Dilemma...

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Plaats reactie

Banken houden of verkopen?

Ben je helemaal?? Je gaat de originele banken toch niet van de bus scheiden?
6
38%
Verkopen die handel! Er komt toch iets anders in. En je kan iemand anders hiermee blij maken.
7
44%
Pfff...moeilijk. Ik zou het zelf ook niet weten.
3
19%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
crwbus
Actief Lid
Berichten: 378
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 19:23 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Stekene (B)
Contacteer:

Dilemma...

Bericht door crwbus » zo mei 20, 2012 20:22 pm

Mijn t2a deluxe heeft een volledig bankeninterieur. Dat is behalve enkele scheurtjes, verder in relatief goede staat. Natuurlijk wel met de onvermijdelijke gebruikssporen.
Maar het is de bedoeling om met de bus op reis te gaan en er dus in te slapen. Gaat moeilijk met banken. Dus komt er sowieso een creative engineering slaapbank in, een klaptafeltje, klein kastje, enzovoort. Dat wil ik zelf gaan maken. Of toch proberen! :lol:
De banken, gordels en rubber vloermat heb ik er dus uitgehaald en gestockeerd. Aanvakelijk was het mijn bedoeling om alles wat origineel bij de bus hoort, bij te houden.
Koop dan geen bankenbus, hoor ik dan denken. Klopt misschien, maar deze bus vond ik net zo mooi. En voor hetzelfde geld, zat er sowieso niets in toen ik ze kocht.

Ik zit dus al enkele weken lang met een dilemma. Ofwel houd ik de banken, om de originele waarde van de bus te behouden. Ofwel verkoop ik ze. Het geld daarvan kan ik dan weer verder investeren.
Uiteindelijk moet ik doen waar ik me zelf het best bij voel, weet ik wel, maar zo nu en dan een mening van iemand anders kan me misschien wel in een richting duwen.

Pfff...ik weet het niet meer... :oops: :oops:
Goed rollen is beter dan slecht spuiten...

Groeten,
Helmuth

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Dilemma...

Bericht door fahtal » zo mei 20, 2012 21:09 pm

Origineel houden en creatief zijn!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Dilemma...

Bericht door old brumax » zo mei 20, 2012 21:20 pm

splitt schreef:Mijn t2a deluxe heeft een volledig bankeninterieur. Dat is behalve enkele scheurtjes, verder in relatief goede staat. Natuurlijk wel met de onvermijdelijke gebruikssporen.
Maar het is de bedoeling om met de bus op reis te gaan en er dus in te slapen. Gaat moeilijk met banken. Dus komt er sowieso een creative engineering slaapbank in, een klaptafeltje, klein kastje, enzovoort. Dat wil ik zelf gaan maken. Of toch proberen! :lol:
De banken, gordels en rubber vloermat heb ik er dus uitgehaald en gestockeerd. Aanvakelijk was het mijn bedoeling om alles wat origineel bij de bus hoort, bij te houden.
Koop dan geen bankenbus, hoor ik dan denken. Klopt misschien, maar deze bus vond ik net zo mooi. En voor hetzelfde geld, zat er sowieso niets in toen ik ze kocht.

Ik zit dus al enkele weken lang met een dilemma. Ofwel houd ik de banken, om de originele waarde van de bus te behouden. Ofwel verkoop ik ze. Het geld daarvan kan ik dan weer verder investeren.
Uiteindelijk moet ik doen waar ik me zelf het best bij voel, weet ik wel, maar zo nu en dan een mening van iemand anders kan me misschien wel in een richting duwen.

