LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Weet ff niet meer of er al een concreet topic bestaat over LPG.
In navolging wat er in het Subaru ombouw topic geschreven wordt dacht ik meteen aan een ombouw naar LPG.
Dit heeft naar mijn idee een aantal voordelen maar ook nadelen.
voordelen:
- geen complete motor swap nodig
- goedkope literprijs
nadelen:
- inleveren qua vermogen Weet niet of dat met moderne technieken nogsteeds zo is; bij mijn daily driver merk ik echt het verschil in trekkracht tussen LPG en benzine
- brandstof verbrand heter, dus hetere motor
- Lastig verkrijgbaar in de EU.
- Diverse onderdelen nodig ter inbouw
- verdamper
- LPG tank ( waar moet je zo'n rotding kwijt ik wil geen interieur ruimte opoffere )
- gasverdeelhuis
- voorverwarming systeem ( de gasstift in de uitlaat mag niet meer )
- lastig af te stellen
Ik ben benieuwd of:
- je nu nog legaal mag ombouwen naar LPG
- wat de kosten zijn
- de do's en don'ts
Wie denkt er met me mee
gr
Marcel
In navolging wat er in het Subaru ombouw topic geschreven wordt dacht ik meteen aan een ombouw naar LPG.
Dit heeft naar mijn idee een aantal voordelen maar ook nadelen.
voordelen:
- geen complete motor swap nodig
- goedkope literprijs
nadelen:
- inleveren qua vermogen Weet niet of dat met moderne technieken nogsteeds zo is; bij mijn daily driver merk ik echt het verschil in trekkracht tussen LPG en benzine
- brandstof verbrand heter, dus hetere motor
- Lastig verkrijgbaar in de EU.
- Diverse onderdelen nodig ter inbouw
- verdamper
- LPG tank ( waar moet je zo'n rotding kwijt ik wil geen interieur ruimte opoffere )
- gasverdeelhuis
- voorverwarming systeem ( de gasstift in de uitlaat mag niet meer )
- lastig af te stellen
Ik ben benieuwd of:
- je nu nog legaal mag ombouwen naar LPG
- wat de kosten zijn
- de do's en don'ts
Wie denkt er met me mee
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
is genoeg over geschreven. zie ook het verhaal van ko(zoek zelf maar ff)
vermogen verlies valt mee misschien zelfs beter..
warmte als alles goed afgesteld is en je hebt geharde klep zetels. dan gaat dit goed.
slecht verkrijgbaar is een oud verhaaltje. je hebt ook boekjes/kaarten/apps waar je lpg kan tanken. en anders tank je toch gewoon benzine?
voorverwarmen. ja gasstuft mag helaas niet dus je moet het met water of olie doen.
kosten aan onderdelen zijn vanaf 500 euro. tel daar nog een dikke 1000 bij en dan heb je een aardig budget.
die tank tja...een 80 lieter tank past met aanpassen in je slaap bank... in een berlin misschien niet..
of....
je gaat voor gas injectie.. flikkert je benzine tank eruit en gaat voor 100% gas injectie. als je met vloeibaar gas injecteerd hoef je geloof ik ook geen voorverwarming..
vermogen verlies valt mee misschien zelfs beter..
warmte als alles goed afgesteld is en je hebt geharde klep zetels. dan gaat dit goed.
slecht verkrijgbaar is een oud verhaaltje. je hebt ook boekjes/kaarten/apps waar je lpg kan tanken. en anders tank je toch gewoon benzine?
voorverwarmen. ja gasstuft mag helaas niet dus je moet het met water of olie doen.
kosten aan onderdelen zijn vanaf 500 euro. tel daar nog een dikke 1000 bij en dan heb je een aardig budget.
die tank tja...een 80 lieter tank past met aanpassen in je slaap bank... in een berlin misschien niet..
of....
je gaat voor gas injectie.. flikkert je benzine tank eruit en gaat voor 100% gas injectie. als je met vloeibaar gas injecteerd hoef je geloof ik ook geen voorverwarming..
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Klopt en het voordeel dat de motor ook gekoeld word door het vloeibare gas= betere vulling doordat de lucht kouder is , en dus betere prestaties.
Een bijkomend voordeel is dat je 2 tanks hebt en dus een geweldige actieradius hebt, kan soms heel erg makkelijk zijn.
Een bijkomend voordeel is dat je 2 tanks hebt en dus een geweldige actieradius hebt, kan soms heel erg makkelijk zijn.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Turbo.d schreef:Weet ff niet meer of er al een concreet topic bestaat over LPG.
