Dubbel schuiver
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Dubbel schuiver
Ik wil mij hierbij even voorstellen, Ik ben Patrick en kom uit Schagen (NH).
Ik kijk al een tijdje mee op het forum. Tot vorige week was ik nog op zoek naar een leuke bus.
Ik ben nu de eigenaar van een dubbel schuifdeur met een groot opendak.
Hieronder staan wat plaatjes.
Achterkant bestuurderszijde
Voorzijde bijrijderskant
Dashboard
Slaapbank
Binnenzijde schuifdak
Er is nog wel wat werk aan de auto, vooral het interieur.
Het hemeltje is bv stuk en de stoelen zijn niet braaf. Er zit geen laswerk aan de auto.
Verder moet er nog een kenteken op de auto, deze bus komt oorspronkelijk uit Italie.
Hij is daar begonnen als politiebus en later in de zelfde plaats als brandweerbus. Voor vervoer van manschappen.
Daarna is de bus naar Duitsland verhuist.
Zal binnenkort nog wel wat mooiere foto's plaatsen en de vorderingen bijhouden.
Ik kijk al een tijdje mee op het forum. Tot vorige week was ik nog op zoek naar een leuke bus.
Ik ben nu de eigenaar van een dubbel schuifdeur met een groot opendak.
Hieronder staan wat plaatjes.
Achterkant bestuurderszijde
Voorzijde bijrijderskant
Dashboard
Slaapbank
Binnenzijde schuifdak
Er is nog wel wat werk aan de auto, vooral het interieur.
Het hemeltje is bv stuk en de stoelen zijn niet braaf. Er zit geen laswerk aan de auto.
Verder moet er nog een kenteken op de auto, deze bus komt oorspronkelijk uit Italie.
Hij is daar begonnen als politiebus en later in de zelfde plaats als brandweerbus. Voor vervoer van manschappen.
Daarna is de bus naar Duitsland verhuist.
Zal binnenkort nog wel wat mooiere foto's plaatsen en de vorderingen bijhouden.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
De bus is van 1975 en heeft een 2 liter moter.
Klaas hij staat inderdaad bij de keverclub. Was je op bezoek bij de ijsbus van Rob Bronke?
Ik weet niet of ik al een kenteken op de bus heb over 10 dagen, ik wil eerst even kijken wat er allemaal aan moet gebeuren.
Plannen zijn om hem op kenteken te krijgen en daarna beetje bij beetje opknappen. Met de tijd zal het dak gespoten moeten worden denk ik en alle gaten van de zwaailampen en dergelijke dichtlassen. voorde rest zal de tijd het leren. Ben nu nog in het leerproces van het aircooled hobbyen.
Morgen ga ik naar de bus voor het nalopen van alle dingen.
Tips zijn altijd welkom.
Klaas hij staat inderdaad bij de keverclub. Was je op bezoek bij de ijsbus van Rob Bronke?
Ik weet niet of ik al een kenteken op de bus heb over 10 dagen, ik wil eerst even kijken wat er allemaal aan moet gebeuren.
Plannen zijn om hem op kenteken te krijgen en daarna beetje bij beetje opknappen. Met de tijd zal het dak gespoten moeten worden denk ik en alle gaten van de zwaailampen en dergelijke dichtlassen. voorde rest zal de tijd het leren. Ben nu nog in het leerproces van het aircooled hobbyen.
Morgen ga ik naar de bus voor het nalopen van alle dingen.
Tips zijn altijd welkom.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3858
- Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Heerlen
@Jochem VW heeft hier zelf zeker aan gedacht,jochem schreef: Enne breekt ie niet in 2 stukken als je over een drempel springt? Dat idee heb ik namelijk altijd als ik een dubbele schuifdeurbus zie. Nu al helemaal met ook nog een open dakje.
dit hebben ze opgelost door carrosserie te verstevigen in het dak'
en aan de onderzijde.
Trouwens gefeliciteerd met de aankoop en
welkom op dit gezellige forum!
Nu nog ff 'n foto in 't smoelenboek en
je bent helemaal ingewijd!
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Bedankt voor de mooie reacties allemaal.
De slaapbank ik heb geen idee wat voor type het precies is, hij past overigens niet helemaal lekker.
Bij het platgaan lopen de scharnieren aan tegen de zijpanelen.
Ik moet nog even kijken of deze wel recht staat.
Het doormidden scheuren zal inderdaad wel meevallen.
De bus heeft inderdaad extra verstevigingen aan de onderzijde. De bovenkant weet ik niet.
Net even bij de auto geweest en wat kleine werkjes gedaan. De verlichting achter was niet helemaal in orde.
Glas van linkerachterlicht is nu vervangen en de kentekenplaatverlichting alle corrosie verwijderd en een nieuw lampje geplaatst.
Ook de mistlamp achter van de corrosie ontdaan.
Tijdens de opruimwerkzaamheden vond ik nog een gebruiksaanweizing van de standkachel type BA 6 in de auto.
Die ook onder de auto hangt. Heb nog niet gekeken of de kachel werkt,
maar ik mis in ieder geval de schakelaar van de bediening. Dus als iemand die heeft liggen dan houd ik me aanbevolen.
Voor de keverdag in Schagen ben ik gevraagd om de bus neer te zetten.
Hij is daar in iedergeval al te zien voor de genen die naar Schagen komen. 8) 8) 8)
De slaapbank ik heb geen idee wat voor type het precies is, hij past overigens niet helemaal lekker.
Bij het platgaan lopen de scharnieren aan tegen de zijpanelen.
Ik moet nog even kijken of deze wel recht staat.
Het doormidden scheuren zal inderdaad wel meevallen.
De bus heeft inderdaad extra verstevigingen aan de onderzijde. De bovenkant weet ik niet.
Net even bij de auto geweest en wat kleine werkjes gedaan. De verlichting achter was niet helemaal in orde.
Glas van linkerachterlicht is nu vervangen en de kentekenplaatverlichting alle corrosie verwijderd en een nieuw lampje geplaatst.
Ook de mistlamp achter van de corrosie ontdaan.
Tijdens de opruimwerkzaamheden vond ik nog een gebruiksaanweizing van de standkachel type BA 6 in de auto.
Die ook onder de auto hangt. Heb nog niet gekeken of de kachel werkt,
maar ik mis in ieder geval de schakelaar van de bediening. Dus als iemand die heeft liggen dan houd ik me aanbevolen.
Voor de keverdag in Schagen ben ik gevraagd om de bus neer te zetten.
Hij is daar in iedergeval al te zien voor de genen die naar Schagen komen. 8) 8) 8)
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal