welke kleur wordt hij

Dat blijft nog ff geheim. Wordt in elk geval anders dan nu.



Ik ben benieuwd. Ga je nog meer wijzigingne doen?



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Hakkinen » vr nov 02, 2012 8:28 am

De linkerkant wordt volledig panel, campingruitje en roosters eruit, in de schuifdeur komt een louvreraam.
Dan ga ik nog opzoek naar een stille uitlaat, huidige geluid past niet bij de bus vind ik.

Ben eens benieuwd wat er onder de verf vandaan komt. Ik moet in elk geval vervangen: voorfront, doglegs, deuren, motorklep, rechter achter hoek, plaat onder motorklep, onderkant schuifdeur, raamstijlen, achter spatborden en hier en daar wat dakgoot. Bijna alles dus, maar dat schijnt normaal te zijn hehe.
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Kebdorst » vr nov 02, 2012 9:17 am

Ik mis nog en paar balken.



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Hakkinen » vr nov 02, 2012 13:38 pm

Kebdorst schreef:Ik mis nog en paar balken.

Onderkant is reeds gedaan en is hard. Ik hoef "alleen" carrosserie..
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | Soon in Resto

Bericht door Wilfred » wo nov 07, 2012 8:03 am

Wat betreft het front: als je een A front wil, moet je echt je ogen goed open houden. die komen namelijk niet vaak voorbij. Of tegen hele hoge prijzen.

Ik heb hem ook al een tijdje, maar toen ik hem zag heb ik hem maar wel gekocht, omdat ik wist dat ik er toch een keer 1 nodig zou hebben.

Doe je alles zelf? en heb je al foto's? (de verf zou er nu af moeten zijn toch?)
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | Soon in Resto

Bericht door Hakkinen » wo nov 07, 2012 22:53 pm

Restaureren en afstuderen gaan niet zo goed samen. Eerst het een en dan het ander maar.
A front heb ik wellicht in het verschiet, komt uit de USA.
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | Soon in Resto

Bericht door Hakkinen » zo jul 21, 2013 13:16 pm

Even stof afblazen...

Een en ander is gebeurd:
De verf is van de carrosserie af na dagen afbijten... Ik zou zeggen "verf nooit een auto" :shock:
Zoals verwacht kwam er een en ander aan rottigheid onder vandaan, maar niks wat ik niet had verwacht. Enige wat lastiger is, is de dakgoot die aan de rechterkant toch wel behoorlijk heen is.

Ik heb een "nieuw" A-front uit de USA gekocht omdat van het huidige niks moois meer is te maken. Verder heb ik 2 "nieuwe" deuren, een "nieuwe" schuifdeur en motorklep aangeschaft. De doglegs worden compleet vervangen, samen met de onderste 30 cm rondom. De linkerkant wordt geheel panel, alle gaten van ramen en roosters worden dichtgemaakt.

De motor gaat er ook uit en de ruimte wordt strak gemaakt en meegespoten.

Het interieur heb ik er helemaal uitgehaald en wordt als de buitenkant klaar is door een vriend opnieuw gemaakt op basis van een Westfalia Stockholm interieur (aangepast naar eigen smaak en met paar extra kasten aan de linkerzijde omdat daar geen ramen meer zitten).

Kleur wordt wederom 2-tone, maar blijft nog even afwachten... :o

Foto's van hoe het er nu bij staat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het werk ga ik gedeeltelijk zelf doen en gedeeltelijk uitbesteden aan VPC Autosport.
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
kermie
Gevorderde
Berichten: 969
Lid geworden op: di nov 28, 2006 13:11 pm
Locatie: Gemert

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | De restauratie van start p

Bericht door kermie » ma jul 22, 2013 7:11 am

Zo dan! Je hebt niet stil gezeten! Succes met de restauratie.
Niet eens een LEGO® bus..

Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | De restauratie van start p

Bericht door Kebdorst » wo jul 30, 2014 7:25 am

Hoe staat het er hier eigenlijk voor, ik zie dat je al je oude onderdelen aan het verkopen bent?



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | De restauratie van start p

Bericht door jerupke » wo jul 30, 2014 9:20 am

Laatste wat ik weet is dat het front vervangen is
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | De restauratie van start p

Bericht door Hakkinen » wo jan 13, 2016 13:57 pm

Even stof afblazen.
Het busproject wordt dit jaar afgerond voor de zomer. Er is wel nogal wat vertraging opgetreden doordat het project uit de hand liep, ik ging verhuizen en daarna verbouwen en ook nog papa ben geworden.

Eigenlijk had ik een andere bus moeten kopen, maar als je eenmaal bezig bent dan ga je door.
De bus wordt nu gestraald en in epoxy primer gezet, waarna deze voorbereid gaat worden op spuiten

Van de originele bus is weinig meer over.
Er is een ander T2A front ingelast.
De doglegs inclusief complete wielkast links en rechts zijn vervangen.
De B stijlen zijn links en rechts vervangen.
Het paneel tegenover de schuifdeur is compleet vervangen.
De achterpanelen zijn tot de helft vervangen links en rechts.
De achterhoeken zijn van boven tot onder vervangen.
Het stuk tussen kofferklep en motorklep is vervangen.
Het plaatwerk rondom de motor is netjes gemaakt en deels vervangen.
De kriksteunen voor en achter zijn vervangen.
De kokers binnen en buiten zijn links en rechts vervangen.
Het complete dak is vervangen door een T2B hefdak i.v.m. rotte regengoten.
De voorportieren zijn vervangen door andere T2A deuren.
De schuifdeur is vervangen door een T2A model.
De kofferklep is vervangen door een T2A/B model.
De motorklep is vervangen door een T2A/B model.
Het tussenschot achter de voorstoelen is halfhoog dichtgemaakt.
De dwarsbalk onder de vloer is vervangen.
Een stuk vloer van 60x60 is vervangen.

Enige originele plaatwerk betreft de bovenkant van de achterpanelen waar de roosters inzitten, de firewall en het benzineklepje.

Verder is alles uit de bus gehaald (alleen kas nu).
De motor heb ik in 2012 laten bouwen 1776 cc en deze komt terug. Ik heb er een Vintage Speed sigaar uitlaat bijgekocht en een 6 Ribs versnellingsbak. Er komt een compleet nieuwe kabelboom in.
Daarnaast een setje Porsche 928 S stoelen gekocht en een deluxe T2A klok voor in het dashboard.

Verder ben ik nu op zoek naar een Westfalia interieur of ik ga het zelf (laten) bouwen.

Dit was het zo in een notendop.
Foto's volgen.
To Finish First, You First Have To Finish!

Plaats reactie