In navolging wat er in het Subaru ombouw topic geschreven wordt dacht ik meteen aan een ombouw naar LPG.
Dit heeft naar mijn idee een aantal voordelen maar ook nadelen.
voordelen:
- geen complete motor swap nodig
- goedkope literprijs LITERPRIJS IS NIET INTERESSANT, BEREKEN DE KM-PRIJS; OP lpg RIJ JE N.L. DE HLEFT MINDER KM's!
nadelen:
- inleveren qua vermogen Weet niet of dat met moderne technieken nogsteeds zo is; bij mijn daily driver merk ik echt het verschil in trekkracht tussen LPG en benzine
- brandstof verbrand heter, dus hetere motor ZORG VOOR EEN OLIETEMPERATUURMETER
- Lastig verkrijgbaar in de EU. NEE HOOR
- Diverse onderdelen nodig ter inbouw
- verdamper
- LPG tank ( waar moet je zo'n rotding kwijt ik wil geen interieur ruimte opoffere )DAN DUS ONDERBOUW, WAARDOOR MINDER BODEMSPELING
- gasverdeelhuis
- voorverwarming systeem ( de gasstift in de uitlaat mag niet meer )AUTO RDW LATEN KEUREN MET WARM-WATER-TANK, DAARNA ALSNOG EEN STIFT PLAATSEN!
- lastig af te stellen NIET MET EEN GOEDE VERDAMPER
Ik ben benieuwd of:
- je nu nog legaal mag ombouwen naar LPG
- wat de kosten zijn DENK AAN 2000 EURO
- de do's en don'ts
Wie denkt er met me mee
gr
Marcel
IK RIJ AL JAREN MET VEEL PLEZIER OP LPG!
I am Wouth and I approve this message.
- Tee
- Gevorderde
- Berichten: 542
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Leiderdorp
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
+1
yea... een klein beetje vermogen verlies ... ik trek een beetje langzamer op dan anderen bussen. maar voor 78 cents een liter klaag ik niet,
Ik heb ook mijn tank onder mijn klap bed.
hele warme dagen vind ik het fijn om ook op benzine te kunnen rijden, 5 graden olie temp verschil
.
zorgen dat je motor in goede staat is voor dat je aan begint en ik ken een goede luchtgekoelde LPG boer.
fluiten naar de benzine station elke tank buurt.
yea... een klein beetje vermogen verlies ... ik trek een beetje langzamer op dan anderen bussen. maar voor 78 cents een liter klaag ik niet,
Ik heb ook mijn tank onder mijn klap bed.
hele warme dagen vind ik het fijn om ook op benzine te kunnen rijden, 5 graden olie temp verschil
.
zorgen dat je motor in goede staat is voor dat je aan begint en ik ken een goede luchtgekoelde LPG boer.
fluiten naar de benzine station elke tank buurt.
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
wothwortel schreef:IK RIJ AL JAREN MET VEEL PLEZIER OP LPG!
Wouth, je hoeft niet zo te schreeuwen (lees: hoofdletters)!! Op internet kunnen we elkaar prima verstaan, hoe ver je ook wrg bent...
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Okay, met deze info en de info uit het nieuwe subaru topic ben ik wel weer wat wijzer.
Voor de duidelijkheid; ik rijd met de daily al zo'n 12 jaar LPG, dat is altijd mijn eerste keuze geweest, omdat ik vooral in Nederland veel reed.
Echter een aantal jaren geleden ben ik eens naar Frankrijk geweest in de buurt van Beaune en Auxerre; ik heb toen aan de hand van de LPG gids en toch wel wat zoeken een pomp gevonden die ook daadwerkelijk LPG ( of zoals ze het daar noemen GPL ) beschikbaar hadden. Maar deze pompen waren toen ( lees 2003 ) niet dik gezaaid. Je kan mij niet vertellen dat ze nu als paddestoelen uit de grond zijn geschoten daar Voor tanken van LPG in Duitsland of ergens anders heb ik geen ervaring.
Ik vind € 2000,- een acceptabel bedrag voor ombouw; dit kost het ook ongeveer voor een moderne auto; maar daarmee ben ik er nog niet uit.
Want wat wordt het verbruik als deze stijgt van 1:9 naar 1:6 dan wordt het al weer minder interessant.
Heeft het nut meteen om te bouwen naar dubbele carburateurs en dubbele LPG toevoer
even voor mijn gevoel; moet de mechanische benzine pomp worden vervangen voor een electronische het lijkt mij dat een mechanische pomp door blijft duwen ook als hij dat in de LPG stand niet meer moet doen.
komt de LPG inlaat bovenop of juist onder de carburateur en werkt de vacuum voor de rembekrachtiger dan nog wel
Daar ik geen ruimte in mijn interieur wil inleveren, zou ik voor een onderbouw tank willen kiezen; de 50 liter benzine tank moet gewoon gehandhaaft blijven lijkt mij.
