tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
- Robin J.
- Actief Lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: wo nov 04, 2009 9:48 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Kockengen
tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
Mannen en vrouwen, ik ga vanmiddag een olietemperatuursensor in de peilstok plaatsen.. Heeft iemand een tip voor het gebruik van een bestaande draadboomdraad naar voren? Ik kan mij voorstellen dat er ongebruikte draden zijn die hiervoor worden gebruikt zodat ik geen draad hoef te trekken..
Any help is welcome!
Gegroet
Any help is welcome!
Gegroet
T2b 1976 (S) 1642cc AD (dubbelpoorts), 34 pict-3, onderblokrevisie 2010
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
Het gemakkelijkst is een nieuwe draad trekken naast de bestaande kabelboom
Er zijn in een kabelboom nl geen loze draden
Als die er al zijn, is het after market.
Paar tiewraps hier en daar zijn voldoende
Er zijn in een kabelboom nl geen loze draden
Als die er al zijn, is het after market.
Paar tiewraps hier en daar zijn voldoende
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
even een paar meter flexbuis halen en die er onderlangs zo hier en daar met ty wraps vastzetten dan heb je ook nog de mogelijkheid er later nog iets bij te trekken.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Gevorderde
- Berichten: 861
- Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
- Locatie: boxtel
- Contacteer:
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
Voor de meest correcte meting zou ik maar één massapunt gebruiken waar je meter en peilstok op aansluit, dat wordt dus minimaal twee draden naar voren. Ik kreeg gekke effecten toen ik m'n metertje vooraan, en de peilstok bij de motor aan massa verbond. En omdat de peilstok niets anders is dan een temperatuurgevoelige weerstand, niet de dunste draden nemen en degelijke verbindingen maken zonder overgangsweerstand.
Je kan voor toekomstige uitbreidingen 7-aderige kabel gebruiken die bij aanhangerstekkers gebruikt wordt. Per meter te koop bij de betere automaterialenhandel.
Je kan voor toekomstige uitbreidingen 7-aderige kabel gebruiken die bij aanhangerstekkers gebruikt wordt. Per meter te koop bij de betere automaterialenhandel.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
dirkinbrabant schreef:Voor de meest correcte meting zou ik maar één massapunt gebruiken waar je meter en peilstok op aansluit, dat wordt dus minimaal twee draden naar voren. Ik kreeg gekke effecten toen ik m'n metertje vooraan, en de peilstok bij de motor aan massa verbond. En omdat de peilstok niets anders is dan een temperatuurgevoelige weerstand, niet de dunste draden nemen en degelijke verbindingen maken zonder overgangsweerstand.
Je kan voor toekomstige uitbreidingen 7-aderige kabel gebruiken die bij aanhangerstekkers gebruikt wordt. Per meter te koop bij de betere automaterialenhandel.
Daar zeg je zo wat; ik had eerst een hele dunne draad van voor naar achter en kreeg idd gekke dingen ( me temperatuur vloog omhoog als ik verlichting ging voeren ) Nu een mooie dikke 7 aderige kabel in flexbuis liggen onder de bus door; daarop de temperatuur sensor; oliedruk sensor en de toerenteller.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Robin J.
- Actief Lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: wo nov 04, 2009 9:48 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Kockengen
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
Bedankt mensen!
ik heb julllie reacties onderweg naar de klusloods gelezen en een mooie flexbuis gekocht met een drieaderige kabel voor de massa en zendersignaal met nog 1 extra voor eventuele uitbreiding... Alles mooi via de gaten in de buizen en onder de onderplaten doorgetrokken en zelfs netjes naast de draadboom naar de motorruimte kunnen trekken..
Top job dankzij jullie supersnelle reacties!!
ik heb julllie reacties onderweg naar de klusloods gelezen en een mooie flexbuis gekocht met een drieaderige kabel voor de massa en zendersignaal met nog 1 extra voor eventuele uitbreiding... Alles mooi via de gaten in de buizen en onder de onderplaten doorgetrokken en zelfs netjes naast de draadboom naar de motorruimte kunnen trekken..
Top job dankzij jullie supersnelle reacties!!
T2b 1976 (S) 1642cc AD (dubbelpoorts), 34 pict-3, onderblokrevisie 2010
- Gliset
- Moderator
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
Robin J. schreef:Bedankt mensen!
ik heb julllie reacties onderweg naar de klusloods gelezen en een mooie flexbuis gekocht met een drieaderige kabel voor de massa en zendersignaal met nog 1 extra voor eventuele uitbreiding... Alles mooi via de gaten in de buizen en onder de onderplaten doorgetrokken en zelfs netjes naast de draadboom naar de motorruimte kunnen trekken..
Top job dankzij jullie supersnelle reacties!!
Foto's...
'79 VW T2 Berlin
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
da's wel erg snel gedaan; ik had mijn draad recentelijk vervangen; was er de hele middag mee bezig.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Actief Lid
- Berichten: 220
- Lid geworden op: ma mar 28, 2011 22:03 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
Dan ben ik blij dat turbo niet in mijn garage werkt (gezien het uurloon)
Jan willem
Jan willem
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
Ik heb toch de tijd; en het is hobby, dus ga me niet haasten
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Robin J.
- Actief Lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: wo nov 04, 2009 9:48 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Kockengen
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
Gliset schreef:Robin J. schreef:Bedankt mensen!
ik heb julllie reacties onderweg naar de klusloods gelezen en een mooie flexbuis gekocht met een drieaderige kabel voor de massa en zendersignaal met nog 1 extra voor eventuele uitbreiding... Alles mooi via de gaten in de buizen en onder de onderplaten doorgetrokken en zelfs netjes naast de draadboom naar de motorruimte kunnen trekken..
Top job dankzij jullie supersnelle reacties!!
Foto's...
mmm.. foto's? Ik heb het zo goed weggewerkt onder de spatplaat onder de cabine en dan door de gaten naar de spatplaten onder de geintegreerde kachel dat je er weinig tot niets van ziet! Ik zal eens kijken wat nog zichtbaar is waar ik een foto van kan maken.
T2b 1976 (S) 1642cc AD (dubbelpoorts), 34 pict-3, onderblokrevisie 2010
- Robin J.
- Actief Lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: wo nov 04, 2009 9:48 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Kockengen
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
you ask, I deliver:
Vanuit de spatplaat voor. Met werklamp in cabine en donker onder busje kun je mooi mikken waar je door naar boven wilt gaan.. Ik heb hem achter het verwarmingskanaal naar binnen laten lopen. Hmm.. kan ik nog foto van maken als ik toch bezig ben.
Voila:
Naast de wirwar is mijn flexbuis nu het aantrekkelijkst deel geworden!
Netjes door het rubber naast een origineel draadboompje
Vanuit de spatplaat voor. Met werklamp in cabine en donker onder busje kun je mooi mikken waar je door naar boven wilt gaan.. Ik heb hem achter het verwarmingskanaal naar binnen laten lopen. Hmm.. kan ik nog foto van maken als ik toch bezig ben.
Voila:
Naast de wirwar is mijn flexbuis nu het aantrekkelijkst deel geworden!
Netjes door het rubber naast een origineel draadboompje
T2b 1976 (S) 1642cc AD (dubbelpoorts), 34 pict-3, onderblokrevisie 2010
-
- Actief Lid
- Berichten: 489
- Lid geworden op: wo apr 27, 2011 21:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heerde (Hoorn om precies te zijn)
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
Goed bezig! Mag ik vragen waar je die peilstok gekocht heb? Ben er namelijk ook naar op zoek, maar hij schijnt op veel (bekende) punten uitverkocht te zijn. Mag uiteraard via PB, maar mag ook kryptisch of gewoon.
- Robin J.
- Actief Lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: wo nov 04, 2009 9:48 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Kockengen
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
AppleCase schreef:Goed bezig! Mag ik vragen waar je die peilstok gekocht heb? Ben er namelijk ook naar op zoek, maar hij schijnt op veel (bekende) punten uitverkocht te zijn. Mag uiteraard via PB, maar mag ook kryptisch of gewoon.
Hij lag toevallig nog in een lade bij een man die motorblokken reviseert.. Een 2e hands exemplaartje.. Ik had eerst een sensor voor in het carterdeksel geprobeerd maar dat was drama.. die kreeg ik niet aan de praat. Vandaar 'terug' naar een peilstokzender.
T2b 1976 (S) 1642cc AD (dubbelpoorts), 34 pict-3, onderblokrevisie 2010
-
- Actief Lid
- Berichten: 220
- Lid geworden op: ma mar 28, 2011 22:03 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: tip bij selecteren draad voor olietemperatuursensor?
Hoi Apple case welke zender zoek je?
Je kunt ze ook kopen welke op je oliedruklampje worden samen geknoopt,wanneer de temperatuur te hoog wordt gaat je olie druk lampje branden.
En je hebt ze welke met een aparte voeding en meter in je dashboard komen.
Ik zelf heb de simpelste die bij je olie druk lampje aangesloten zit.
Als je zoekt op Gene Berg kom je een eind denk ik.
Jan willem
Je kunt ze ook kopen welke op je oliedruklampje worden samen geknoopt,wanneer de temperatuur te hoog wordt gaat je olie druk lampje branden.
En je hebt ze welke met een aparte voeding en meter in je dashboard komen.
Ik zelf heb de simpelste die bij je olie druk lampje aangesloten zit.
Als je zoekt op Gene Berg kom je een eind denk ik.
Jan willem