Pfff...ik weet het niet meer... :oops: :oops:

Tja dat is erg moeilijk oordelen voor iemand anders, als ik voor mezelf praat heb ik ook hetzelfde, heb andere voorstoelen er in en de originele liggen op zolder stof te happen en in de weg te liggen en ook de centen kan ik zo af en toe erg goed gebruiken maar ik kan er niet toe komen om ze te verkopen/wegdoen, voor mijn gevoel horen ze bij de bus en als ik hem ooit een keer verkoop(zal toch een keer moeten) krijgt de nieuwe eigenaar ze er zo bij en wat die er dan mee doet is zijn probleem :mrgreen: :mrgreen:
Je ziet , er zijn meer mensen met hetzelfde "probleem", in de eerste plaats get financiële plaatje , daar kun jij alleen zelf een antwoord op geven, en in de tweede plaats de ruimte, ook dat is iets wat je zelf alleen kunt en zult moeten beslissen.
sterkte met je keuze. gr. louis
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Dilemma...

Bericht door hanhoo » zo mei 20, 2012 23:09 pm

Geld komt vanzelf wel met tijd en werk. Je banken zie je nooit meer terug als je ze verkoopt. Oftewel: hier ga je op termijn spijt van krijgen.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: Dilemma...

Bericht door freddeblok » zo mei 20, 2012 23:12 pm

Nooit wegdoen.
Ga je heel veel spijt van krijgen.

Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Dilemma...

Bericht door Wilfred » ma mei 21, 2012 7:35 am

Verkopen. Spul alleen maar opslaan wordt et ook niet beter van, het geld geeft wat klusruimte. Ook een camperinterieur levert al snel 3 zitplekken achterin, meer heb je toch neit nodig?

Originele bussen hebben ze in een museum wel :D
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
theo
Actief Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 20:02 pm
Locatie: Arnhem

Re: Dilemma...

Bericht door theo » ma mei 21, 2012 8:11 am

Als je de ruimte hebt zou ik het opslaan. Uiteindelijk krijg je er altijd te weinig voor, en waarschijnlijk komt er inderdaad wel spijt.

Aan de andere kant merk je soms dat je iemand echt een plezier kan doen, en da's ook wat waard :-) En als je dan de ruimte en het geld goed kunt gebruiken...

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Dilemma...

Bericht door fahtal » ma mei 21, 2012 10:16 am

offff je koopt er een campertje bij;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: Dilemma...

Bericht door Stuif » di mei 22, 2012 0:13 am

Niet wegdoen :!:
Ik heb zelf in het verleden al te veel (bus)dingen weggedaan waar ik spijt van heb gekregen #-o
(zelfs dingen naar vuilstort gebracht :oops: )
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
crwbus
Actief Lid
Berichten: 378
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 19:23 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Stekene (B)
Contacteer:

Re: Dilemma...

Bericht door crwbus » di mei 22, 2012 20:04 pm

Ik zie contradictie! De peiling zegt verkopen, maar uit de berichten leid ik net het omgekeerde af. :lol:
Op die manier komen we er ook niet hé! :lol: :lol:
Maar ik heb er nog eens over nagedacht. Ik ga met een aan een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid alles houden. Mocht ik de bus toch ooit verkopen, zet ik er alles terug in en kan ik het interieur dat er binnenkort zal in komen, in mijn volgende bus steken.
Goed rollen is beter dan slecht spuiten...

Groeten,
Helmuth

airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Dilemma...

Bericht door airhead » wo mei 23, 2012 15:37 pm

Damned if you do, damned if you don't ....
Overweeg eens het volgende: is je bus in een zeldzaam goede, originele en je hebt er de ruimte voor, dan de banken er bij houden. Als je bus al is aangepast kan je de banken net zo goed verkopen.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Dilemma...

Bericht door old brumax » wo mei 23, 2012 20:40 pm

splitt schreef:Ik zie contradictie! De peiling zegt verkopen, maar uit de berichten leid ik net het omgekeerde af. :lol:
Op die manier komen we er ook niet hé! :lol: :lol:
Maar ik heb er nog eens over nagedacht. Ik ga met een aan een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid alles houden. Mocht ik de bus toch ooit verkopen, zet ik er alles terug in en kan ik het interieur dat er binnenkort zal in komen, in mijn volgende bus steken.

Kijk da's nou vooruit denken =D> =D> =D>
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Plaats reactie