Hoe groot zijn die onderbouw rotdingen eigenlijk Hoever komt dit in het gedrang als ik mijn bus met spindels ( dus zo'n 10 cm ) zou verlagen
Ik denk dat ik na de RDW keuring dan ook de Ko modificatie voor gasstift in compartiment bovenop de uitlaat zou gaan voor de voorverwarming; lijkt eigenlijk een beetje op de voorverwarming zoals deze ook werkt op het inlaatspruitstuk.
Hoeveel extra rotzooi komt er eigenlijk in de motor ruimte; maw past dat wel als er ook een reservewielbak in zit en een 2e accu
Hoe lastig wordt het met het verwijderen van de motor ( indien nodig )
Tja het is nu nog een hersenspinsel; maar ik zeg niet dat het nooit concreet kan worden; vandaar dat alle info welkom is.
Ik wil graag met de bus cruizen en dat doe ik liever voor € 78,- ct per ltr dan voor € 1,78 per ltr.
gr
Marcel
Voor de duidelijkheid; ik rijd met de daily al zo'n 12 jaar LPG, dat is altijd mijn eerste keuze geweest, omdat ik vooral in Nederland veel reed.
Echter een aantal jaren geleden ben ik eens naar Frankrijk geweest in de buurt van Beaune en Auxerre; ik heb toen aan de hand van de LPG gids en toch wel wat zoeken een pomp gevonden die ook daadwerkelijk LPG ( of zoals ze het daar noemen GPL ) beschikbaar hadden. Maar deze pompen waren toen ( lees 2003 ) niet dik gezaaid. Je kan mij niet vertellen dat ze nu als paddestoelen uit de grond zijn geschoten daar Voor tanken van LPG in Duitsland of ergens anders heb ik geen ervaring.
Ik vind € 2000,- een acceptabel bedrag voor ombouw; dit kost het ook ongeveer voor een moderne auto; maar daarmee ben ik er nog niet uit.
Want wat wordt het verbruik als deze stijgt van 1:9 naar 1:6 dan wordt het al weer minder interessant.
Heeft het nut meteen om te bouwen naar dubbele carburateurs en dubbele LPG toevoer
even voor mijn gevoel; moet de mechanische benzine pomp worden vervangen voor een electronische het lijkt mij dat een mechanische pomp door blijft duwen ook als hij dat in de LPG stand niet meer moet doen.
komt de LPG inlaat bovenop of juist onder de carburateur en werkt de vacuum voor de rembekrachtiger dan nog wel
Daar ik geen ruimte in mijn interieur wil inleveren, zou ik voor een onderbouw tank willen kiezen; de 50 liter benzine tank moet gewoon gehandhaaft blijven lijkt mij.
Hoe groot zijn die onderbouw rotdingen eigenlijk Hoever komt dit in het gedrang als ik mijn bus met spindels ( dus zo'n 10 cm ) zou verlagen
Ik denk dat ik na de RDW keuring dan ook de Ko modificatie voor gasstift in compartiment bovenop de uitlaat zou gaan voor de voorverwarming; lijkt eigenlijk een beetje op de voorverwarming zoals deze ook werkt op het inlaatspruitstuk.
Hoeveel extra rotzooi komt er eigenlijk in de motor ruimte; maw past dat wel als er ook een reservewielbak in zit en een 2e accu
Hoe lastig wordt het met het verwijderen van de motor ( indien nodig )
Tja het is nu nog een hersenspinsel; maar ik zeg niet dat het nooit concreet kan worden; vandaar dat alle info welkom is.
Ik wil graag met de bus cruizen en dat doe ik liever voor € 78,- ct per ltr dan voor € 1,78 per ltr.
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Ik ben ook van plan LPG (of CNG) in te bouwen in mijn bus en heb daarvoor al diverse gasinbouwers benaderd.
In mijn geval wordt het wel een gasinjectie systeem en als het LPG wordt wordt het een LPI systeem, dus geen verdamper en gasstift nodig.
De tank heb ik ook het liefst onder de bus maar volgens de inbouwers die ik heb benaderd kan dat niet bij een T2 dus komt ie waarschijnlijk onder de bedbank.
Ik twijfel nog om evt. nog voor CNG te kiezen ipv. LPG, ook hier is geen verdamper voor nodig wat voordelen heeft voor onze luchtgekoelde motoren, maar het aantal pompen is daarvoor nog veel beperkter dan voor LPG.
In mijn geval wordt het wel een gasinjectie systeem en als het LPG wordt wordt het een LPI systeem, dus geen verdamper en gasstift nodig.
De tank heb ik ook het liefst onder de bus maar volgens de inbouwers die ik heb benaderd kan dat niet bij een T2 dus komt ie waarschijnlijk onder de bedbank.
Ik twijfel nog om evt. nog voor CNG te kiezen ipv. LPG, ook hier is geen verdamper voor nodig wat voordelen heeft voor onze luchtgekoelde motoren, maar het aantal pompen is daarvoor nog veel beperkter dan voor LPG.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
wat is CNG dan voor iets
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Aardgas
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Baphi schreef:wothwortel schreef:IK RIJ AL JAREN MET VEEL PLEZIER OP LPG!
Wouth, je hoeft niet zo te schreeuwen (lees: hoofdletters)!! Op internet kunnen we elkaar prima verstaan, hoe ver je ook wrg bent...
Zaols je ziet, heb ik mijn antwoorden op turbo zijn vragen met hoofdletters geschreven, om te laten zien dat dat mijn schrijven is. Dit heb ik onderaan dus ook gedaan om mijn geschrijf eenduidig te houden.
Overigens schreeuw ik niet graag, maar ben ik wel erg enthousiast!!!!
Zoals ook vaak blijkt uit mijn veelvuldig gebruik van uitroeptekens!!!!!!!!
I am Wouth and I approve this message.
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
Turbo.d schreef:Okay, met deze info en de info uit het nieuwe subaru topic ben ik wel weer wat wijzer.
Voor de duidelijkheid; ik rijd met de daily al zo'n 12 jaar LPG, dat is altijd mijn eerste keuze geweest, omdat ik vooral in Nederland veel reed.
Echter een aantal jaren geleden ben ik eens naar Frankrijk geweest in de buurt van Beaune en Auxerre; ik heb toen aan de hand van de LPG gids en toch wel wat zoeken een pomp gevonden die ook daadwerkelijk LPG ( of zoals ze het daar noemen GPL ) beschikbaar hadden. Maar deze pompen waren toen ( lees 2003 ) niet dik gezaaid. Je kan mij niet vertellen dat ze nu als paddestoelen uit de grond zijn geschoten daar Jawel. dat zijn ze dus wel!Voor tanken van LPG in Duitsland of ergens anders heb ik geen ervaring.
Ik vind € 2000,- een acceptabel bedrag voor ombouw; dit kost het ook ongeveer voor een moderne auto; maar daarmee ben ik er nog niet uit.
Want wat wordt het verbruik als deze stijgt van 1:9 naar 1:6 dan wordt het al weer minder interessant. reken daar maar op.Heeft het nut meteen om te bouwen naar dubbele carburateurs en dubbele LPG toevoer Ga geen dure carbs inbouwen, deze slijten n.l. alleen maar snel als gevolg van rijden op lpg.even voor mijn gevoel; moet de mechanische benzine pomp worden vervangen voor een electronische het lijkt mij dat een mechanische pomp door blijft duwen ook als hij dat in de LPG stand niet meer moet doen. Heel verstandigkomt de LPG inlaat bovenop of juist onder de carburateur en werkt de vacuum voor de rembekrachtiger dan nog wel Meestal bovenop de carb, net onder het luchtfilter, rembekrachtiger blijft gewoon werken.Daar ik geen ruimte in mijn interieur wil inleveren, zou ik voor een onderbouw tank willen kiezen; de 50 liter benzine tank moet gewoon gehandhaaft blijven lijkt mij.
Hoe groot zijn die onderbouw rotdingen eigenlijk Hoever komt dit in het gedrang als ik mijn bus met spindels ( dus zo'n 10 cm ) zou verlagen
Ik denk dat ik na de RDW keuring dan ook de Ko modificatie voor gasstift in compartiment bovenop de uitlaat zou gaan voor de voorverwarming; lijkt eigenlijk een beetje op de voorverwarming zoals deze ook werkt op het inlaatspruitstuk. Heb je mijn verhaal (in hoofdletters) niet gelezen?Hoeveel extra rotzooi komt er eigenlijk in de motor ruimte; maw past dat wel als er ook een reservewielbak in zit en een 2e accu
Hoe lastig wordt het met het verwijderen van de motor ( indien nodig )
Tja het is nu nog een hersenspinsel; maar ik zeg niet dat het nooit concreet kan worden; vandaar dat alle info welkom is.
Ik wil graag met de bus cruizen en dat doe ik liever voor € 78,- ct per ltr dan voor € 1,78 per ltr.
gr
Marcel
En deze keer maar eens kleur aan mijn geleuter gegeven!
I am Wouth and I approve this message.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
wouthwortel schreef:....En deze keer maar eens kleur aan mijn geleuter gegeven!
[Offtopic modus] Waarom niet gewoon de quote tags gebruiken? hieronder zie je hoe jou bericht er dan uit zou zien, veel beter toch? [/offtopic modus]
Jawel. dat zijn ze dus wel!Turbo.d schreef:Okay, met deze info en de info uit het nieuwe subaru topic ben ik wel weer wat wijzer.
Voor de duidelijkheid; ik rijd met de daily al zo'n 12 jaar LPG, dat is altijd mijn eerste keuze geweest, omdat ik vooral in Nederland veel reed.
Echter een aantal jaren geleden ben ik eens naar Frankrijk geweest in de buurt van Beaune en Auxerre; ik heb toen aan de hand van de LPG gids en toch wel wat zoeken een pomp gevonden die ook daadwerkelijk LPG ( of zoals ze het daar noemen GPL ) beschikbaar hadden. Maar deze pompen waren toen ( lees 2003 ) niet dik gezaaid. Je kan mij niet vertellen dat ze nu als paddestoelen uit de grond zijn geschoten daar
reken daar maar op.Turbo.d schreef:Voor tanken van LPG in Duitsland of ergens anders heb ik geen ervaring.
Ik vind € 2000,- een acceptabel bedrag voor ombouw; dit kost het ook ongeveer voor een moderne auto; maar daarmee ben ik er nog niet uit.
Want wat wordt het verbruik als deze stijgt van 1:9 naar 1:6 dan wordt het al weer minder interessant.
Ga geen dure carbs inbouwen, deze slijten n.l. alleen maar snel als gevolg van rijden op lpg.Turbo.d schreef:Heeft het nut meteen om te bouwen naar dubbele carburateurs en dubbele LPG toevoer
Heel verstandigTurbo.d schreef:even voor mijn gevoel; moet de mechanische benzine pomp worden vervangen voor een electronische het lijkt mij dat een mechanische pomp door blijft duwen ook als hij dat in de LPG stand niet meer moet doen.
Meestal bovenop de carb, net onder het luchtfilter, rembekrachtiger blijft gewoon werken.Turbo.d schreef:komt de LPG inlaat bovenop of juist onder de carburateur en werkt de vacuum voor de rembekrachtiger dan nog wel
Heb je mijn verhaal (in hoofdletters) niet gelezen?Turbo.d schreef:Daar ik geen ruimte in mijn interieur wil inleveren, zou ik voor een onderbouw tank willen kiezen; de 50 liter benzine tank moet gewoon gehandhaaft blijven lijkt mij.
Hoe groot zijn die onderbouw rotdingen eigenlijk Hoever komt dit in het gedrang als ik mijn bus met spindels ( dus zo'n 10 cm ) zou verlagen
Ik denk dat ik na de RDW keuring dan ook de Ko modificatie voor gasstift in compartiment bovenop de uitlaat zou gaan voor de voorverwarming; lijkt eigenlijk een beetje op de voorverwarming zoals deze ook werkt op het inlaatspruitstuk.
Turbo.d schreef:Hoeveel extra rotzooi komt er eigenlijk in de motor ruimte; maw past dat wel als er ook een reservewielbak in zit en een 2e accu
Hoe lastig wordt het met het verwijderen van de motor ( indien nodig )
Tja het is nu nog een hersenspinsel; maar ik zeg niet dat het nooit concreet kan worden; vandaar dat alle info welkom is.
Ik wil graag met de bus cruizen en dat doe ik liever voor € 78,- ct per ltr dan voor € 1,78 per ltr.
gr
Marcel
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
He blokkever, dat ziet er goed uit!!
Ik ben echter van de generatie die nog met een kroontjespen heeft leren schrijven, dus ben ietwatiets van een digibeet , ik ga jouw truuk eens een keer trachten toe te passen.
Bedankt voor de tip!
Ik ben echter van de generatie die nog met een kroontjespen heeft leren schrijven, dus ben ietwatiets van een digibeet , ik ga jouw truuk eens een keer trachten toe te passen.
Bedankt voor de tip!
I am Wouth and I approve this message.
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: LPG ombouw wat is er nodig, wat kost het
ben zeer tevreden over het rijden op lpg
grtz ko
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it